کد خبر: ۳۴۸۰۶۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۴     ۰۹ آبان ۱۳۹۴
جعفر شجونی:
جعفر شجونی؛ عضو قدیمی جامعه روحانیت مبارز به رهبری مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی، یک موضع کاملا انقلابی دارد که همه اتفاقات تلخ چندین سال بعد از انقلاب را از سوی کسی می‌بیند که حالا امروز پای مذاکره با آن‌ها نشسته‌ایم. از نظر او، موضوع مذاکره هسته‌ای یک راه برای اثبات قانونمند بودن ایران در عرصه جهانی بود اما مذاکره در عرصه‌های مختلف به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.

به گزارش پایگاه 598، شجونی به اتفاقات اخیر در یمن و عربستان اشاره کرد و مسبب این وقایع را لایق مذاکره برای جنبه‌های دیگر ندانست.  او اعتقاد داشت که باید از هرگونه دوستی ظاهری و غیرواقعی با آمریکا دوری کنیم تا بتوانیم راه هرگونه نفوذ آن‌ها به داخل کشور را ببندیم.  

شجونی  در برابر مذاکره با آمریکا یک موضع کاملا مشخص و انقلابی دارد و می‌گوید مردم ایران نمی‌توانند حافظه تاریخی کشور ایران را از تمام گذشته‌ای ‌که آمریکایی‌ها برای ما رقم زدند، پاک کنند: چه مذاکره‌ای؟ اصلا چرا باید کشور ما به دنبال مذاکره با آمریکا یا انگلیس باشد؟ مگر ما که هستیم؟ چه هستیم؟ آن‌ها چطور هستند؟ چرا این کار را آن‌ها انجام ندهند و بخواهند که با ما مذاکره کنند؟ چرا ما از ظلم‌هایی که کردند برایشان نگوییم؟ چطور می‌شود با کسانی که تروریست‌ها را پرورش می‌دهند مذاکره کرد؟ مذاکره با کسانی که صدام را به جان ما فرستادند، با کسانی که کودتای نوژه و طبس را طراحی کردند، چطور ممکن است؟ واقعیت این است که از هیچ‌کدام از این مسائل نمی‌شود به راحتی عبور کرد و پای مذاکره نشست.ما به تجربه ثابت کرده‌ایم که مذاکره‌های آن‌ها مذاکره نیست؛ دخالت است، نفوذ است، تجسس است. آن‌ها کدخدای دنیا نیستند. امام آمد و به همه دنیا فهماند که بدون آمریکا هم می‌شود زندگی کنند و هدف انقلاب اسلامی دقیقا همین است؛ اینکه می‌خواهیم بدون دخالت آمریکا زندگی کنیم. تمام این تجسس ها، جاوسوسی‌ها، کشتارها  و ترورپروری‌ها دخالت بیجا در اداره کشور ما است. 

او ادامه داد: حالا در این بین، ما برای اینکه بگوییم کشوری قانونی و مردمی هستیم، آمدیم تا ثابت کنیم که مذاکره می‌کنیم و بمب اتم نمی‌سازیم؛ ثابت کنیم که سلاح کشتار جمعی نمی‌سازیم. رهبر خود ما فتوا می‌دهد که بمب اتم سازی حرام است اما از طرف به ما می‌گویند که شما چرا موشک داری؟ چرا 500 متر زیر زمین، شهر موشک‌ها ساختی؟چرا تانک و هوپیما داری؟ و .... از این چراها زیاد است. حالا به نسبت قبل از انقلاب همه‌چیز تغییر کرده است. زمان شاه، روزی 6 میلیون بشکه نفت از یک دلار و نیم تا یازده دلار کشور خارج می‌کردند؛ ولی ما اجازه نداشتیم آن چیزی که لازم است را بخریم. خودشان اگر دلشان می‌خواست و صلاح می‌دیدند تعدادی اسلحه وهواپیما به ما می‌داند. اما امروز رهبر و پیشوای ما عوض شده است. پیشوای ما امام خمینی و آیت الله خامنه ای است و حالا به این نتیجه رسیده‌ایم که چه مذاکره ای؟ این اسمش جز فضولی و تجسس و نفوذ چیزی دیگری نیست.

شجونی در ادامه تایید حرف‌های رهبری، مذاکره درباره هر موضوعی غیر از هسته‌ای را اشتباه دانست: ما برای اینکه به دنیا بفهمانیم که یاغی نیستیم و ما با سازمان ملل و دنیا رابطه داریم و به دنبال چموشی نیستیم، قبول کردیم تا درباره موضوع هسته‌ای مذاکره کنیم اما درباره چیزهای دیگر این اجازه را نخواهیم داد. دلیلش هم بسیار روشن است؛ چون از این‌ها بدی دیده‌ایم. 

او به ناعدالتی در رفتار آمریکایی‌ها اشاره کرد و گفت: آن‌ها خودشان را ابر قدرت می‌دانند و بقیه دنیا را کوچک می‌شمارند. آن‌ها به خودشان اجازه می‌دهند که هر کاری که دلشان می‌خواهد با افغانستان و پاکستان و یمن انجام بدهند. اجازه می‌دهند تا سرائیل این روزها 47 نفر از فلسطینی‌ها را شهید کند. تا حالا 6 هزار نفر در یمن کشته‌اند ولی آمریکا و انگلیس هیچ حرفی نمی‌زنند. حاجیان ما را کشته‌اند ولی صدایشان در نمی‌آید؛ اما یک زمانی احتمال دادند که دختری در ایران کشته شده و برایش قبر درست کردند، مجلس ترحیم گرفتند، به خانواده‌ش سر زدند در صورتی که زنده بود و در کانادا درس می‌خواند. با این اوصاف، ما چه سر سازشی با دنیایی که پر از دروغ و حیله و حقه‌بازی است داریم؟

عضو قدیمی جامعه روحانیت مبارز، آمریکا را یک شکست‌خورده در اهدافش می‌بیند که حالا می‌خواهد با نفوذ به ایران  تا حدودی خودش را بالا بکشد: شما به عراق بروید می‌گویند ایران، سوریه بروید می‌گویند ایران، لبنان بروید می‌گویند ایران، ترکیه بروید می‌گویند ایران. همین است که نشان می‌دهد این‌ها نتوانستند با دلار و لشکرکشی و بمباران‌هایشان خاورمیانه را آمریکایی کنند و  برای همین است که دست از سر ایران برنمی‌دارند. اما این ما هستیم که به ادامه این روند تن نمی‌دهیم؛ ما فقط راجع به هسته‌ای مذاکره کردیم و تمام شد و حالا دیگر با هرگونه مذاکره با آن‌ها مخالف هستیم.

شجونی در پایان به راه نفوذ غربی‌ها به کشور اشاره کرد و گفت: این‌ها به عنوان دوستی راه می‌افتند و به اسم خرید و فروش نفت و کالا، یارکشی می‌کنند و نیروهای جاسوس و تروریسم‌شان را برای ورود و نفوذ به کشور آمده می‌کنند. اما رهبری خیلی سریع و صریح فرمود که ما ابدا با هیچ کدام از این‌ها رابطه خرید جنس نداریم. در نهایت هم خیالمان راحت باشد که  با این رهبر هوشمند و هوشیار، آسیبی نخواهیم دید.


منبع: نکته آنلاین
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها