کد خبر: ۳۴۳۶۷۲
زمان انتشار: ۰۹:۰۷     ۱۴ مهر ۱۳۹۴
مسلمانان آمریکا با محکومیت سیاستهای ضد اسلامی رئیس جمهور میانمار در آستانه انتخابات عمومی دادخواستی را علیه وی به دادگاه فدرال منهتن ارائه کرده و تین سین را به نقض حقوق بشر مسلمان روهینگیا متهم کردند.
به گزارش پایگاه 598، براساس آنچه در این دادخواست آمده است، مسلمانان روهینگیا در معرض نسل کشی، شکنجه، بازداشت، ظلم و رفتار غیر انسانی مقامات رسمی قرار دارند که تمام این اقدامات توسط تین سین و وزرای کابینه وی کنترل می شود.

این دادخواست به دادگاه فدرال منهتن ارائه شده است درست چند هفته پیش از انتخابات عمومی میانمار که قرار است ۸ نوامبر برگزار شود. در این دادخواست تین سین و مقامات رسمی میانمار به طراحی و تهیج جرایم انزجاری و تبعیض علیه مسلمانان متهم شده اند، اما این تبعیض تا جایی پیش رفته که از آن با عنوان نسل کشی یاد می شود.

این دادخواست مدنی توسط نیروی ویژه میانمار ارائه شده است، گروهی متشکل از ۱۹ سازمان اسلامی و یک مسلمان روهینگیا به نام هیتای لوین اوو.

این دادخواست خواستار جبران خسارت و تاوانی برای نقض قانون مسئولیت مدنی بیگانگان شده است. این قانون اغلب از دادخواستهایی حمایت می کند که به ادعای نقض حقوق بشر استناد کرده اند.

مسلمانان روهینگیا از سوی سازمان ملل به عنوان یکی از اقلیتهایی توصیف شده که به شدت تحت آزار و اذیت بوده است و اغلب در سرزمین مادری خود با تبعیض رو به رو هستند. این گروه از مسلمانان از حقوق شهروندی بی بهره هستند و در کشورشان با آنها به  مثابه مهاجران غیرقانونی رفتار می شود.

دولت میانمار و اکثریت بودایی این کشور از به رسمیت شناختن واژه روهینگیا امتناع کرده و از آنها با عنوان بنگالی یاد می کنند.

بین سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ حملات بوداییها صدها نفر از این مسلمانان را از بین برد و ۱۴۰ هزار نفر دیگر را نیز بیخانمان کرد.

این خشونت موجب ترک وطن ۲۹ هزار نفر از قومیت روهینگیا شده که براساس اعلام سازمان ملل ۹۷ درصد از آنها مسلمانان هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها