کد خبر: ۳۴۲۰۴۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۳     ۰۶ مهر ۱۳۹۴
حجت‌الاسلام ذالنور با بیان این‌که بعضی مشربشان غیر از مشرب امام(ره) و آقا و انقلاب است، تأکید کرد: من به صراحت می‌گویم که مشرب آقای هاشمی ‌با مشرب امام و آقا متفاوت است. آقای هاشمی‌ بارها گفته است که من در مسائل سیاسی جنگ با امام(ره) اختلاف نظر داشتم.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598 به نقل از سایت رسای اندیشه حجت‌الاسلام والمسلمین ذالنور به مهم‌ترین عواملی اشاره کرد که موجب تفاوت مواضع خواص در کشور با مواضع ولایت و رهبری می‌شود.

وی «دلسوزی»، «جهل»، «تفاوت جنس» و «تفاوت آدرس» را از جمله عواملی دانست که موجب می‌شود مواضع خواص در مسائل مهم و راهبردی و اصول مسلم نظام با مواضع رهبری متفاوت باشد.

حجت‌الاسلام ذالنور با اشاره به اولین عامل گفت: گاهی ریشۀ موضعِ اشتباه خواص ما، در حالی که دغدغه دارند و خودشان را دلسوز نظام و انقلاب می‌دانند، این است که فکر می‌کنند مسیر انقلاب کج شده است؛ امر بر بعضی از خواص مشتبه می‌شود و فکر می‌کنند آن‌ها درست می‌روند و مسیر انقلاب کج می‌رود و از روی عرق و تعهد موضع می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: امروز دامنه سکولاریسم خیلی گسترده است. بعضی از گرایش‌هایی که در حوزه است، تفکر جدایی دین از سیاست را دامن می‌زنند مثل این‌که می‌گویند منبر امام حسین را وارد مسائل سیاسی نکنید؛ این یعنی سکولاریسم. باید مواظب این جریان‌ها بود.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: گاهی دو جنس به قدری به هم نزدیک و شبیه‌اند که جداسازی‌ آن بسیار سخت است و تنها یک ذائقه سالم باید بفهمد که درصد ناخالصی آن چقدر است. ظرافت شناخت ناخالصی‌های برخی جریانات بسیار مهم و دشوار است.

وی با بیان این‌که بعضی مشربشان غیر از مشرب امام(ره) و آقا و انقلاب است، تأکید کرد: من به صراحت می‌گویم که مشرب آقای هاشمی ‌با مشرب امام و آقا متفاوت است. آقای هاشمی‌ بارها گفته است که من در مسائل سیاسی جنگ با امام(ره) اختلاف نظر داشتم. اینجا اصل می‌شود امام، و فرع می‌شود آقای هاشمی. حالا آقای هاشمی ‌ممکن است مقطعی رودربایستی کند. اگر چهار مورد که اختلاف مشرب دارد (پیش آید) کم کم به قهر، فاصله، موضع‌گیری و به دفاع از جریانی که با مشرب خودش سازگارتر است می‌انجامد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
اناری جانباز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۴ - ۰۶ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
پس امام تشخیص ند اد که اینقدربه هاشمی بها داد
پاسخ
پژمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
کاملا حرف درستیه که نظر آقای هاشمی با نظر امام فرق داشت. حالا مثلا ذالنور شق القمر کرده!
پاسخ
مریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
آقای اناریِ جانباز! سی سال دیگه اگه به پسر تو بگن مشرب آقای خامنه‌ای با آقای هاشمی فرق داشت، شما در جوابِ پسرت حتما می‌گی: «نه عزیزم، اصلا اینطور نیست؛ آخه آقای هاشمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. کی گفته این حرف‌ها رو؟»
اناری جانباز! خودتون رو فریب ندید.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها