کد خبر: ۳۴۰۹۷۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۳     ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
می خواهندپرسپولیس از بین برود
مدیرعامل پیشین پرسپولیس گفت:کدام وزارتخانه ای را سراغ دارید که سیستم خودش را متهم به فساد کند؟
به گزارش پایگاه 598، امیر عابدینی در این باره که پیش از این گفته بود به دلیل حضور افشارزاده در وزارت ورزش برخی تصمیمات و حتی داوری ها به سود تیم استقلال صورت می گیرد و حالا با وجود مشخص شدن برخی اشتباهات داوری که به سود استقلال رقم خورده آیا هنوز هم سر حرفش است، اظهار داشت: من قبلا این مسائل را گفتم و تکرار آنها جالب نیست. من می گویم در سیستم ورزش و فوتبال هواداری اتفاقاتی رخ می دهد که کاملا مهندسی شده است.

وی افزود: تعجبم از این است که چطور مدیریت باشگاه پرسپولیس این اتفاقات را نمی بیند. شاید هم آنها با هم کنار آمدند و قرار بر این است که پرسپولیس تا جایی که جا دارد از این مناسبات لطمه ببیند. احساسم به من می گوید که همه می دانند چه اتفاقی برای پرسپولیس رخ می دهد اما سکوت کرده اند. چرا سکوت کرده اند؟ آیا این پیمان نانوشته ای است برای از بین بردن پرسپولیس؟

مدیرعامل اسبق پرسپولیس اضافه کرد: ما در همه جا آثار این موضوع را به وضوح می بینیم. دیشب در بحث کارشناسی بازی استقلال به وضوح دیدم که چطور داور پنالتی مسلم برای نفت را ندید. آیا خطای بازیکن استقلالی روی نفت پنالتی نبود. آن وقت طارمی به خاطر یک سر خوردن باید مستحق اخراج باشد. استنباطم این است که در این موضوع فقط بحث داوری وجود ندارد. بلکه سلسله عواملی است که دست به دست هم داده تا پرسپولیس را از بین ببرند.

عابدینی خاطرنشان کرد: آثار این اتفاقات را به وضوح می بینیم. ظاهر عده ای دست به دست هم داده اند که پرسپولیس جان نگیرد و رمق نداشته باشد. اصلا هیچ احدالناسی نیست که این شرایط را بییند و احساس کند. من برایم مثل روز روشن و آشکار است که این باشگاه دارد از بین می رود و هیچ کس به دادش نمی رسد. از دولت متعجبم. از سیستم مدیران باشگاه متعجبم.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ با اشاره به  بحث حرفه ای بودن باشگاه ها از نگاه AFC  گفت: کسی نمی داند سازمان لیگ تا چه اندازه خودش را به زحمت انداخت تا مسائلی مربوط به باشگاه پرسپولیس را طوری درست کنند که این باشگاه از حالت حرفه ای به غیرحرفه ای تبدیل نشود. بیرون از ایران مشکلاتی از فیفا برای پرسپولیس وجود دارد. در داخل این قبیل مشکلات تیم را آزار می دهد و از سوی دیگر کمیته انضباطی با مسائل مختلف به جان پرسپولیس افتاده. از سویی دیگر مدیران باید به دیون مالی گذشته فکر کنند.

وی ادامه داد: دولت که کمک نمی کند. اسپانسر هم که نمی توانیم بگیریم. ببینید چه بلایی بر سر روحیه بازیکن می آید. حالا در این شرایط به قول برانکو پرسپولیس باید به جای یازده نفر باید با تیم پانزده نفره بازی کند. متاسفانه داوران برای آنکه ثابت کنند کارشان درست است و به خاطر اشتباه بازی قبلی نمی خواهند به پرسپولیس لطف کنند مکرر برای این تیم سوت می زنند تا عدالت شان را از این طریق به رخ بکشند. این هم مایه دردسر جدید تیم است.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: در آن سو از فراکسیون ورزش مجلس تعجب می کنم که چرا هیچ کمکی به این باشگاه نمی کند. نه حرفی، نه حدیثی،...فقط سکوت!؟ به خدا قسم که شاخصه های ورزش مملکت دارد از بین می رود. سه تیم فولاد، نفت و پرسپولیس که باید در بالای جدول باشند حالا قعر جدولی شده اند. چه اتفاقی دارد برای فوتبال می افتد.

عابدینی تصریح کرد: آن از والیبال، آن از کشتی، کلا نمودار ورزش ما که همواره در سال های گذشته رو به رشد بوده در سراشیبی سقوط قرار گرفته. این دردآور است. امروز صبح در حین تماشای بازی تیم والیبال ایران برابر کانادا سه بار اشکم درآمد. زمانی که سعید معروف با ناراحتی به هم تیمی هایش نگاه می کرد. شهرام محمودی با کمر درد بلند می شود و اسپک می زند.

وی اضافه کرد: یک غمی زیر پوست این بچه ها نشسته که باید ریشه یابی شود. تیم خوب والیبال ما شیرازه اش را از دست داده و در حال از هم پاشیدن است. مگر می شود رئیس فدراسیونی مثل داورزنی یک مرتبه تا این حد نزول کند که ایران به استرالیا و کانادا ببازد؟ چرا؟ آیا علم بازپروری نداریم؟ علم ریکاوری نداریم؟ یک اتفاقاتی در حال رخ دادن است که هیچ کس حاضر به آنالیز کردن آن نیست. یک نفر نمی گوید کجای کار ایراد دارد که ورزش ما در سراشیبی قرار گرفته.

مدیرعامل اسبق پرسپولیس خطاب به وزارت ورزش گفت: آیا همه کار ورزش ما رسیدگی به پرونده های فساد است؟ کدام وزارتخانه ای را سراغ دارید که علیه سیستم خودش تا این حد جبهه گیری کند؟ مگر در وزارت نفت دکل نفتی گم نشد؟ مگر بابک زنجانی پیدا نشد؟ رویکرد وزارت نفت چه بود. آیا این وزارتخانه یک بار حرف از وجود فساد در سیستم نفتی کشور زد؟ به جای اینکه ورزش را به عنوان هنجار اشاعه بدهند همه را نسبت به این پدیده بدبین کرده اند.

عابدینی با ذکر خاطره ای در همین ارتباط ادامه داد: برای ثبت نام بچه ام در مدرسه فوتبالی به منطقه ای رفته بودم که یکی از پیشکسوتان فوتبال را آنجا دیدم. با تعجب به من گفت تو هم می خواهی بچه ات را به فوتبال بفرستی تا پیش فلان مربی کار کند. به من گفت که شنیده فلان مربی پورسانت گرفته است. وقتی به او گفتم که من آن فرد می شناسم و اصلا چنین چیزی درباره اش صحت ندارد از من عذرخواهی کرد.

وی افزود: فساد ممکن است در فیفا هم رخ بدهد اما آیا فیفا کارش را به خاطر فساد تعطیل کرده؟ دستگاه قضایی کشور به جای آنکه ورزش را تخریب کند بهتر است موارد این چنینی را پیدا و آنها را اصلاح کند. ببینید در این مدت چقدر پشت سر مدیران خوشنام ورزش حرف زده شده است. ما یازده اسم به تشکیلات ورزش دادیم که ازجمع آنها سه نفر انتخاب شوند و تعهد کردیم که با حضور آن سه در هیات مدیره پرسپولیس کل هزینه های باشگاه را می پردازیم. اما این اتفاق هم نیفتاد.

مدیرعامل اسبق پرسپولیس در دورانی که علی دایی بازیکن این تیم بود، با افشاگری درباره اتفاقات اخیر این باشگاه گفت: دردآور است که خبر می رسد دستور آمده صد میلیون تومان هزینه کنید علی دایی تخریب شود تا از پرسپولیس کنار برود. اینها دردآور است. آیا همه بد هستند. اگر شما در سایه جبهه بودید و خدمتی به این مملکت کردید خیلی ها در بطن جبهه رو در روی دشمن جنگیده اند.

وی با اشاره به رشادت های آقای گل دنیا ادامه داد: وقتی علی دایی در جام ملت های آسیا حالبش پاره شد، بیرون از زمین و در بیمارستان می خواستند به او مورفین تزریق کنند تا ضمن کاهش درد جراحی شود اما علی به آنها اجازه نداد و گفت من می خواهم پس فردا بازی کنم. علی دایی تا این حد به مملکتش عِرق دارد. او سرباز ایران است چرا چنین دستوری برای او باید بیاید.

عابدینی در ادامه موضوع باشگاه پرسپولیس در این باره که آیا به عنوان عضو هیات رئیسه سازمان لیگ نمی تواند کمکی به باشگاه پرسپولیس کند، خاطرنشان کرد: هیچ کمکی از دست من برنمیاید. نه داور می توانم برای پرسپولیس تعیین کنم و نه می توانم بازی اش را جابه جا کنم و نه هیچ کار دیگر. اگر این حرف ها را می زنم به عنوان یک هوادار فوتبال است نه یک مقام دست اندرکار در فوتبال.

مدیرعامل اسبق پرسپولیس در این باره که مایلی کهن گفته باید به سوشا یک قمه بدهند و طارمی هم خودش را بزرگ تصور کرده که این کارها را می کند، گفت:مایلی کهن هم حرف خودش را می زند. نظر خودش را می دهد. مردم ما به اندازه کافی هوشمند هستند و می توانند درباره حرف هایی که زده می شود قضاوت کنند.
منبع : جام نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها