کد خبر: ۳۴۹۰۱
زمان انتشار: ۲۰:۴۰     ۲۱ دی ۱۳۹۰
یادداشت ۵۹۸
محمد متقیان
پیشتر گفته بودیم که غرب کنونی رنجور است و در فلاکت به سر می برد که گوشه ای از آن در جنبش وال استریت نمودار شده است . و گفته بودیم که با الهام از منبع وحی الهی، این تنگی در معیشت و یا بعبارت قرآنی آن زندگی ضنکی، متاثر از اعراض غرب از ذکر الله و قرانت و هم نشینی با شیطان است. دوری گزینی از ذکر الله غرب را به جلوس و مذاکرت با شیطان کشانیده و نتیجه آنکه تنگی در زندگی دنیوی و ضیق و ضنک در این حیات دامن گیر غربیان شده است.

روشن و بدیهی است که قرآن آنچه که از زندگی ضنکی مراد می کند نه اقراض و ورشکستگی های مالی و بحران های اقتصادی و .... است بلکه همین عذاب روحی و روانی که چنگ بر لیل و نهار غرب انداخته و شب و روز را برایشان یکنواخت ساخته است. آن مرارت و سختی که کفاره قرانت با شیطان و تبعیت از القائات ابلیسی اوست، غیر از بدهی های مالی و اخراج کارگران و اعلام ورشکستگی هاست که همه این موارد هرچند درست، لیکن بسیار درمقابل آن رنجی که دامنگیر غرب شده است حقیر و کوچک است . رنج بزرگ غرب امروز این است که نمی داند به کدام سمت وسوی براند و در کدامین پناه گاه بیاساید و این همان سرگردانی است که روزگاری سرنوشت قوم بنی اسرائیل بوده و آنان را بدلیل از ذکر الله و اعراض از نبی الله به وادی تیه و حیرت کشانید.

(قالَ فَإِنَّها مُحَرَّمَةٌ عَلَيْهِمْ أَرْبَعينَ سَنَةً يَتيهُونَ فِي الْأَرْضِ فَلا تَأْسَ عَلَى الْقَوْمِ الْفاسِقينَ) المائده 26

غرب نیز امروز به همین بلا مبتلاست که باید قرنها و سالها در بیابان سرگردانی دور خود بچرخد و نداند که جهت و سمت حرکتش کجاست ؟ غرب رنج می کشد و لیکن نمی داند برای چه رنج می کشد ؟ غرب رنجور و طاعون زده است ولی نمی داند از چه سبب رنجور است؟ غرب افسون زده است و کانون خانواده اش پاشیده و برایش انسانیت بی معنا شده است و قتل و کشتار و غارت و دزدی و بی حیایی، عادت گردیده، اما نمی داند چرا عادت صبح و شام او گناه و فسق و فجور است ؟ ندانستن دلیل چنین مرارتها و تنگیها و ضیقهایی خود بلایی است جانکاه که غرب را به انتحار کشانیده است. غرب نمی داند چرا رنجور است؟

غرب و تجدد بزرگترین گناهی است که میوه انتخاب بشریت است در دوران اوج گیری اصالت بشر . این گناه بزرگ نیز ثمره اعراض از ذکر الله و قرانت با شیطان است .
 
در این مجال می خواهیم بگوییم که اگر غرب با شیطان قرین شد، فراخوان غرب و تجدد به چه چیز خواهد بود؟ باند رسانه ای غرب که گوش عالم را کر نموده و فریادش بلند است به چه می خواند؟ شبکه های ماهواره ای و روزنامه ها و مجلات و مطبوعات سیاسی فرهنگی غرب و رادیو و تلویزیون سرزمین تجدد، زمین و زمان را در نوردیده و هرجایی که نگاه میکنی سایه شان سنگینی می کند، با این تکاپو به چه چیز می خواند؟

و باز برای اینکه بتوانیم به حقیقت پاسخ راه یابیم از منبع نورانی غیبی مدد می جوییم و پرسش خود را به سرچشمه وحی الهی عرضه کرده و جواب می گیریم.

جمعیتی که اعراض از ذکر الله داشته و قرین شیطان گشته، ناچار باید بدان چیزی دعوت کند که او ( شیطان ) وعده آن را می دهد . و شیطان نیز انسان را به فقر وعده می دهد و امر به فحشا می دارد.

الشَّيْطانُ يَعِدُكُمُ الْفَقْرَ وَ يَأْمُرُكُمْ بِالْفَحْشاءِ وَ اللَّهُ يَعِدُكُمْ مَغْفِرَةً مِنْهُ وَ فَضْلاً وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ (البقره 268)

ندای شیطان و بستر دعوت او به فقر و فحشا منتهی می گردد . بارها خداوند متعال از تبعیت خطوات شیطان برحذر داشته و مردمان را خطاب قرار داده است که این جنس بدذات دشمن مبین و آشکار بشریت است و از او تبعیت نکنید . اما اعراض از ذکر الله انسان را به هم نشینی با شیطان مبتلا می گرداند و این سوء قرانت نیز انسان غربی را بدان نقطه ای می رساند که شیطان بدان فرامی خواند، فقر و فحشاء.

و برای اینکه درستی و صحت انتاج فوق برایمان محرز گردد کافی است که کوچکترین توجه والتفاتی به فهرست دردهای صعب العلاج غرب انداخته و وضعیت اسفبار فحشا را در آن سرزمین سیاه مشاهده نماییم . وضعیت فحشا و منکر بگونه ای درد آور است که جماعت غربی از سیری ناپذیری از شهوت و فجور دست به ابتکار در گناه و خلاقیت در عصیان شهوانی می زند و به دنبال طرحی جدید برای ارضاء حیوانیت و دنوت خویش دست به دامان صنعتها و تکنولوژیهای نوین می گردد . غرب چون راهی دیگر برگزیده است و سرگردان از اینکه باید همین جاده بی انتهای مصائب را طی کند هر روز بیشتر در منجلاب شهوت و فحشا فرو غلطیده و گناهان جدید تدارک می بیند.

وَ مَنْ يَتَّبِعْ خُطُواتِ الشَّيْطانِ فَإِنَّهُ يَأْمُرُ بِالْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَر (النور.21)

قصه پر غصه تبعیت از خطوات شیطان داستان غم انگیزی است که در فرصتی دیگر باید بدان پرداخت.

مهرنامه شماره 17 را که ورق می زنی مقاله ای از یکی از روشنفکر مآبان این دیار می بینی که در نوشته خویش بدنبال القاء فضای سیاه و یاس آلود در جامعه رو به رشد ایرانی است و بااندک تاملی می بینی که تابعین گناه بزرگ ( تجدد ) نیز به بلای غرب که همان سرگردانی است مبتلایند.

هلند سن بلوغ کودکان را پایین می آورد تا در مقابل قانون برکناری کودکان از صنعت سکس بتواند مقاومت کرده و سرمایه ناشی از این راه را از دست ندهد . در آلمان دویست – چهارصدهزار روسپی مشغول به کارند که شصت درصد آنها خارجی اند . (فصل زنان،ج1 ، ص 28) 850 میلیون انسان دائما فقیر در روی زمین شکم گرسنه بربالین می گذارند و این در حالی است که غرب از اتوپیای لیبرال دموکراسی می گوید و آرمانشهر را در هالیوود جار می زند.

انسانهای گرسنه ای که در سومالی هر آینه منتظرند تا طعمه لاشخوران و کرکسان گردند اسیر سیاست بازی آمریکایی هایی شده اند که مردان کاخ سفیدشان در تجلیل آبراهام لینکلن سخن رانده و برای روح پوپر طلب آرامش می کنند و کسی چه می داند که دفاعیات امثال پوپر - بظاهر فیلسوف و در باطن عمله یهود و سیا- در گرسنگی 850 میلیون مردم آفریقا و آمریکا و سومالی موثر بوده است . جامعه باز پوپری از آن راکفلرها و بنیاد خیریه هایی است که 85 درصد ثروت جامعه جهانی را به یغما برده اند . ثمره دنیای جدیدی که فرانسیس بیکن برایش«آتلانتیس نو » نوشته و در آرزوی آن رویاپردازی کرده است و دکارت فرانسوی برایش« منطق ریاضیات » طرح کرده است، همان تبختری است که امروزه در کاخ سفید برای بدبختی و بیچارگی عراقیها و افغانیها با افزایش 40 درصدی مواد مخدر و ربایش بیش از 100 تن از دانشمندان عراقی، طراحی و برنامه ریزی می کند . غرب به فقر و فحشا می خواند، چون دنیا فقیر و فاحشه خانه شده است.

ریشه های قاچاق اسلحه و تجارت زنان و ربایش کودکان و صنعت سکس و خشونت در سینما و..... کجای عالم است جز غرب . و این همه در دو عنوان جمع می شوند فقر و فحشاء . غرب به فقر و فحشا می خواند .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۱
۰
بسیار عالی بود
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها