کد خبر: ۳۴۴۷۸۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۹     ۲۰ مهر ۱۳۹۴
عضو هئیت رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: ناهماهنگی سازمان ها در گمرک یک مانع صادرات می شود در حالیکه باید صادرات را تسهیل کرد و البته استاندارهای خود را به استانداردهای جهانی برسانیم.
به گزارش پایگاه 598، غلامحسین شافعی در همایش روز ملی استاندارد امروز اظهار داشت: نظام‌های اقتصادی دنیا هیچ‌وقت مانند امروز پیچیده و پیوسته به یکدیگر نبوده است.

 عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: امروزه کالای تولیدشده باید برای بازار جهانی عرضه شود، با بمباران اطلاعاتی تقاضای ما جهانی شده است اما عرضه به استاندارد جهانی نرسیده و باید برای جهانی‌شدن آن تلاش کنیم.

 وی بابیان اینکه تولید امروز ما نتوانسته از نظام تولید جهانی پیروی کند، افزود: اگر کشور نتواند شکاف عمیق 15 سال گذشته در عرضه و تقاضا را پر کند علی‌رغم گشایش‌های روابط جهانی توفیق خوبی در عرصه محصولات نخواهیم داشت.

شافعی گفت: باید برای استاندارد فرهنگ‌سازی عمومی در کشور انجام شود زیرا توسعه اقتصادی بدون توسعه فرهنگی ممکن نیست.

وی با اشاره بر اینکه در جهان مصرف‌کننده استاندارد را کنترل می‌کند، بیان داشت: روش‌های کنترلی پلیس برای حفظ استاندارد مشکلی را رفع نمی‌کند و مانعی برای تخلف ایجاد نمی‌کند امروز باید خودکنترلی را فرهنگ‌سازی کنیم.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران تأکید داشت: در موضوع استاندارد زمانی رضایت به وجود می‌آید که نگاه دوطرفه بین تولیدکننده و سازمان استاندار به وجود آید بطوریکه تولیدکننده کارشناس استاندارد را مشاور خود تلقی کند و نه ناظر به محصول.

 شافعی افزود: در اقتصاد مقاومتی در سپردن کار مردم بر مردم تأکید شده و امروز شاهد هستیم استاندارد خراسان رضوی تفاهمی را با دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی منعقد کرده تا کار مردم به مردم سپرده شود.

 وی ابراز داشت: در پساتحریم تنها با باز شدن درهای تجاری جهان اقتصاد کشور شکوفا نمی‌شود و باید بسترسازی کرد تا از موقعیت‌های جدید استفاده کنیم.

 عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: در گمرک هر کس ساز خود را می‌زند و ناهماهنگی سازمان‌ها باعث ایجاد موانع برای صادرات می‌شود.

 شافعی گفت: در دوران پساتحریم تسهیل صادرات کالا به‌عنوان پیشران اقتصاد کشور باید موردتوجه قرار گیرد زیرا ما را از رکود خارج می‌کند.


منبع : راه دانا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها