کد خبر: ۳۴۶۶۲۸
زمان انتشار: ۰۲:۰۴     ۳۰ مهر ۱۳۹۴
11 سناتور ارشد از هم‌حزبی‌های رئیس‌جمهوری آمریکا در نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور خواستار پاسخ یکجانبه واشنگتن به آزمایش موشک «عماد» توسط ایران شدند.

به گزارش پایگاه 598، یازده سناتور ارشد دموکرات، با ارسال نامه‌ای به جان کری، وزیر خارجه آمریکا خواستار پاسخ یکجانبه واشنگتن به آزمایش موشکی ایران شدند. 

به گزارش روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست، سناتورهای آمریکایی در نامه یاد شده از آزمایش موشک «عماد» که یکشنبه هفته گذشته انجام شد ابراز «نگرانی عمیق» کرده و از دولت آمریکا خواسته‌اند در قبال رفتارهایی از ایران که نقض «برجام» قلمداد می‌شود، سیاست «عدم تحمل» را به کار بگیرند. 

«سامانتا پاور»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز جمعه (24 مهرماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن بعد از بررسی اطلاعات موجود، آزمایش موشکی ایران را نقض آشکار قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌داند.

مقام‌های آمریکایی به رغم این تأکید کرده‌اند آزمایش موشک «عماد»، برجام را نقض نکرده است.  

موشک دوربرد «عماد»، که نسل جدید موشک‌های بالستیک ساخت وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران است روز یکشنبه (19 مهرماه) با موفقیت آزمایش شد. «عماد» نخستین موشک دوربرد ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف است.

جروزالم‌پست اضافه کرد 9 نفر از 11 سناتور امضاکننده نامه جدید به کری جزو نمایندگانی بوده‌اند که با رأی مثبت به «برجام» در مجلس سنا، از دیپلماسی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال ایران حمایت کرده‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
حسن ازساوجبلاغ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
مجریان برجام درایران دقت کنند.بهوش.بهوش

اینکه گفته میشود موشکهای بالستیک ذاتا قابلیت حمل سلاح یا کلاهک هسته ای را دارند،یک منفذ نفوذازپیش طراحی شده است تا موضوع موشکهای بالستیک ایران را به برجام مرتبط نموده وازقابلیت ذاتی این محصول نظامی درانتقال سلاح هسته ای،برای برچیدن تکنولوژی تولید وآزمایش آن درایران جلوگیری ومقاومت ایران رانقض برجام تلقی نمایند.
دستگاه دیپلماسی بهوش باشد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها