کد خبر: ۳۳۹۷۶۵
زمان انتشار: ۱۹:۵۵     ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
در نامه جمعی از طلاب حوزه علمیه قم عنوان شد:
جمعی از طلاب حوزه علمیه قم در نامه ای خطاب به حجت الاسلام ابوترابی فرد نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام نسبت به رفتارهای سیاسی و حاشیه سازی های ایشان در جلسات کمیسیون بررسی برجام که موجب اختلال در روند بررسی توافق سرنوشت ساز هسته ای شده است گلایه نمودند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، جمعی از طلاب حوزه علمیه قم در نامه ای خطاب به حجت الاسلام ابوترابی فرد نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام نسبت به رفتارهای سیاسی و حاشیه سازی های ایشان در جلسات کمیسیون بررسی برجام که موجب اختلال در روند بررسی توافق سرنوشت ساز هسته ای شده است گلایه نمودند.

متن کامل این نامه که نسخه ای از آن برای پایگاه 598 ارسال گردیده است در ادامه می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

حجت الاسلام ابوترابی فرد نماینده محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم

آوازه نام ابوترابی مردم را شهید بزرگوار و سید آزادگان سید علی اکبر ابوترابی فرد رهنمون می‌کند که شما هم افتخار برادری چنین شخص بزرگواری را دارا هستید و انتظاراتی که از شما می رود به مراتب از دیگران بیشتر است. از زمانی که سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی با پخش کمیسیون برجام موافقت کرد و جلسات این کمیسیون از شبکه خبر پخش شد، ما شاهد رفتارهای بعضا بسیار عجیب از طرف جنابعالی در این کمیسیون بودیم. اصل حضور آقای سعید جلیلی در کمیسیون و ارائه همان گزارشی که در شورای عالی امنیت ملی نیز ارائه کرده بود قابل توجه و تامل بود همان طور که بازخورد آن را در سطح جامعه میتوان مشاهده کرد که اگر طبق برجام قرار است تحریم ها باقی بماند پس این همه مذاکره برای چه بود؟

آقای ابوترابی فرد شما به جای اینکه به بررسی دقیق برجام که خواسته ی رهبری نیز از مجلس میباشد، بپردازید متاسفانه به حاشیه سازی مکرر مشغول شدید. اگر حضرتعالی اشکال و نقدی به تیم آقای جلیلی داشتید به عنوان نماینده چندین دوره مجلس و عضو چندین ساله هیئت رئیسه متهم به کم کاری هستید که چرا از این تیم سعید جلیلی برای گزارش به مجلس دعوت نکرده اید؟

شما اگر واقعا اشکالی به تیم سابق مذاکر کننده وارد می دانستید پس چرا در این چند سال سکوت کردید و بسیار تعجب برانگیز است که جزء حامیان و مدافعان تیم دکتر جلیلی هم شناخته می شدید. هنوز برخی از سخنان شما در آن زمان موجود است که جهت یادآوری شما تکرار می کنیم. شما در تاریخ 31 فروردین 1391 در حمایت از تیم سابق مذاکره کننده، فرمودید:

"این موفقیتی که مانند پیروزی دفاع مقدس که در عرصه هسته‌ای می‌رود در یک سطح برجسته‌ای بدست آید و شاید هیچ سیاستمداری تصور نمی‌کرد، ثمره مدیریت درست، ایستادگی و مقاومت و شناخت چالشها و راهبردهای منطقی و قابل دفاع است ...."

 و سخنان دیگری که در حمایت از تیم مذاکره سابق ایراد فرموده اید که در آرشیو خبرگزاری ها موجود است.

حالا چه شده است که با کنایه زدن های مکرر دلواپس عملکرد تیم سابق شده اید و تیم سابق را مقصر قطعنامه 1929 میدانید؟ اصلا چرا وقتی تحریم ظالمانه ۱۹۲۹ علیه ایران به تصویب رسید شما اظهار نظری نکردید و بعد از گذشت این همه سال لب به سخن باز میکنید و آن هم در موقعی که مجلس باید به وظیفه دقیق بررسی برجام بپردازد.

نمونه آخر این کنایه زدن های جنابعالی در جلسه ای که بود صداوسیما برای ضبط نیامده بودند که با کمال تعجب شما باز با کنایه چندباره خود فرمودید: چرا وقتی سعید جلیلی در جلسه حضور دارد همه دوربین‌ها حاضر هستند اما حالا حضور ندارند؟

رفتارهای سیاسی حضرتعالی تا جایی پیش رفته است که رئیس کمیسیون برجام، آقای زاکانی نیز به کنایه های شما واکنش نشان داد و خطاب به شما گفت: این حرف ها بعید است از جنابعالی. شما حق ندارید هر تحلیلی را مطرح کنید. آخر شما یک چیزی را می گوید و به جمع ما توهین می کنید.

عملکرد نامناسب جنابعالی در کمیسیون برجام، شائبه سیاسی بودن رفتار شما را برای انتخابات آینده تداعی می کند که ان شاء الله این گونه نباشد چرا که تا قبل از این زمان، ما هیچ نوع اعتراضی از طرف شما نسبت به تیم آقای جلیلی نمی بینیم بلکه همان طور که بیان شد جزء حامیان و مدافعان تیم اقای جلیلی بودید. این رفتار دوگانه از طرف شما چگونه قابل توجیه است ؟

جناب ابوترابی فرد لطفا از حاشیه سازی و کنایه زدن های پشت سر هم در کمیسیون برجام بپرهیزید و اجازه دهید کمیسیون با دقت و موشکافی تمام به بررسی و سنجش متن برجام در دفاع از حقوق ملت ایران بپردازد.

امید است که دقت نظر و نگاه کارشناسی به بررسی توافق هسته ای بپردازید و تا این حد دوستان خود را از این عملکرد نامناسب و دور از شان یک نماینده مجلس که ملبس به لباس روحانیت از خود رنجیده خاطر نفرمایید.

جمعی از طلاب حوزه علمیه قم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴۵
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
۴
۲۵
درود بر سياستمدار منصف و اخلاقى
حاج اقا ابوترابى
پاسخ
رضا
-
۰۷:۳۶ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
این برادر بزرگوار گفته چرا فقط زمانی که جلیلی در کمیسیون هست دوربین های صدا و سیما میان؟!
باید گفت:
اولا جلسات دیگه ای که آقای عراقچی و دوستانشون بودن و دوربین هم بود و از سیما هم پخش شد یادتون رفته؟!
دوم: دو سال و اندی است که این دولت زبان تمام منتقدین رو بریده و به هر نحو ممکن از اهانت کردن و حواله دادن به جهنم و بازداشت کردن اساتید دانشگاه به جرم انتقاد از برجام تا دادگاهی کردن آقای زیبا کلام و ... جلوی انتقاد رو گرفته ، تا به حالا یه نفر مخالف برجام به سیما دعوت نشده تا مشکلات اونو برای مردم رو کنه، جلوی پخش مستندهای صدا سیما رو میگیرن که مردم متوجه نشن اینا چه ذلتی رو برای ایران به بار آوردن و ... چطور شد جناب ابوترابی که به دولت ایراد نمیگیره که فضای اختناق در کشور به پا کردی اما حالا که یه نفر شروع کرده مستدل به ایرادات برجام میپردازه و از سیما پخش میشه نمیتونه تحمل کنه؟
من تازه فهمیدم سیاستمدار منصف و اخلاقی یعنی چی!!!!!
ناشناس
SWEDEN
۲۳:۲۸ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
۱۶
۴
چرا شما بعد از آنکه این آقا نامه های خصوصی مقامات عالی نظام را منتشر کرد او را نشناختید؟ ما همان زمان فهمیدیم این آقا چه کاره است.
پاسخ
محمدم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۶ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
۱۳
۳
امان از دست کسانی که همراه باد یا در حزب باد اند هر روز مشتی خاک باد می دهند تا ببینند باد از کدوم طرف می وزه تا همراه باد شوند
پاسخ
محسن تهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۵۷ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴
لطفا مواضع ایشان را در زمان بنی صدر خائن منتشر کنید ! !
یک طلبه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
۱۱
۳
دمشون گرم
ما هم امضا می کنیم
پاسخ
رضا
-
۱۰:۰۳ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
۱۲
۳
ار خواص فتنه این است که درون افراد را برملا میکند و خداوند همگی ما را از شر شیطان و نفس اماره حفظ کند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۶ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
۱۶
۴
واقعا در مورد این اقا به خاطر اخویشان یه حسابی دیگه ای می کردم ولی وقتی دیدم می خواهد برجام را زور چپان کند به خاطر مسایل جناحی واین نکته که به خاطر پخش تلویزیونی واین مطالب خیلی ناراحت شدم خدا هدایت کند
پاسخ
حجت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۵ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
۱۵
۳
چرا بعضی برای دو رای و راه یافتن به مجلس حاضر هستند از عقاید و اعتقادات خود دست بردارند و به نرخ روز نون بخورند از همه زشت است مخصوصا از برادر سید ازادگان و احرار
اصلا چرا بعضی از اصولگرا غیر از انتقاد از خود کار دیگری بلد نیستند امثال ولایتی که نون دفتر اقا را می خورد و ترابی و ناطق دبنال چی هستند
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۳ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
۳
۱۰
فقط دعا کنیم به راه اصلی خودش برگرده ایشان ادم خوبیه اینها هم تحت تاثیر سراب هایی که متاسفانه ذولتمردان به اینها نشان می ذهند
پاسخ
ناشناس
SWEDEN
۱۶:۴۵ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
سادگی هم حدی دارد...ایشان یقینا از سال 88 همین بود.
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۴ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
۶
۵
حاج اقا ... خودش ادم خوبیه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۲ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
۴
۱۱
ایشان چه گفته اند که این جمعی از طلاب ناراحت و رنجیده خاطر شده اند لطفا جواب اشکالات ایشان را بدهند اگر واقعا دنبال اهداف خاصی نیستند
بعد کجا ایشان از مدافعان بوده اند صرف یک یا چند سخنرانی و دفاع از عملکردی که خوب بوده فرد را مدافع می کند که هیچ انتقادی نکند یعنی شما جمعی از طلاب می گویید اگر مدافع بودی باید چشم بر خطاها ببندی و دیگه انتقاد نکنی ایا اسلام شما طلاب این را می گوید؟
شما جمعی از طلاب بجای اشکالاتی که بر ایشان است که برگشت به خودتان می کند لطفا بیایید و جواب اشکالات ایشان را بدهید و اگر نمی توانید خدا را و قیامت را درنظر بگیرید و حداقل سکوت کنید اگر وجدانتان راحتتان می گذاد که دفاع نکنید
پاسخ
ناشناس
SWEDEN
۱۸:۵۶ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
کوری؟ نمی بینی چطور فاعده نفی سبیل در این تعهد نامه زیرپا گذاشته شده است؟ آقای ابوترابی متاسفانه از جنس لاریجانی است و هر دو از جنس هاشمی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۹ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۴
باز توهین باز توهین مثل اینکه ما نمی توانیم درست صحبت کنیم با احترام حرف بزنیم کوری حرف درستی است ؟ بله برادر عزیز کور هستم اما کور حرفهای زشت کور توهین کور مغالطه کردن شما جواب اشکالات اقای ابوترابی را بدهید نه اینکه هم به من و هم به ایشان توهین کنید
ناشناس
SWEDEN
۱۹:۲۴ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۴
آری. کوری لفظ بسیار مودبانه است برای کسانی که دلشان کور است و به گفته قرآن صم بکم عمی فهم لایرجعون هستند. خدا منافق را کور می نامند. که تشبیهی عین حقیقت است.
اگر کور نبودی می دیدی که ما می گوییم اشکالات ابوترابی تماما سکولار است. برای او مهم این است مذاکرات به یک نتیجه ای برسد! و اصلا برایش مهم نیست که می ارزد انسان تا پای جان از شرفش دفاع کند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۹ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
باز توهین کردید باز افترا زدید دلایل حرفتان چیست؟ چه کسی گفته ایشان سکولار است دلیل شما چیست؟ (اصلا برایش مهم نیست که می ارزد انسان تا پای جان از شرفش دفاع کند. ) دلیل این حرفتان چیست ایا در قیامت جواب خدا را هم با افترا می دهید فرض کنید الان قیامت است چه جوابی دارید ؟ در محضر خدا هم می خواید لفاظی کنید و افترا بزنید لطفا دلیل بیاورید نه توهین و نه افترا
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۲ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
۱۱
۳
چه مييييييکنه پسته رفسنجان(ي)
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۸ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
۳
۹
عجب؟؟؟ یعنی هیچ کسی حق نداره از عملکرد نا موفق جلیلی تو مذاکرات که منجر به صدور چند قطعنامه ظالمانه علیه ایران تو سازمان ملل شد انتقاد کنه؟؟؟؟؟؟ همه باید مرتب بخاطر شکستش تو مذاکرات ازش تعریف و تمجید کنند؟؟ اینهمه هر چی خواستین به ظریف و تیم مذاکره کننده حمله کردین و انتقاد کردین تحمل یک انتقاد کوچک از جلیلی ندارین؟؟؟ عجبا
پاسخ
ناشناس
SWEDEN
۰۱:۴۸ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۴
خیر. جلیلی اشتباهات مهمی داشت. اما شما با اشتباهات جلیلی کاری ندارید. بلکه دقیقا دارید نقاط قوتش را می کوبید. او را می کوبید که چرا کوتاه نیامد و وا نداد! او را سرزنش می کنید که چرا وطنفروشی نکرد. شما فکر می کنید بس قرار داد ترگمانچای هنری می خواهد؟
یک پزشک جراح مغز با افتخار می گفت توموری را به اندازه یک تخم مزغ از سر مریض در آوردم! از او پرسیدند حالا حال مریض چطور است؟ گفت مریض درجا فوت کرد!!! به او گفتند پس اگر این کار تو افتخار است ما جای تو بودیم کل مغز مریض را در می آوردیم!!! دیپر چه فرق دارد وقتی او را می کشید؟

گسی با خطاهای جلیلی کاری ندارد. همه دقیقا نقاط قوت او را می کویند. توپخانه برای تخریب برج و بارو به کار می رود نه خرابه!

اما اشتباهات واقعی جلیلی چه بود؟
اصل این مذاکرات بی معنی و شیطانی است چرا که مذاکره زمانی معنی دارد که دو طرف بر سر شیء ثالثی مذاکره کنند. اما اگر شما بخواهید برای انتخاب رنگ اتومبیلتان از همسایه کسب رضایت کنید این دیگر مذاکره نیست بلکه بردگی است.

این بود نظر واقعی احمدی نژاد که از اساس اعتقادی به این مذاکرات نداشت و دست دشمن را خوانده بود. یادتان هستند که او از همان بعد از تولید میله سوخت تاکید کرد که مساله هسته ای برای ما تمام شده است و ما مذاکره ای نداریم که بکنیم اما جلیلی و نظام! اصرار بر مذاکره داشت.


اصل این مذاکرات از روز اول اشتباه و خلاف شرع بود. ما برای چه انقلاب کردیم؟ برای غتی سازی اورانیم یا برای نفی هژمونی نظام سلطه؟ ما غنی سازی را می خواستیم استقلال خود و شعار نه شرقی و نه غربی را حفظ کنیم.
چه شد آقای جلیلی حاضر شد آفتابه را خرج لحیم کند و پای میز مذاکره بنشیند و حق دخالت همان شرقی ها و غربیها در در یک مساله کاملا داخلی ایران به رسمیت بشناسد؟
کاری که جلیلی کرد با کاری که عرفات کرد یکی بود. همانطور که عرفات اسراییل را به رسمیت شناخت و بعد به خیال خودش بر سر گرفتن امتیاز قدس شرقی مقاومت می کرد، جلیلی هم سیادت رسمی 6 زورگو بر دنیا را به رسمیت شناخت و به خیال خودش به دنبال گرفتن اجازه غنی سازی بود!! در لهذا حتی اگر جلیلی موفق هم می شد و در ایده آل ترین حالت آمریکا نه تنها تحریمها را لعو میکرد و که حتی خودش به ما تاسیسات هسته ای می داد تازه به همان جایی رسیده بودیم که با شاه در سال 57 بودیم و یک یعنی اینکه بدانیم جلیلی چه خطای
بزرگ کفتمانی را مرتکب شد. نتیجه این خطا افتادن ابتکار عمل به آمریکا و سقوط جلیلی در یک دوره بی پایان بود. غربیها یادگرفتند که جلیلی را در یک مذاکره امیدوار کند و در یک مذاکره ناامید تا این مذاکرات همینطور ادامه یابد وقت بگذرد و دولت بعدی روی کار بیاید. آنها دقیقا می دانستند که جلیلی در انتخابات کاندیدا خواهد شد و رای نخواهد آورد.چرا که کاملا با مهندسان انتخابات در ایرالن هماهنگ بودند و ناتوانی جلیلی در برقراری ارتباط با مردم و رویکرد نخبگانی او را می شناختند.

تنها کار صحیحی که در جهت آرمانهای انقلاب در طی این موصضوع هسته ای صورت گرفت فقط معاهده تهران با ترکیه و برزیل بود. مهم این نبود که ممکن بود چه بر سر اورانیمها بیاید. مهم این بود که اولا رسما به حق غنی سازی ایران اعتراف می شد و ثانیا رسما 5 1 دور زده می شد و هژمونی سلطه شان به چالش کشیده می شد. لهذا این معاهده پیروزی بسیار بزرگی بود و شما قطعا سرمقاله طوفانی کیهان در تعریف و تمجید از این موفقیت را به یاد دارید.



بزرگترین دلیل موفقیت معاهده تهران این بود که نه تنها آمریکا و اذنبانش را عصبانی کرد- تا جایی که رسما اوباما زیر قولی که به داسیلوا داده بود زد- که حای رزوسیه و چین را هم بشدت خشمگین کرد و همه این حضرات زورگوی شرق و غرب با هم در کمتر 24 ساعت به قطعنامه ای شدید اللحن علیه ای ایران رای دادند!!

و این یک پیروزی آرمانی بود برای کسانی هدفشان تحقق شعار نه شرقی و نه غربی بود.
اما افسوس که عده ای متاسفانه یادشان رفت برای جه انقلاب کردیم. احمدی نژاد از پرونده هسته ای خلع ید شد و بعد از بود که باران تهمتهای بی سابقه بر سرش فرود آمد. آقای جلیلی هم مجددا پای مذاکرهع با افرادی نشست که که صبورانه منتظر انتخابات بعدی بودند و جلیلی را سر می دواندند. در یک نشست امیدوارش می کردند و در نشست بعدی ناامیدی می کردند و این بازی را تا انتخابات ادامه دادند.
همان لحظه ای که به قول جان لیمبرت دستیار معاون وزیر امور خارجه آمریکا این انتخابات بلای بزرگ احمدی نژاد را از سر آمریکا برمی‌دارد...

کوتاه آمدن از معاهده تهران نشان داد دیپلماتهای ایرانی هنوز انقلاب را باور نکرده اند. همان دیپلماتهایی که بنا بر اعتراف آقای صالحی بدون اجازه رییس جمهور با آمریکا مذاکره مستقیم داشتند...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۱ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
۹
۱
خدا را شکر که ماهیت ایشان را افشا نمود. نامه محرمانه رهبر انقلاب را منتشر نمود تا دکتر عزیز را خراب کند اما خداوند در جای عدل نشسته است. موسم رسوایی اصولگرایان غیر منصف دنیا طلب رسید. لاریجانی- ولایتی- ابوترابی و...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۲ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
۲
۳
بالاخره هرکس نظری دارد. تهدید آن است که افراد رضای خدا در خیلی از امور جایی ندارد. اگر همه امورات برای خدا باشد. خیلی از برخوردها انجام نمی شود. وای از روزی که بعضی از آنسانها فکر کنند که بعد از خدا و رسول و حضرت حجت صلوات الله علیه هیچ کس مثل آنها نیست!!!!
پاسخ
ناشناس
SWEDEN
۰۲:۰۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۴
این خود اسلام است که جمله" هر کس نظری دارذ" را قبول ندارد . اگر قبول داشت که اصلا چه نیازی به انبیا بود؟ خوب یک نظرش این بود که بت بپرستد یا فلان اقدامات شرمآور را انچام دهد و .... اسلام آمد تا هر کس هر نظری ندهد.
اسلام به ما یاد داد که شما بنده خدا هستید و جز خدا از کسی نباید اطاعت کنید. پس هر نظری که به معنای اطاعت از دستور آمریکا باشد حرام است.
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۸ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
۴
۱۱
افرین برابوترابی عزیز که حرف حق زدن صدافرین احسنت حاج اقا ابوترابی که مانند شیرایستادید ومنصفانه قضاوت کردی متشکریم ازشما
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۳ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
۳
۱۲
حاج آقا در این دوره زمونه حرف حق زدن تاوان داره و هزاران انگ را به شما می چسبانند
پاسخ
ناشناس
SWEDEN
۰۱:۵۲ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۴
امام علی علیه السلام حق را بشناس تا اهلش را بشناسی.
آیا وادادگی حق است؟ آیا فروختن عزت و شرف اسلام برای دریوزگی رفع تحریمها گردن حق است؟ ظاهرا حق را نمی شناسید. حق برای شما معادل شکم است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۴
این اقای ناشناس که در چندین نظر پاسخ داده اند ظاهرا تصمیم دارند برای تمام نظرات پاسخ بذارند و توهین هم بکنند عجیبه منطق طرفداران دکترجلیلی را هم شناختیم
ناشناس
SWEDEN
۱۹:۰۸ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۴
خوشحالم که وقتی از استدلال عاجز می شوید آن را توهین می نامید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۱ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
شما استدلال ندارید توهین می کنید اقای ابوترابی حرفی زندند شما جواب بدهید پس شما استدلال ندارید توهین می کنید ما که یکسره منتظر جواب شما به حرفهای ایشان هستیم اما فقط توهین دیدیم
ناشناس
SWEDEN
۱۲:۱۹ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۴
آقای ابوترابی و همفکرانش در یک کلمه به طور خلاصه معتقدند - اگر بشود
اسمش را اغتقاد ذاشت- که باید هدف از مذاکرات هسته ای رفع تحریم ها و
رسیدن به یک نتیجه باشد. لهذا جلیلی را به خاطر نرسیدن به این نتیجه
سرزنش می کنند. می گویند باید به نتیجه می رسیدی و حالا که نرسیدی حرف
نزن و بگذار ما ما خودمان به نتیجه برسیم و لازم هم نیست مردم بدانند پشت
پرده چه دادیم مهم نتیجه است!!!

و دعوای با آقای ابوترابی بر سر همین کلمه نتیجه است. برای چه امام
خمیتنی سالها قبل به جواب این شخص گفت ما مامور به ادای تکلفیم نه به
نتیجه؟

"نتیجه " یعنی چه؟ برای یک سکولار نتیجه برابر است با تامین معاش. رابطه
خوب با دنیا و خلاصه همه آنچه در معیارهار های مادی "هدف زندگی انسان"
محسوب می شود. ( البته بیگذریم که این دروغ است و همین برجام به همین هدف
پست هم نخواهد رسید اما فرض کنید که برسد!)

این دقیقا همان تهی کردن جمهوری اسلامی از خود اسلام و انقلاب اسلامی
است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۶ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
اولا که مذاکره بدون نتیجه که فایده ندارد پس یا مذاکره نمی کنیم یا نتیجه بگیریم اینکه چند سال مذاکره بیفایده داشته باشیم چرا؟
پس اولا حضرت اقا فرمودند با امریکا مذاکره فایده ندارد اما دکتر جلیلی ظاهر حرف امام و اقا یادشان رفته که مذاکره کردند
ثانیا شما یک جا از آقای ابوترابی بیاورید ایشان می خواهند نتیجه بگیرند بهر قیمتی من قبول میکنم ادرسش را بذارید قبول
ناشناس
SWEDEN
۰۸:۳۱ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
اولا که بله. نوشتم که اصل این مذاکرات بکلی غلط بود. نتیجه اش هم از اول معلوم بود. جلیلی اگر واقعا اهل ایستادگی بود اصلا نباید مذاکره می کرد. این را در پاسخ به نظر ناشناس ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶ هم نوشتم.

ثانیا: شما ظاهرا حرفهای ابوترابی را گوش نداده اید. یک بحش حرفهایش گله گذاریهای بی ربطی بود که که چرا جلیلی قبلا گزارش نداده که جلیلی پاسخ داد هر بار لاریجانی جلوی گزارش او را گرفته است. اما مهمترین بخش سخنان ابوترابی که تفکرش را نشان می داد این جمله بود:"
"حل مسئله‌ی هسته ای برداشتن تحریم‌ها است؛ یعنی از گفت‌و گو ها باید این خروجی به دست بیاید."
در حالی که حتی خود آمریکا هم اذعان دارد که تحریمها اصلا به خاطر مساله هسته ای نیست. اما ابوترابی خیال می کند که مثلا اگر بیشتر وابدهیم دل آمریکا به رحم می آید!!
ضمن اینکه تمام برجام هم که به فرض اجرا شود قطعنامه حذف می شود نه تحریمها. چرا که هیجچ یک موارد تحریم نفتی و بانکی ایران در قطعنامه ها نیست. اینها تمام مصوبه کنگره آمریکا است. پس معنای تلاش برای رفع تحریمها چیزی جز پاچه لیسی آمریکا نیست.

اما چرا ما اینهمه بر رفع حریم اصرار داریم؟ چون به فروش نفت معتاد شده ایم. ما نمی خواهیم و تنبل تر از آن هستیم که بخواهیم مشکلات اقتصادی داخلی خود را حل کنیم بلکه ترجیح می دهیم با فروش نفت بر آنها سرپوش بگذاریم. همین مجلس عزیز برای جلوگیری از موفقیت طرح تحول اقتصادی و هدفمندی یارانه های احمدی نژاد همه کاری کرد و در خطایی استراتژیک - اگر نگوییم خیانتی آشکار- آن طرح را به صورت مرحله بندی در آورد. در حالی که اگر مطابق نظر احمدی نژاد همان قبل از تحریمها کل یارانه های غیر مستقیم حذف می شد با یک پرش قیمت بزرگ تورم ایران با تورم متوسط جهانی برابر می شد و با پرداخت نیمی از این آزاد سازی - همان یارانه 250000 هزار تومانی مد نظر احمدی نژاد- فشار بر مردم به حل اقل می رسید و تمام. و دیگر کرانی بیشتری رخ نمی داد. منتهی مجلس اصرار داشت که با مرحله بندی به اخلالگران اقتصادی فرصت دهد حلوی موفقیت طرح را بگیرند. در واقع وابستگی تامی بین حرکات آمریکا و اعمال و رفتار اقتصاددانان و سیاسیون ایرانی وجود دارد که همانا در بیمار نگهداشتن اقتصاد ایران است....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۷ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
خب حالا خوب شد که دارید درست صحبت می فرمایید
اولا من ادرسی از اینکه اقای ابوترابی دنبال نتیجه است از شما ندیدم
ثانیا مگه حرف حضرت اقا این نبود که مذاکره باید با لغو تحریمها باشد خب اقای ابوترابی هم این را گفتند
ثالثا اقای دکتر جلیلی در کجا فرمودند که من می خواستم جواب بدهم اقای لاریجانی نگذاشت ادرس بدهید من گشتم پیدا نکردم
از اینکه با ما در مورد اینکه اقای دکتر جلیلی اشتباه کردند مذاکره داشتند موافق هستید ممنون هستم
موفق باشید
ناشناس
SWEDEN
۱۵:۰۲ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴
خیر. ظاهرا شما به خودتان زحمت خواندن مذاکرات آن جلسه و پاسخهای جلیلی را را نداده اید! یکبار بخوانید بد نیست تا نگویید جلیلی کجا گفت لاریجانی مانع گزارش دادن من بود!

ثانیا: آنچه شما اشتباهات جلیلی می دانید افتخارات و نقاط مثبت او است. اشتباهات جلیلی همان چیزی است که در ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷ ذکر شد.

ثالثا: نظر رهبری از وز اول مخالفت با هرنوع مذاکره بود. این دیپلماتها و مسوولان واداده ما بودند که با ایشان همراهی نکردند و ایشان را مجبور کردند. باور نمی کنید؟ این سخنان رهبری بود:
"مسأله‌ی ساده‌لوحی و مذاکره. مذاکره، یعنی چه؟ صرف این‌که شما بروید با
امریکا بنشینید حرف بزنید و مذاکره کنید، مشکلات حل میشود؟ این‌طوری که
نیست. مذاکره در عرف سیاسی، یعنی معامله. مذاکره با امریکا، یعنی معامله
با امریکا. معامله، یعنی داد و ستد؛ یعنی چیزی بگیر، چیزی بده. تو از
انقلاب اسلامی، به امریکا چه میخواهی بدهی، تا چیزی از او بگیری؟ آن چیزی
که شما میخواهید به امریکا بدهید، تا در مقابل از او چیزی بگیرید، چیست؟
ما چه میتوانیم به امریکا بدهیم؟ او از ما چه میخواهد؟ آیا میدانید که او
چه میخواهد؟ «و ما نقموا منهم الّا ان یؤمنوا بالله العزیز الحمید».
والله که امریکا از هیچ‌چیز ملت ایران، به قدر مسلمان بودن و پایبند بودن
به اسلام ناب محمّدی، ناراحت نیست. او میخواهد شما از این پایبندیتان دست
بردارید. او میخواهد شما این گردنِ برافراشته و سرافراز را نداشته باشید؛
حاضرید؟" ۱۳۶۹/۰۲/۱۲

اما چه شد که کار به نرمش قهرمانه کشید؟ از آقای لاریجانی و روحانی و ولایتی و ابوترابی و.. بپرسید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۷ - ۰۴ مهر ۱۳۹۴
سلام فکرکنم دیگه بحث بیفایده باشد من از شما سه سوال کردم شما فقط یکی را جواب دادید انهم مبهم بدون ادرس و لینک خاصی و فقط هیاهو می کنید و اتهام می زنید( نرمش قهرمانانه را را اشتباه می دانید که مطلب حضرت اقا است و دلیلش را هم اقای ابوترابی می دانید باز بدون دلیل و بدون مدرک) بس است دیگر بهتر است شما در قیامت پاسخگو باشید موفق باشید و انشاءالله در قیامت جواب ی داشته باشید که من هم نمی خواهم شما در قیامت سرافکنده باشید
موفق و پیروز باشید
خدانگهدار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۳ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
۴
۲
درد اینها این است که متخصص نیستند و در خصوص مسئله ایی تخصصس م یخواهنداظهار فضل کنند. این می شود که دیدید. و از این قبیل مدیران الی ماشا الله داریم. این که خوبش بوده .
پاسخ
ناشناس
SWEDEN
۱۱:۱۵ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۴
شرف و غیرت را که در دانشگاهها درس نمی دهند. در اینجا ببحث قنی مطرح نیست که تخصص بخواهد. در اینجا آرمان یک انقلاب مطرح است که ظاهرا برای آقایان یک لطیفه بیمزه است.
برای بعضیها تخصصی جز لیسیدن کفش کدخدا وجود ندارد.
یکه
GERMANY
۲۲:۳۹ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۴
۵
۱
مگر نه اینکه جناب آقای جلیلی دعوت شده بود که نقاط ضعف برجام را درکمسیون مطر ح کند خوب ایشان هم رسالت خودرا بدرستی انجام داد والا نقاط مثبت الا ماشا الله آقایان عراقچی تخته روانچی ظریف ووووو آنقدر گفتند که دیگر جایی برای تعریف نمانده وآقایون هم انتظار دارند هر کس آمد بگوید همه چیز گل وبلبل است والا به بش قبای آغایون برمیخورد
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۷ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
۵
۱
کی احمدی نژاد می آید تا این خفت وخواری از توافق ترکمنچای روحانی و ظریف با آمریکارا زیر خاک دفن کند و عزت وبزرگی ایران وایرانی را زنده کند به امید آن روز
پاسخ
محمد جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۸ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
۰
۵
از سادگیه، زیاد جدی نگیرید.
فقط نشون میده که سقف انتظار از آدمها چقدر باید باشه.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۳ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
۳
۰
اقای ابوترابی چند نفر از اصلاح طلب را می توانی نام ببری که به اشکالات به حق خودشان ایراد می گیرند و چرا اصولگرا به حق و نا حق به هم دیگر می پرند
این جز اصولگرایی است نمی دانیم
یا ایام انتخابات نزدیک است شاید این یکی جز اصولگرایی باشد که نزدیک انتخابات اصول کرا ها نقد کنیم که دیگران خوششان بیاید و به ما رای بدهیم و در مجلس بعدی از اصولگرا ها دفاع کنیم هان چطوره
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۵ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴
۰
۱
سلام من به اخرین نظر پاسخ دادم اما منتشر نکردید چرا؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۹ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴
۱
۱
بنده و خانواده از رایی که به ابوترابی دادیم پشیمان شدیم .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۷ - ۰۳ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
ببخشید این نمایندگی که الآن دارید نتیجه کار کرده شما است یا برادر گرامتان روحش شاد باد
نمونه علوی بود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۰ - ۰۵ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
خدایا مردم ایران را از شر دلواپسان که به خود و منافع کثیفشان می اندیشند نجات ده.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها