کد خبر: ۳۴۰۰۰۵
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
حجت‌الاسلام قرائتی مطرح کرد:
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه در مملکت جوهر نیست، گفت: مسئولان آب کشور به من سفارش می‌کنند که در تلویزیون برای صرفه‌جویی در مصرف آب به مردم بگویم. در آمریکا و ژاپن مسئولانشان به محض مواجه شدن با کمبود آب، کاشت چمن را حذف کردند.

به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام قرائتی امروز در چهارمين كنگره ملي فرهنگ و هنر روستا و عشاير در دانشگاه فرهنگیان مشهد خطاب به جوانان، گفت: نباید عمر خود را با ورزش و حل جدول تلف کنید. ورزش کنید؛ اما ورزش اسلامی نه ورزش تحمیلی، ورزش اسلامی در آن لذت است و باعث آمادگی برای دفاع از مملکت می‌شود مانند شنا، تیر اندازی و اسب سواری.

وی بیان داشت: متاسفانه بعضی از ورزش‌ها و بازی‌های امروز فقط باعث ایجاد هیجان می‌کنند و هیچ اثر مفید دیگری ندارند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به ضعف نظام آموزشی در تربیت دانشجویان کارآمد گفت: متاسفانه بخشی از اطلاعاتی را دانشجویان در دانشگاه می‌آموزند برایشان کارایی ندارد، در قرآن ۳۵۰ اعوذ بالله وجود دارد که یکی از آنها این است که پناه می‌برم به خدا از علم بی خاصیت.

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه در مملکت جوهر نیست، گفت: مسئولان آب کشور به من سفارش می‌کنند که در تلویزیون برای صرفه جویی در مصرف آب به مردم بگویم. این مسئولان باید برای انجام این کار به جای چمن، سبزی بکارند که آب کمتری مصرف می‌کند و خاصیت بیشتری دارد؛ در آمریکا و ژاپن مسئولانشان جگر دارند به خاطر اینکه به محض مواجه شدن با کمبود آب، کاشت چمن را حذف کردند.

وی خطاب به دانشجویان بیان داشت: روزی یک ساعت مطالعه کنید و کتاب‌های اصولی و ریشه ای مانند اصول عقاید را مطالعه کنید.

حجت الاسلام قرائتی در خصوص برگزاری اردوهای آموزشی برای جوانان، گفت: با این اردوها چیزی درست نمی شود اگر این اردوها باعث ایجاد تصمیم گیری جدید در جوانان شود، بابرکت است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با استناد از این فرمایش پیامبر که کتاب قرآن و اهل بیت(ع) دو یادگار من هستند که به جا می‌گذارم، گفت: این دو باید با هم باشند تا برای ما موثر باشند مانند سوزن و نخ که با هم می‌دوزند.

وی خطاب به دانشجویان گفت: نیت شما این باشد که درس را برای علم بخوانید نه برای مدرک، سواد در کتاب نیست؛ بلکه در بیرون کتاب هم وجود دارد. لیسانس سواد نیست، دیپلم نیز لازم است؛ اما کافی نیست.

حجت الاسلام قرائتی راه نجات کشور را در عوض کردن خط دانشگاه و آموزش و پرورش دانست و گفت: دانشجویان ما باید بعد از فارغ التحصیلی یک هنر یاد داشته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به نقش روستاییان در تولید ملی بیان داشت: ما پا روی دوش روستاییان گذاشته‌ایم، اگر آنان نبودند ما نان خوردن نداشتیم، من روحانی از سر تا پا به روستاییان بدهکارم.

وی با تاکید بر ازدواج جوانان خاطرنشان کرد: در ازدواج مدرک و زیبایی طرف مقابل ملاک نباشد؛ بلکه اخلاق او را در نظر بگیرید.

حجت الاسلام قرائتی همچنین در ادامه با اشاره به نقش دشمن در انحراف جوانان کشورف گفت: به سایت‌ها و عکس‌ها اطمینان نکنید، شما دشمن دارید. آمریکا به ما فرمول ساخت هواپیما نمی‌دهد؛ اما عکس‌های مفتضح در اختیارمان قرار می‌دهد و این امر به دلیل دشمنی او با ماست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها