کد خبر: ۳۴۹۴۴۰
زمان انتشار: ۰۹:۱۲     ۱۸ آبان ۱۳۹۴
گنجی:
مدیرمسئول روزنامه جوان با اشاره به محدودیت‌های چند ساله در مسئله برجام گفت: آنان منتظر هستند مجلس و دولت ایران در طی هشت سال آینده علاقه‌ای به تنش نداشته باشند و علیه صهیونیست‌ها حرفی نزنند.

به گزارش پایگاه 598، عبدالله گنجی یکشنبه شب در همایش بصیرتی بسیجیان کاشان اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی مردم‌سالاری و دموکراسی را پذیرفته است و در این گردونه نیروهای سیاسی در عرصه قدرت جا‌به‌جا می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای نیروهای انقلابی که برای انقلاب هزینه داده‌اند و وقت صرف کرده‌اند و از جان و مال خود گذشته‌اند راه میانبری وجود ندا‌رد، گفت: باید بین مردم‌سالاری دینی و ارزش‌ها به جهت ذهنی جمع‌بندی صورت گیرد در غیر این صورت با مشکلات فردی مواجه می‌شویم و یا مردم سالاری را به چالش می‌کشانیم.

مدیرمسئول روزنامه جوان ادامه داد: اگر فکر کنیم فلان شخص روی کارآمد و همه چیز دیگر تمام است، درست نیست نیروهای شاخص در تراز انقلاب باید در جهت جلب دیدگاه مردمی تلاش کنند و ارزشی بودن به طور صرف بر سر صندوق مؤثر نیست مگر اینکه همراه مردم بوده و اعتمادسازی شود.

به گفته گنجی، در مسیر مردم‌سالاری دینی و برای حفظ انقلاب و سلامت آن همراهی با مردم لازم است و این امر نه به سهمیه و نه به امتیاز خاصی مربوط نمی‌شود.

وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در جمع فرماند‌هان سپاه و تکرار کلیدواژه «نفوذ» پرداخت و افزود: حزب اللهی‌ها باید هوشیار باشند و مساله نفوذ را جدی بگیرند.

مدیرمسئول روزنامه جوان خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها بعد از پیروزی انقلاب و پس از رفراندوم 12 فروردین متوجه شدند انقلاب ایران، انقلاب فرهنگی است و برخلاف برخی انقلاب‌ها بر اساس تمناهای مادی و اقتصادی نیست.

گنجی با اشاره به زدن برچسب انقلاب شیعی-فارسی از سوی دشمنان به انقلاب اسلامی بیان کرد: دشمنان می‌پنداشتند با این اتهامات، این انقلاب به جامعه اهل تسنن و اعراب‌ نفوذ نمی‌کند ولی اتفاق کاملا متفاوتی روی داد و انقلاب اسلامی زلزله‌ای بزرگ در جهان اسلام پدید آورد.

گنجی با بیان اینکه آمریکاییان سعی کردند ماهیت نظام را عوض کنند، تأکید کرد: آنان ابتدا راهبرد ساختاری را از طریق سخت و نظامی پیش بردند و از راه‌ عملیات نظامی، ترور و جنگ هشت ساله به صحنه آمدند.

وی ادامه داد: در دوره‌ای که فشارها کاهش یافت و به تغییر رفتار آمریکایی‌ها منجر شد، از ایران خواسته شد به اصطلاح عرف و استاندارد‌‌های بین‌المللی را رعایت کند که در این میان دوران ریاست جمهوری خاتمی شروع شد.   

مدیر‌مسئول روزنامه جوان با بیان اینکه در دوران خاتمی راهبرد استفاده از درون آغاز شد، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که به جای تنش و کارهای نظامی و تهدید و ارعاب باید شرایطی را در ایران به وجود آورند که نظام از درون فرو پاشیده شود و بنابراین راهبرد استفاده از درون را از سال 76 تا امروز دنبال کردند.

به گفته گنجی انحلال فرهنگی، شبکه‌سازی، یارگیری از درون نظام، ایران‌هراسی، شیعه‌هراسی و تشکیل شبکه‌های گلدکوئیستی و هرآنچه بعد از فتنه روی داد اقدامات آمریکایی‌ها در این مسیر بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بر‌جام اشاره کرد و افزود: دو طرف خود را پیروز صحنه می‌دانند، مقامات آمریکایی بر این باور هستند که در این مذاکرات بدون جنگ ایران را متقاعد کرده‌اند که بمب اتم نسا‌زد و به تعبیر خودشان جهان امن‌تر شده و صهیونیست‌ها آرام‌تر می‌شوند.

مدیرمسئول روزنامه جوان با بیان اینکه آمریکایی‌ها بعد از توافق احساس کردند که باید تغییر راهبرد بد‌هند، تصریح کرد: آنان تقابل را به تعامل تغییر دادند و بر این باور هستند که زمینه‌های تغییر در حاکمیت وجود دارد و هر خواسته‌ای دارند می‌توانند در قالب تعامل بیان کنند.

گنجی در ادامه به سخنان اوباما در 14 فروردین ماه اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور آمریکا اذعان می‌کند بمباران تأسیسات اتمی ایران تأثیر چندانی ند‌ارد چون ایرانی‌ها دانش آن را دارند و در کوتاه‌مدت دوباره آن را می‌سازند، تحریم‌ها هم در کاهش اعتماد مردم ایران به حاکمیت‌شان بی‌اثر‌ است چون در انتخابات سال 92 مردم ایران در انتخابات مشارکت 73 درصدی داشته‌اند پس نمی‌توان بین حاکمیت و مردم فاصله انداخت بنابراین باید از راه مذاکره وارد شوند.

به گفته وی در بر جام هیچ محرومیتی نداریم و هرچه داریم محدودیت است و آن هم محدودیت‌های هشت و 10 ساله و آنان بر این باور هستند در این شرایط ایران وارد شرایط جدیدی می‌شود.

مدیرمسئول روزنامه جوان بیان کرد: آنان منتظر هستند مجلس و دولت ایران در طی هشت سال آینده علاقه‌ای به تنش نداشته باشد و علیه صهیونیست‌ها حرفی نزنند.

گنجی با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌پندارند در طی این سال‌ها مردم سرگرم رفاه، توسعه، تورم و اشتغال می‌شوند و از مبارزه تدریجی دست بر می‌دارند و از جمهوری اسلامی «اسمی» بیش باقی نمی‌ماند و پس از این دوران مانند کشورهای پاکستان و افغانستان فقط پیشوند «جمهوری اسلامی» را به یدک می‌کشد.

وی به نفوذی که مد نظر مقام رهبری است پرداخت و تأکید کرد: از بین بردن ماهیت حقیقی انقلاب اسلامی و حذف ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی نظیر استکبارستیزی، نفی اشرافی‌گرایی، اخلاص، عدالت، دشمن‌شنا‌سی و پیوند مردم با مسئولان هدفی است که دشمن به دنبال تحقق آن است.

مدیر مسئول روزنامه جوان ادامه داد: آنان می‌خواهند با مدل برجام اشتقاق ایجاد کنند و از این طریق وارد معادلات و تصمیم‌گیری‌های نظام شوند و با اطلاعات راست و دروغی که به آنان داده می‌شود می‌خواهند شرایطی ایجاد کنند که به نظام سیاسی ایران فشار وارد شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۳ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴
۰
۰
جزب الهی ها وصیت نامه امام را جدی بگیرند.
او پیری فرزانه بود و این روزها را بر اساس عقل و حکمت پیش بینی کرده بود.
دولت پیر و مریض حال و سیاست مداران فرسوده و ناتوان شده اند و در جاهایی بر سر اصول در مقایل دشمن کوتاه میآیند.
در این موقع حزب الله باید وارد میدان شود /تمام.
پاسخ
عمار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۳ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴
۰
۰
اعتقاد نداشتن به نفوذ عین ساده اندیشی وساده لوحی است ....
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها