کد خبر: ۳۴۴۴۲۷
زمان انتشار: ۰۸:۵۸     ۱۹ مهر ۱۳۹۴
امیرآبادی فراهانی:
نماینده مردم قم در مجلس، بیانیه صادر کردن علیه رای اکثریت را کاری غیر اخلاقی خواند و گفت: تعداد آرای مثبت اعضای کمیسیون ویژه به گزارش، نمی‌تواند مستمسک خدشه به تصویب آن شود.

به گزارش پایگاه 598، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گزارش کمیسیون ویژه برجام را منصفانه و جامع خواند و گفت: رئیس کمیسیون همان ابتدا به همه اعلام کرد اگر کسی کارشناسی در زمینه مورد بحث کمیسیون می‌شناسد معرفی کند.

وی با اشاره به استفاده کارشناسان متعدد درون و خارج از مجلس در جلسات کمیسیون ویژه بررسی برجام اظهار داشت: جمعبندی ها به هیات رئیسه می‌آمد و در آنجا پیشنهادهای حذف و اصلاح مطرح می‌شد و در نهایت به رای کمیسیون گذاشته شد یعنی گزارشی که قرائت شده با رای اعضا تصویب شده است.

امیرآبادی سخنانی که تعداد آرای گزارش را مستمسک خدشه وارد کردن به صحت رأی‌گیری می‌شمارد نادرست خواند و گفت: در هر انتخاباتی یک عده موافقند و یک عده مخالف، اما پس از رأی‌گیری، اقلیت، با هدف زیر سوال بردن رأی اکثریت، بیانیه صادر نمی‌کند؛ به عنوان مثال آقای رئیس جمهور هم با 50 و خرده‌ای درصد آرا انتخاب شده است و قاعده دموکراسی همین است.

وی به وقت بسیاری خوبی که اعضای کمیسیون برای بررسی برجام با وجود تعطیلات تابستانی مجلس گذاشتند اشاره کرد و اظهارداشت: در گزارش، انصاف به خرج داده شده و محاسن و معایب برجام ذکر شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان مثال درباره بهره‌گیری از حقوقدانان، رئیس کمیسیون تاکید داشت که از همه گرایش‌های مختلف در میان حقوقدانان چه موافق و چه مخالف برجام استفاده شود.

وی نحوه اداره کمیسیون را بسیار خوب برشمرد و با اشاره به اینکه به هرحال در هر طرح و لایحه‌ای عده‌ای موافق و عده ای مخالف هستند تصریح کرد: آیا می‌شود در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس اقلیتی که با طرح و یا لایحه‌ای مخالفند علیه اکثریت و یا مصوبه که با اکثریت نسبی آرا تصویب شده است بیانیه بدهند؟

امیرآبادی فراهانی گفت: قواعد دموکراسی همین گونه رای گیری را اقتضا می‌کند و بیانیه صادر کردن علیه رای اکثریت کاری غیر اخلاقی است و همین کسانی که بیانیه را صادر و امضا کردند می‌دانند که روش کار در مجلس چگونه است.

وی افزود: اگر اکثریت اعضای کمیسیون ویژه برجام اصلاح طلب بوده و اقلیت اصولگرا چنین بیانیه‌ای را صادر می‌کردند آیا این دوستان استقبال می‌کردند؟

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: این روال همه کمیسیو‌ن‌های تخصصی است که با یک عددی از حضار رسمیت یافته وبا یک عددی مصوبات تائید می‌شود.

به گزارش فارس، مسعود پزشکیان عباسعلی، منصوری آرانی،‌ علاء الدین بروجردی، منصور حقیقت‌پور و غلامرضا تاجگردون پس از قرائت گزارش کمیسیون ویژه برجام در صحن علنی مجلس در بیانیه‌ای اعلام کردند که بیانیه قرائت شده منطبق بر منافع ملت نبوده وآثار بسیار مثبت برجام که می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات جاری کشور باشد نادیده گرفته شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها