کد خبر: ۳۴۹۹۰۰
زمان انتشار: ۰۱:۳۶     ۲۱ آبان ۱۳۹۴
امیرعبداللهیان در بخش دیگری از سخنانش درباره سرنوشت غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق کشورمان در بیروت در فاجعه منا گفت: اطلاعات ما نشان می‌دهد غضنفر رکن‌آبادی هنوز زنده است و ما از عربستان سعودی می‌خواهیم تا او را زنده تحویل دهد.
به گزارش پایگاه 598، حسین امیرعبداللهیان اعلام کرد که ایران هنوز برای شرکت در نشست وین درباره سوریه تصمیم نگرفته است.
وی در پاسخ به سؤالی درباره حضور ظریف در این دور از نشست گفت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به‌طور قطع در نشست آینده وین در مورد سوریه شرکت نخواهد کرد.
امیرعبداللهیان تأکید کرد: اگر ایران در نشست وین شرکت کند با حضور ظریف نخواهد بود، زیرا او حسن روحانی رئیس جمهور ایران را در سفر اروپایی همراهی خواهد کرد.
معاون وزیر خارجه کشورمان گفت: مشارکت ایران در نشست وین به پاسخ دادن واشنگتن در مورد رفتارهای یک‌جانبه‌اش بدون مشورت با دیگر طرف‌های شرکت کننده بستگی دارد.
دیپلمات‌های ارشد 20 کشور، شامل روسیه و ایران، و همچنین استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، روز 30 اکتبر در وین دیدار کردند تا درباره دستیابی به راه‌حلی به منظور پایان دادن به جنگ چهار ساله در سوریه گفتگو کنند. نشست بعدی وین درباره روسیه شنبه آینده (23 آبان) برگزار خواهد شد. ایران نیز برای اولین بار در سطح وزیر خارجه در این نشست شرکت کرده بود.
امیرعبداللهیان در بخش دیگری از سخنانش درباره سرنوشت غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق کشورمان در بیروت در فاجعه منا گفت: اطلاعات ما نشان می‌دهد غضنفر رکن‌آبادی هنوز زنده است و ما از عربستان سعودی می‌خواهیم تا او را زنده تحویل دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۶ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴
۰
۰
اگر به زمان فاجعه منا تا کنون دقیقاً نگاه کنیم متوجه خواهیم شد فرصت کافی برای بازجویانی که از رکن آبادی در حال بازجویی در مورد فعالیت های ایران در لبنان و حزب الله هستند خودمان با شعار دادن و سهل انگاریهایمان بوجود آورده ایم .مطمئناً آنها از شعاری بودن پیگیری های ما باخبر هستند که به درخواستهای رسمی و غیر رسمی ایرانتوجه ای نمی کنند. فرض بفرمائید سفیر عربستان در ایران نا پدید شود و ایران به درخواستهای رسمی و غیر رسمی عربستان توجهی نکند . این به چه منظوری در تعاریف اقدامات
نهان بر علیه یک کشور دیگر و یا عرف دیپلماتیک خواهد داشت. مماشات بس است. و وادادگی تا کی؟؟؟؟؟ و به چه قیمتی آیا هنوز دهه اول انقلاب است که یکسری از مسئولین ما به هر کشوری که خواستند آزادانه سفر نمایند. آیا این مسئله در دیگر کشورها رعایت نمی شود. ساده گرفتن دشمن یعنی خوردن ضربات سختی این چنینی. و چیزی که زیاد است دنده پهن و بی غیریتی.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها