کد خبر: ۳۴۲۵۰۵
زمان انتشار: ۱۰:۴۵     ۰۸ مهر ۱۳۹۴
گوگل دیشب اولین گوشی نکسوس با بدنه‌ی تمام فلزی را با نام نکسوس ۶ پی معرفی کرد. این نکسوس که با همکاری هواوی ساخته شده دارای صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است که مجهز به پوشش گوریلا گلس ۴ برای مقاومت بیشتر نیز خواهد شد. گوگل این صفحه‌نمایش بزرگ را مناسب برای تماشای ویدئو و انجام بازی‌های سنگین می‌داند.


 به علاوه این گوشی دارای اسکنر اثر انگشت در قاب پشتی نیز خواهد بود که گوگل آن را بسیار کاربردی دانسته و Nexus Imprint نام نهاده؛ چرا که می‌توان اثر انگشت افراد مختلف را در گوشی ثبت کرد و به راحتی گوشی را در بین افراد خانواده به اشتراک گذاشته و استفاده کرد. این حسگر تنها در عرض ۰.۶ ثانیه اثر انگشت شما را تشخیص می‌دهد. همچنین این گوشی مجهز به درگاه USB نوع C نیز خواهد بود تا سرعت شارژ باتری و انتقال داده بالاتر از قبل نیز باشد.


پردازنده‌ی این گوشی نیز نسخه‌ی ۲.۱ پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ در کنار سه گیگابایت رم است.

باتری ۳۴۵۰ میلی‌آمپر ساعتی نکسوس ۶ پی هواوی بنابر گفته‌ی گوگل به راحتی یک روز تمام شارژدهی خواهد داشت و شما را از شارژ باتری در وسط روز بی‌نیاز خواهد کرد.

دوربین اصلی فبلت جدید گوگل دارای حسگر ۱۲.۳ مگاپیکسل ساخت سونی بوده و توانایی ضبط ویدئو با کیفیت 4K را نیز دارد. همچنین دوربین خودعکس (سلفی) آن نیز مجهز به حسگری ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 خواهد شد.


ابعاد این گوشی ۱۵۹.۴ در ۷۸.۳ در ۷.۳ میلی‌متر بوده که البته در بخش دوربین شاهد ضخامت ۸.۵ میلی‌متری خواهیم بود. به علاوه نکسوس ۶ پی با وجود بدنه‌ی تمام فلزی ۱۷۸ گرم وزن خواهد داشت.

نکسوس هواوی در چهار رنگ نقره‌ای، مشکی، سفید و طلائی و در سه نسخه‌ی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت پایه‌ی ۴۹۹ دلار از امروز برای پیش‌خرید در دسترس علاقمندان در ایالات متحده، بریتانیا، ایرلند و ژاپن خواهد بود.

به علاوه نسخه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی این تلفن نیز ۵۴۹ و ۶۴۹ دلار قیمت خواهند داشت و از اواخر ماه اکتبر وارد بازارهای جهانی می‌شوند. همچنین با خرید نکسوس‌های جدید از ۲ سال گارانتی و ۹۰ روز اشتراک رایگان گوگل پلی موزیک نیز بهره‌مند خواهید شد.





نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها