کد خبر: ۳۴۶۶۱۰
زمان انتشار: ۲۲:۰۳     ۲۹ مهر ۱۳۹۴
گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه ۵۹۸:
همه مسیرهای قانونی و مکاتبات لازم با سفارت جمهوری اسلامی انجام دادیم، به خود کفیل مدارس گفتیم که مشکلاتی وجود دارد و شما باید به ما وقت بدهید که ویزاها صادر شود . همه این مستندات و مکاتبات را در اختیار داریم ولی بنده به خاطر حفظ وحدت و انسجام ، سعی می کنم از حق خودم بگذرم./از آنجا که پاسپورت های معلمان را تحویل دادند احتمالا به این حقیقت رسیدند که عمدی در کار نبوده و ما به دنبال نقض قوانین امارات نبودیم.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، در پی دستگیری 9 نفر از معلمان ایرانی و همچنین سرپرست مدارس ایرانی در امارات ، پیگیری های خبرنگار پایگاه 598 حکایت از آن دارد که هنوز دادگاه مبلغی را به عنوان جریمه مشخص نکرده است و با باز گرداندن پاسپورت این افراد احتمال دریافت جریمه را در مراحل بعدی ضعیف کردند. در همین رابطه با شهباز گودرزی، سرپرست مدارس ایرانی در امارات پس از آزادیشان گفت و گویی داشتیم و از علت دستگیری و رفتار دولت امارات پرسیدیم.

گودرزی سرپرست مدارس ایران در امارات دلیل دستگیری خود و همکارانش را چنین تشریح نمود: ما مجبور شدیم برای تامین نیروی انسانی از دبی نیرو تامین کنیم و این باعث به وجود آمدن مشکلاتی شد. بنده هم وقتی در دادگستری حاضر شدم این سوال را پرسیدند که متولی معلمان چه کسی می باشد و با توضیحاتی که بنده دادم قانع نشده و حکم بازداشت بنده را صادر کردند.

وی در خصوص فعالیت وزارت امور خارجه ایران پس از بازداشت معلمان ایرانی افزود: با توجه به اینکه مدارس دایر شده و شرایط عادی شده است علاقه مند نیستیم که وارد این موضوعات بشویم. ولی متذکر میشوم که همه مسیرهای قانونی و مکاتبات لازم با سفارت جمهوری اسلامی انجام دادیم، به خود کفیل مدارس گفتیم که مشکلاتی وجود دارد و شما باید به ما وقت بدهید که ویزاها صادر شود و بعد ما نیروها را برگردانیم. همه این مستندات و مکاتبات را در اختیار داریم ولی بنده به خاطر حفظ وحدت و انسجام ، سعی می کنم از حق خودم بگذرم

ایشان رفتار اماراتی ها با معلمان ایرانی را بدون مشکل دانستند و خاطر نشان کردند که رفتار آنان در فعل قضایی که صورت میگیرد برای همه یکسان بود و از آنجا که پاسپورت های معلمان را تحویل دادند احتمالا به این حقیقت رسیدند که عمدی در کار نبوده و ما به دنبال نقض قوانین امارات نبودیم.

لازم بذکر است روز گذشته خبرگزاری ایسنا در خبری مدعی شد که دادستانی العین 9 معلم ایرانی را به‌ بهانه نداشتن مجوز کار در این منطقه (العین ابوظبی ) مجرم اعلام کرده و هر کدام را به پرداخت 5 هزار درهم محکوم و سرپرست مدارس ایرانی در امارات عربی را نیز به پرداخت 50 هزار درهم محکوم شده است و همین خبر سبب گردید  . حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه در مراسم تشییع پیکر احمد فهیما به این خبر واکنش نشان داد و تاکید نمود که معلمان ایرانی شاغل در امارات جریمه نشده اند.


* علی شعبانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها