کد خبر: ۳۴۸۸۷۳
زمان انتشار: ۰۰:۰۱     ۱۴ آبان ۱۳۹۴
دکتر وحید یامین پور
به گزارش پایگاه 598، آیا آنچنان که حامیان دولت می گویند، ظریف همان مصدق است؟! رسانه های دولتی ماه هاست که با انتشار تصاویر ظریف و مصدق درکنار یکدیگر، ظریف را مصدق ایران امروز می دانند و در این اسطوره سازی هیجانی، چشم بر واقعیت های تاریخ می بندند.
 
واقعیت این است که ظریف با مصدق شباهت های فراوانی دارد و این شباهت ها بیش از آنکه در رابطه با خدمات مصدق باشد در روحیات غربگرایانه و امریکازدگی، خوشبینی و ساده اندیشی است. رهبر معظم انقلاب در ۱۲ ابان ۹۴ با تحلیل روانشناختی مصدق، برخی مسوولین سیاست خارجی را مخاطب هشدارهایی جدی قرار دادند: «اشتباه مصدق پس از ملی‌شدن صنعت نفت، تکیه و اعتماد و امید به آمریکا بود... همین خوش‌بینی و ساده‌اندیشی و غفلت، زمینه‌ساز موفقیت کودتایی آمریکایی شد؛ کودتایی که همه‌ی زحمات ملت را در ملی کردن نفت به هدر داد، رژیم مستبد و وابسته‌ی پهلوی را احیا کرد و ایران عزیز را ۲۵ سال در معرض شدیدترین صدمات ملی و ضربات سیاسی – اقتصادی و فرهنگی قرار داد.»
 
 
معظم له همچنین در نامه به رئیس‌جمهور درباره الزامات اجرای برجام آورده اند: «محصول مذاکرات که در قالب برجام شکل گرفته است، دچار نقاط ابهام و ضعفهای ساختاری و موارد متعدّدی است که در صورت فقدان مراقبت دقیق و لحظه‌به‌لحظه،‌ میتواند به خسارتهای بزرگی برای حال و آینده‌ی کشور منتهی شود.»
 
آنچنان که روشن است تعبیر «خسارت بزرگ» را باید با بیانات امروز رهبر انقلاب تفسیر کرد؛ خسارت بزرگ همان داستان مصدق و اعتماد مسوولان شبه مصدق به امریکا و قراردادن ایران در معرض سالها صدمات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است؛  رهبر انقلاب چندی پیش نیز وجود آدم های «بی خیال» و «سهل اندیش» ی را که «واقعیات را نمی فهمند» مشکل کنونی کشور دانستند.(۹۴/۷/۱۵)
 
ممکن است برخی بگویند مصدق انسان «متدین» ی بوده و علت اعتماد آیت الله کاشانی به او نیز همین خصلت بوده است لیکن امریکازدگی و ساده لوحی ضرورتا نافی تدین نیست او تمام انرژی انباشته ی ملت را هدر داد و به کودتای امریکا انجامید و همین باعث شد که امام(ره) بگوید مصدق مسلم نیست و او به صورت اسلام سیلی زد. جناب ظریف انسان "متدین" ی است و ان شاء الله راه مصدق را نخواهد رفت و نگرانی های رهبری هم مرتفع خواهد شد. ان شاء الله

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۲ - ۱۴ آبان ۱۳۹۴
۰
۱
سلام ودرودبردکترظریف
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها