کد خبر: ۳۴۷۹۹۶
زمان انتشار: ۱۳:۲۱     ۰۹ آبان ۱۳۹۴
مردم آرژانتین در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی:
رسانه آرژانتینی «تییمپو آرژانتینو» گزارش داد هزاران تن از مردم آرژانتین در اعتراض به خشونت‌های صورت‌گرفته از سوی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به خیابان‌ها آمدند و خواستار تحریم این رژیم اشغالگر شدند.

به گزارش پایگاه 598، هزاران تن از مردم آرژانتین روز گذشته در اعتراض به اقدامات خشونت‌آمیز نیروهای رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به خیابان‌های «بوینوس آیرس» پایتخت این کشور آمدند.

تظاهرات‌کنندگان آرژانتینی با در دست داشتن پرچم فلسطین و پلاکاردهایی حاوی نوشته‌هایی مبنی بر محکومیت رژیم صهیونیستی در ریختن خون مردم فلسطین، مقابل سفارت این رژیم در آرژانتین تجمع کردند.

معترضان آرژانتینی در ادامه با سر دادن شعارهایی از جمله «رژیم صهیونیستی نژادپرست و تروریست است»، بر ضرورت ایجاد یک دولت فلسطینی که پایتخت آن در «قدس» واقع باشد، تأکید کردند.

«رافائل آرایا ماسری» دبیرکل جنبش بیان اجتماعی آمریکای لاتین نیز در این رابطه خواستار محکومیت اقدامات خشونت آمیز رژیم صهیونیستی از سوی دولت آرژانتین شد و از شهروندان این کشور نیز تقاضا کرد رژیم اشغالگر اسرائیل را تحریم کنند.

وی در این رابطه عنوان کرد که ما به صراحت از دولت آرژانتین می‌خواهیم که افزایش کشتار و سرکوب رژیم صهیونیستی در فلسطین را محکوم کند.

«ماساری» در ادامه افزود که ما خواستار تحریم رژیم صهیونیستی در تمامی ابعاد زندگی روزمره خود، از قطع همکاری‌های آکادمیک گرفته تا عدم خریداری محصولات این رژیم در مغازه‌ها، هستیم؛ اگر ما روزی به مقابله با آپارتاید آفریقای جنوبی برخاستیم، امروز باید با قدرت بیشتری به مقابله با آپارتاید اسرائیل بپردازیم.

براساس اعلام رسانه‌های محلی مردم کشورهای دیگر آمریکای لاتین از جمله مکزیک، ونزوئلا و اروگوئه نیز علیه اقدامات خشونت آمیز رژیم صهیونیستی به تظاهرات پرداخته‌اند.

تنش‌ها در سرزمین اشغالی فلسطین پس از حملات و بی‌حرمتی‌های جدید نیروهای رژیم صهیونیستی به «مسجد الاقصی» در «قدس» رو به افزایش نهاده است.

وزارت بهداشت فلسطین در تازه‌ترین گزارش خود روز گذشته شمار قربانیان فلسطینی به دست نیروهای اشغالگر اسرائیلی در ماه اکتبر در «نوار غزه» و «کرانه باختری رود اردن» را 71 نفر اعلام کرد.

در همین راستا وزارت امور خارجه فلسطین نیز روز گذشته اعلام کرد که به زودی مدارک جدیدی از جنایت‌های رژیم اشغالگر اسرائیل علیه فلسطین را به دادگاه بین‌المللی «لاهه» ارائه خواهد کرد.

منابع فلسطینی گزارش داده‌اند که نیروهای رژیم صهیونیستی با استفاده از گلوله و سایر مهمات جنگی به شهروندان فلسطینی در «رام الله»، «الخلیل» و «نوار باختری رود اردن» حمله می‌کنند.

به گزارش فارس، طی چندین سال اخیر و به خصوص پس از محاصره «غزه» توسط رژیم صهیونیستی آرژانتین و برخی از کشورهای جهان از مردم مظلوم فلسطین اعلام حمایت کرده‌اند.

در این میان «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین نیز همواره پس از شنیدن خبرهای متعدد و دیدن صحنه‌های دلخراش از قربانیان تروریسم که نشان دهنده بی‌رحمی بیش از حد رژیم اسرائیل است در سخنرانی‌های متعدد از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کند.

از زمان اشغال خاک فلسطین و شکل‌گیری رژیم صهیونیستی تاکنون سربازان اسرائیلی از ارتکاب هیچ جنایتی علیه مردم فلسطین اجتناب نکرده و بیش از 500 شهر و روستا را ویران کرده‌اند.

این رژیم از سال 1948 (1327) با وجود قطعنامه‌های سازمان ملل در رد این جنایات، باعث بی‌خانمان شدن بسیاری از مردم بی‌گناه فلسطینی شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها