کد خبر: ۳۴۹۶۹۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۱۹ آبان ۱۳۹۴
تعویق گفت‌و‌گوهای «وین» و تداوم رایزنی‌ها برای برگزاری نشست سوری-سوری در مسکو، انهدام یک پالایشگاه نفت تحت اشغال داعش در شرق سوریه، پاکسازی شهرک راهبردی الشیخ احمد حلب و اظهارات داوود اوغلو درباره اینکه برای حمله زمینی به سوریه باید با استراتژی کاملی طراحی شود، اهم اخبار سوریه در روز گذشته است.

به گزارش پایگاه 598، تعویق گفت‌و‌گوهای «وین» در مورد سوریه و تداوم رایزنی‌ها برای برگزاری نشست سوری-سوری در مسکو، انهدام یک پالایشگاه نفت تحت اشغال داعش در شرق سوریه از سوی فرانسه، آغاز عملیات پاکسازی شرق و جنوب «حسکه» سوریه، کشته شدن نزدیک به 60 تروریست داعش در عملیات ارتش سوریه، پاکسازی شهرک راهبردی «الشیخ احمد» حلب، انهدام 448 هدف تروریستی از سوی جنگنده روس، اختلاف شدید میان سران داعش در الرقه، ورود هزاران سرباز ارتش روسیه برای ثمربخشی به بمباران مواضع داعش توسط جنگنده‌های سوخو، گزارش یک نشریه ایتالیایی درباره اینکه اروپا به جای انتقاد از روسیه برای مبارزه با داعش به مسکو ملحق شود، خشم «اخوان المسلمین» سوریه و ترکیه از پیام تسلیت «خالد مشعل» به روسیه، گزارشی درباره گروهک «ارتش جدید سوریه»، اظهارات عضو دفتر سیاسی حزب قومی اجتماعی سوریه مبنی بر اینکه آمریکا قصد به چالش کشیدن تلاش ایران و روسیه برای پایان جنگ سوریه را دارد، گزارش روزنامه لس آنجلس تایمز مبنی بر اینکه آمریکا راهی جز دیپلماسی در سوریه ندارد، اظهارات لاوروف مبنی بر اینکه مذاکرات وین نباید به گفت‌و‌گو درباره سرنوشت اسد منحصر شود و اظهارات داوود اوغلو درباره اینکه برای حمله زمینی به سوریه باید استراتژی کاملی طراحی شود، اهم اخبار عرصه میدانی و سیاسی سوریه در روز گذشته است.

مشروح اخبار به شرح زیر است.

تحولات میدانی

 

پاریس: جنگنده‌های فرانسوی یک پالایشگاه نفت تحت اشغال داعش را در شرق سوریه منهدم کردند

وزیر دفاع فرانسه از حمله جنگنده‌های این کشور به یک پالایشگاه در تصرف نیروهای داعش در سوریه و در مرز با عراق خبر داد.

آغاز عملیات پاکسازی شرق و جنوب «حسکه» سوریه

گروهی مشترک از نیروهای کرد و عرب سوریه عملیات پاکسازی مناطق شرقی و جنوبی استان الحسکه در شرق سوریه را آغاز و چند روستا را در جنوب استان آزاد کردند.

کشته شدن نزدیک به 60 تروریست داعش در عملیات ارتش سوریه

نیروهای ارتش سوریه بامداد دوشنبه نزدیک به 60 تروریست گروه داعش را در شرق این کشور کشته و 3 خودروی زرهی آنها را هم منهدم کردند.

«الشیخ احمد» حلب در سوریه آزاد شد/2 کیلومتر تا شکست حصر فرودگاه کویرس

نیروهای ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان توانستند با پاکسازی شهرک راهبردی «الشیخ احمد» به 2 کیلومتری فرودگاه نظامی «کویرس» در استان حلب برسند.

جنگنده های روسی 448 هدف تروریستی را در سوریه منهدم کردند

جنگنده‌های ارتش سوریه در ادامه بمباران اهداف تروریست‌ها، ظرف 3 روز گذشته در 137 سورتی پرواز، 448 هدف را منهدم کردند.

اختلاف شدید میان سران داعش در الرقه

یک عضو جدا شده داعش گفته است که اختلافات شدیدی میان رهبران داعشی به ویژه در شهر الرقه وجود دارد.

ورود هزاران سرباز ارتش روسیه برای ثمربخشی به بمباران مواضع داعش توسط جنگنده‌های سوخو

خبرگزاری رویترز در گزارش اخیر خود مدعی افزایش حضور نیروی زمینی ارتش روسیه برای نبرد با داعش در سوریه شده است.

تحولات سیاسی

 

گفت‌و‌گوهای «وین» در مورد سوریه به تعویق افتاد

وزیر خارجه عراق از تعویق گفت‌وگوهای «وین» درباره سوریه که قرار بود جمعه این هفته برگزار شود خبر داد.

اروپا به جای انتقاد از روسیه برای مبارزه با داعش به مسکو ملحق شود/ بحران سوریه با مداخله آمریکا، ترکیه و عربستان به مناقشه‌ بین‌المللی تبدیل شد

یک نشریه ایتالیایی طی گزارشی روسیه را تنها کشوری خواند که به طور واقعی و مؤثر با تروریسم مبارزه می‌کند و اعلام کرد که اروپا برای مبارزه با داعش باید به جای انتقاد از مسکو به آن ملحق شود.

خشم «اخوان المسلمین» سوریه و ترکیه از پیام تسلیت «خالد مشعل» به روسیه

رئیس دفتر سیاسی جنبش «حماس» با ارسال پیامی حادثه سرنگونی هواپیمای روس در صحرای «سیناء» را تسلیت گفت؛ مسئله‌ای که خشم شدید «اخوان المسلمین» سوریه و ترکیه را به همراه داشت.

گروهک «ارتش جدید سوریه»؛ بازتولید «ارتش آزاد» توسط آمریکا و ترکیه بدون عربستان

این بار واشنگتن و آنکارا در راستای حمایت و تشکیل گروه‌های تروریستی در سوریه گروهی به نام «جیش سوریا الجدید» را تأسیس کرده‌اند که عربستان در آن جایی ندارد و گروه «اخوان المسلمین» هسته اصلی آن را تشکیل می‌دهد.

آمریکا قصد به چالش کشیدن تلاش ایران و روسیه برای پایان جنگ سوریه را دارد

عضو دفتر سیاسی حزب قومی اجتماعی سوریه با تاکید بر اینکه بحران سوریه موجب رسوایی جنایات آمریکا و افول ستاره امپراتوری این کشور بر منطقه شد، گفت: کمک ایران و روسیه به سوریه ضربه تمام‌کننده بر پیکره مداخلات و نقشه‌های آمریکاست.

رایزنی‌ها برای برگزاری نشست سوری-سوری در مسکو در جریان است/نشست وین روز شنبه برگزار می‌شود

سفیر سوریه در مسکو به خبرگزاری تاس گفته است که رایزنی‌ها برای برگزاری نشست بین نمایندگان دولت سوریه و معارضین در جریان است.

آمریکا راهی جز دیپلماسی در سوریه ندارد

روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی در مورد سوریه نوشته است که راه بهتری از دیپلماسی برای پایان دادن به خشونت‌ها در سوریه وجود ندارد.

لاوروف: مذاکرات وین نباید به گفت‌و‌گو درباره سرنوشت اسد منحصر شود

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که طرف‎های خارجی باید «نقش اساسی» در کشاندن همه طرف‎های سوریه به پای میز مذاکره ایفا کنند.

داوود اوغلو: برای حمله زمینی به سوریه باید استراتژی کاملی طراحی شود

نخست‎وزیر ترکیه با تاکید بر ضرورت حذف رئیس‌جمهور سوریه از قدرت، از حمله زمینی به این کشور بر اساس یک استراتژی کامل سخن گفت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها