کد خبر: ۳۵۰۰۷۵
زمان انتشار: ۱۷:۴۷     ۲۱ آبان ۱۳۹۴
وزیر ارشاد با بیان اینکه به هیچ وجه به خواننده زنی اجازه مجوز ندادیم گفت: تاکنون وزارت ارشاد هیچ گونه مجوز رسمی برای تک خوانی زنان نداده است ولی برخی مجموعه‌ها به این موضوع دروغ دامن می‌زنند که وزارت ارشاد این اقدام را انجام داده است.
به گزارش پایگاه 598، علی جنتی عصر امروز در دیدار با آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط وزارت ارشاد اظهار داشت: فعالیت‌های زیادی در کشور انجام شده است که ارتقای فرهنگ قرآنی و اسلامی از نمونه اقدامات مهم وزارت ارشاد است.

وزیر ارشاد افزود: در این مدت که در وزارت ارشاد مشغول فعالیت هستیم از افرادی استفاده کردیم که در زمینه دینی و حوزوی متخصص و دارای کارنامه خوبی هستند.

جنتی بیان کرد: در استان‌ها نیز از طلاب فاضل و با سابقه استفاده می‌شود که مدیرکل ارشاد قم نیز از شخصیت‌هایی هستند که دارای سابقه مدیریتی روشن و کارنامه مثبتی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 70 هزار کتاب در کشور چاپ شد گفت: توسعه فرهنگ دینی و نشر کتب دینی اقدامی است که مورد تاکید وزارت ارشاد است و سال گذشته نیز 12 درصد در زمینه چاپ کتب دینی رشد داشتیم.

وزیر ارشاد با بیان اینکه نشر قرآن و معارف اهل بیت (ع) مورد تاکید وزارت ارشاد است بیان کرد: در دو سال اخیر معاونت قرآن و عترت در وزارت ارشاد ایجاد شده است که در زمینه چاپ کتاب‌های دینی فعالیت می‌کند، بیش از دو هزار موسسه قرآنی تحت پوشش وزارت ارشاد فعالیت می‌کنند که اهتمام لازم در راستای رفع نیازهای آن‌ها انجام می‌شود.

جنتی با بیان اینکه دولت یازدهم به موضوع آزادی مطبوعات معتقد است عنوان کرد: در دولت یازدهم سایت‌های خبری و خبرگزاری‌های متعددی مجوز فعالیت گرفتند، برخی از سایت‌های خبری بی شناسنامه هستند که مشغول شناسایی آن‌ها هستیم تا تحت پوشش وزارت ارشاد به فعالیت بپردازند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقای محتوای فیلم‌های سینمایی عنوان کرد: در زمینه پخش فیلم‌های سینمایی اهتمام لازم انجام می‌شود تا محتوای فیلم‌ها تحکیم خانواده و انقلاب اسلامی و همچنین رویکرد دینی باشد.

وزیر ارشاد تصریح کرد: یکی از فیلم‌هایی که هنوز مجوز اکران نگرفته است فیلم رستاخیز است که به کارگردان این فیلم دستور دادیم درصورتی که چهره حضرت عباس (ع) را نشان ندهد و از تصویر نورانی استفاده کند مجوزپخش می‌گیرد.

جنتی با بیان اینکه در زمینه موسیقی طبق نظر مقام معظم رهبری نباید ترویج موسیقی انجام شود اظهار داشت: برخی از خوانندگان زیر زمینی که مشغول فعالیت هستند و آلبوم‌های خود را به صورت قاچاق پخش می‌کنند که به اسم وزارت ارشاد تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه به خواننده زنی اجازه مجوز ندادیم بیان کرد: تاکنون وزارت ارشاد هیچ گونه مجوزرسمی برای تک خوانی زنان نداده است ولی برخی مجموعه‌ها به این موضوع دروغ دامن می‌زنند که وزارت ارشاد این اقدام را انجام داده است.

وزیر ارشاد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای پاک سازی فضای مجازی عنوان کرد: شبکه‌های اجتماعی بسیار گسترده شده‌اند که نمی‌توان آن‌ها را حذف کرد بلکه تلاش می‌کنیم تا آسیب‌های آن را کاهش دهیم و بتوانیم حرف‌های خود را به دنیا مخابره کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها