کد خبر: ۳۵۰۰۶۶
زمان انتشار: ۱۷:۲۳     ۲۱ آبان ۱۳۹۴
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مسئولان امر نباید در اجرای برجام دست و پای خود را گم کنند، گفت: ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که در صورت بدعهدی آمریکایی‌ها همچون قرارداد الجزایر بازنده توافق نباشیم.

به گزارش پایگاه 598، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با تأکید بر توجه مسئولان دستگاه سیاست خارجی به بد عهدی آمریکا در روند اجرای برجام گفت: تاریخ معلم همگان است. ما هم در قرار الجزایر و هم در مواردی دیگر شاهد بد عهدی آمریکا بوده‌ایم. البته آمریکایی‌ها سیاست‌های زورگویانه و خصمانه خودشان را همواره در دنیا پیاده و دنبال می‌کنند و به هیچ‌گونه تعهدی پایبند نیستند.

وی افزود: ما قوی‌تر از قرارداد الجزایر با آمریکا را نداریم که آمریکایی‌ها به تعهدات خود در آن قرارداد عمل نکردند و لذا ما باید خود بگونه‌ای عمل کنیم که چنانچه طرف مقابل از انجام تعهدات خود در برجام سر باز زد و بازگشت به سر جای اول، کار به گونه‌ای نباشد که ما برای بازگشت به وضعیت قبلی خود نیاز به مجوز آمریکا و غرب داشته باشیم و یا زمان زیادی را طی کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آمریکایی‌ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند خواه توافق الجزایر باشد خواه توافق برجام. آمریکایی‌ها در طول تاریخ نشان دادند که نمی‌توان به آنها امیدوار بود و ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که در صورت بدعهدی آمریکاها همچون قرارداد الجزایر بازنده توافق نباشیم.

آصفری تأکید کرد: مسئولان امر نباید در اجرای برجام دست و پای خود را گم کنند و پیش از آنکه اتفاق خاصی بیفتد اقدام به جمع‌آوری‌ سانتریفیوژها کنند و قبل از گرفتن تضمین‌های لازم دست به انجام تعهدات خود نزند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها