کد خبر: ۳۴۲۳۳
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۱۸ دی ۱۳۹۰
"عمر اورتیز"، دروازه بان پیشین تیم ملی فوتبال مکزیک به جرم همکاری با یک شبکه آدم‌ربایی بازداشت شد.

به گزارش مهر، اورتیز 35 ساله اعتراف کرده که دو قربانی ثروتمند را به آدم ربایان معرفی کرده است. این دسته تبهکاری که در کار تولید مواد مخدر فعالیت می‌کنند از هر گروگان یک میلیون پزو (73 هزار دلار) درخواست کرده‌اند که سهم اورتیز 100 هزار پزو می‌شود.

برپایه گزارش رویترز، اورتیز در حالیکه خیلی خونسرد به نظر می‌رسید به همراه سه مظنون دیگر در شهر "نوئوو لئون" که مرکز جنایت‌های سازماندهی شده است، دستگیر شد. "آدریان دو لا گارزا"، دادستان "نوئوو لئون" گفت این مظنونین در تاریخ پنجم ژانویه دستگیر شده‌اند، هرچند که رئیس این گروه تبهکاری فرار کرده است.

"فلیپه کالدرون"، رئیس جمهور مکزیک آبروی خود را بر سر ریشه کن کردن گروه‌های قاچاق مواد مخدر گرو گذاشته است. این گروه‌ها معمولا فعالیت‌هایی از جمله سرقت، زورگیری و آدم‌ربایی نیز انجام می‌دهند.

گروهی که اورتیز متهم به همکاری با آنهاست از سال 2011 تا به حال 20 مورد آدم ربایی داشته که از جمله می توان به ربودن شوهر ستاره محبوب مکزیک "گلوریا تره وی" اشاره کرد. آدم‌ربایی در مکزیک تا 50 سال زندانی در پی خواهد داشت.

از سال 2007 تا 2010 آدم‌ربایی در مکزیک رشد فزاینده‌ای داشته تا آنجا که با رشدی 200 درصدی از 438 به 1284 نفر ارتقا پیدا کرده است.

از پنج سال گذشته که کالدرون کار مبارزه با گروه‌های تبهکاری را آغاز کرده تا به حال 46 هزار نفر کشته شده‌اند. مبارزه با گروه‌های تبهکاری یکی از اصلی ترین مسائلی است که در انتخابات ریاست جمهوری ماه ژوییه از سوی نامزدها مطرح می‌شود.

اورتیز که به خاطر چشم‌هایش به "ال گاتو" - گربه - شهرت دارد در سال 2002 در یک بازی برای تیم ملی فوتبال مکزیک به میدان رفت. وی بازیکن تیم "مونته ری" مکزیک بود که در سال 2010 آزمایش دوپینگ وی مثبت اعلام شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها