کد خبر: ۳۴۲۷۲۱
زمان انتشار: ۰۹:۵۴     ۰۹ مهر ۱۳۹۴
سخنگوی کاخ سفید می‌گوید همانگونه که راهبرد نظامی آمریکا در عراق راه به جایی نبرد، راهبرد نظامی روسیه در سوریه هم موفق نخواهد شد.
به گزارش پایگاه 598، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید امروز در خصوص حمله جنگنده‌های روسی به مواضع تروریست‌ها در سوریه سخن گفت.

ارنست ابتدا گفت که جزئیات حملات هوایی روس‌ها و گروه‌های مورد حمله از سوی پنتاگون در دست بررسی است.

وی از تلاش آمریکا برای همانگی با روس‌ها در خصوص حملات هوایی در سوریه هم گفت و برای چندمین بار از جایگاه یک مقام دولتی آمریکایی گفت که مقامات پنتاگون چند وقتی است برای جلوگیری از تنش، با طرف‌های نظامی روس در حال مذاکره‌اند.

آمریکا پیش از این گفته بود که روسیه حق ندارد در ائتلاف تحت رهبری واشنگتن در سوریه شرکت کند؛ پس از اعلام تصمیم پوتین برای ایجاد ائتلاف منطقه‌ای، آمریکا از احتمال حضور مسکو در ائتلاف استقبال کرد. دیشب سخنگوی پنتاگون گفته بود که اولویت آمریکا، حفظ امنیت خلبان‌های ائتلاف و جلوگیری از رویارویی آنها با خلبان‌های روس در آسمان عراق و سوریه است.

سخنگوی کاخ سفید البته نارضایتی کاخ سفید از شروع بمباران تروریست‌های سوری توسط روسیه را نشان داد و گفت: «راهبرد نظامی روسیه در سوریه موفق نمی‌شود کمااینکه ما هم یک دهه پیش در عراق موفق نشدیم.»

سخنگو در ادامه از راهبردهای اوباما در سوریه گفت.

ارنست ابتدا گفت که آمریکا نیروی زمینی در سوریه نخواهد داشت و به همین خاطر، آموزش معارضان و تقویت نیروهای پیشمرگه کرد را دنبال می‌کند ولی در ادامه گفت که مسئله سوریه «راه‌حل نظامی ندارد که روس‌ها بخواهند به آن برسند.»

سخنگو همچنین گفت که وزرای خارجه آمریکا و روسیه یعنی «جان کری» و «سرگئی لاوروف» در خصوص عملیات جاری نظامی مسکو در سوریه با یکدیگر مذاکراتی داشته‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها