أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۳۵۰۰۶۴
زمان انتشار: ۱۶:۲۳     ۲۱ آبان ۱۳۹۴
حاج حسین یکتا در همایش ملی هیات فعال در عرصه اربعین:
یکتا با بیان اینکه ارزش های حسینی هر روز بیش از گذشته به جهانیان معرفی می شود و زمینه را برای حضور و ظهور امام عصر(ع) فراهم می کند گفت: یکی از مهمترین برنامه های کاروان های حسینی ارتباط عمیق و منسجم و عاطفی با موکب های عراقی است که ثمرات زیادی برای ایجاد اتحاد و انسجام و برادری میان دو ملت دارد.
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، حاج حسین یکتا از فعالین فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی از صبح پنج شنبه در اولین همایش ملی هیأت های فعال در عرصه اربعین با بیان اینکه تشکیل و حرکت کاروانی مذهبی از برنامه راهیان نور و از دانشگاه ها شکل گرفته است گفت: همه این حرکت ها و کاروان کشی ها رزمایشی برای اربعین بوده است.

یکتا با اشاره به اینکه جبهه فرهنگی انقلاب همیشه با یک عملیات تازه و بزرگتر مواجه است گفت: تجربیات و توانمندی هایی که در دفاع مقدس داشتیم اکنون به عنوان مشاوره در سوریه و عراق به کار می گیریم. وی با تاکید براینکه اربعین یک برنامه کاملا مردمی و عملیاتی است اظهار داشت: باید در مورد کاروان های اربعین به یک سامانه مدیریتی منظم و جامع برسیم.



حسین یکتا با عنوان این مطلب که باید هرکاروان  به مثابه یک اتوبوس باشد گفت: همانطور که هر اتوبوس یک مدیر و تدارکاتچی دارد یک کاروان اربعینی منظم و جامع  باید یک مدیر، روحانی و تدارکاتچی داشته باشد.

راوی پیاده روی اربعین حسینی  با طرح این موضوع که عراق کشور اتفاقات غیرقابل پیش بینی است و باید از لحاظ اداری – امنیتی کاملا آماده باشیم گفت: بدانیم که در یک کشور غریبه هستیم و باید هدایت هر کاروانی در دست یک مدیر، روحانی و تدارکاتچی حرفه ای باشد.

وی با بیان اینکه مدیر کاروان ها نسبت به مخاطبان خود هدف گذاری داشته باشند اظهارداشت: وظیفه ماست روی کسانی سرمایه گذاری کنیم که به جبهه فرهنگی انقلاب کمک کنند و باعث قدرت گیری کاروان حسینی باشند.

راوی برجسته دفاع مقدس به ارزش ها و فواید سازماندهی هیأت های مذهبی در کاروان اربعین  اشاره کرد و گفت: هیأت های مذهبی اگر به صورت خودجوش و مردمی مرتب شوند و تحت لوای یک پرچم باشند در مقابل فتنه های داخلی و خارجی که انقلاب اسلامی را تهدید میکند، بیمه خواهیم شد و مجبور نیستیم در مقابل هر فتنه ای از بسیج مایه بگذاریم  که حرف و حدیث های سیاسی پیش بیاید.

یکتا با بیان اینکه ارزش های حسینی هر روز بیش از گذشته به جهانیان معرفی می شود و زمینه را برای حضور و ظهور امام عصر(ع) فراهم می کند گفت: یکی از مهمترین برنامه های کاروان های حسینی ارتباط عمیق و منسجم و عاطفی با موکب های عراقی است که ثمرات زیادی برای ایجاد اتحاد و انسجام و برادری میان دو ملت دارد.

وی با اشاره به اینکه باید به صورت مادی و معنوی و حتی گمنام از موکب های عراقی حمایت کنیم افزود: شعار ما این باشد که هرهیأت باید با یک موکب رفیق شود.

ایشان در ادامه با بیان اینکه اگر ما به کمک جبهه مقاومت نرفته بودیم، الان داعشی ها نزدیک مرزهای ما حضور داشتند گفت: سفر اربعین باید با نگاه راهبردی و هدفمند باشد. یکتا با تاکید براینکه باید در کوفه یک مدینه المهدوی طراحی کنیم گفت: اگر می خواهیم زمینه تشکیل حکومت مهدوی را در کوفه فراهم کنیم باید حضور سخت افزاری و نرم افزاری بهتر و باشکوه تری در عراق داشته باشیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه دشمنان نظام روی علقه ها و اعتقادات علوی مطالعه و برنامه ریزی دارند و ما غافل هستیم گفت: هرجا نشانه ای از شیعه باشد دشمنان جای پای ما را رصد کرده و برای آن برنامه ریزی می کنند

عضو هیات مدیره بنیاد خاتم اولاصیا با بیان اینکه باید آن سوی موکب ها پایگاه های تربیتی جبهه فرهنگی انقلاب باشد گفت: هدف بلند اربعین «تربیت مستشهدین بین یدیه» و تربیت فرزندانی در راه جهاد و شهادت است.

وی با تاکید براینکه موضوع سازماندهی اربعین فقط برای برنامه های اربعین نیست گفت: اگر بتوانیم کاروان بزرگ اربعین را شکل بدهیم نیروهایی با معرفت و با ماموریت ویژه تربیت کرده ایم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها