کد خبر: ۳۵۰۴۵۰
زمان انتشار: ۱۹:۵۳     ۲۴ آبان ۱۳۹۴
بیانیه صدا و سیما در تائید صحت سخنان شمخانی
بررسی دقیق و مجدد فایل صوتی پرسش و پاسخ خبرنگار از دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی، تداخلی را در سوالات نشان نداد و پاسخ آقای شمخانی کاملا واضح بود. این نکته هم‌زمان با ارسال فایل صوتی برای دبیرخانه شورا به اطلاع سخنگوی محترم آن دبیرخانه رسید و ایشان با این وجود مجددا درخواست توقف پخش این خبر را مطرح کرد که بلافاصله به این درخواست عمل شد.
به گزارش پایگاه 598، اظهار نظر شمخانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات و اعلام توقف جمع آوری سانتریفیوژها بواسطه تذکر به سازمان انرژی اتمی موجب براه افتادن موجی از تکذیب ها از سوی سایر مقامات دولتی شد؛ به نحوی که کمالوندی و بعیدی نژاد این اظهارات را غیر دقیق خوانده و سخنان دبیرشورایعالی امنیت ملی را تکذیب کردند.
 
به گزارش رجانیوز کمالوندی که پیش از این گفته بود سازمان انرِژی اتمی هیچ تذکری دریافت نکرده و با سخنان شمخانی تناقض سخنانش آشکار شده بود، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران و همچنین اطلاعیه سازمان انرژی اتمی گفته است:
 
« متاسفانه در روزهای اخیر تعدادی معدودی از رسانه‌ها در خصوص اقدامات سازمان انرژی اتمی مطالب غلطی را منتشر می‌نمایند و اینکار تا جایی پیش رفته است که حتی در رسانه ملی از قول دبیر محترم شورایعالی امنیت ملی که جایگاه والائی در سیاست و امنیت کشور دارد را منتشر می‌نمایند. در این مورد اخیر که امیدواریم آخرین آن باشد از قول دریادار شمخانی گفته شده است که « پس از تذکر به سازمان انرژی اتمی جمع‌آوری سانتریفیوژها متوقف گردیده است.»
 
 
همچنین بعیدی نژاد نیز با تکذیب سخنان شمخانی و با جانب داری از سخنگوی یک سازمان دولتی، به ایسنا گفت: « من کاملا در جریان این موضوعات هستم و تا جایی که می دانم آقای کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ابعاد مسأله را کامل توضیح دادند و اظهارنظری که به نقل از آقای شمخانی منتشر شده است دقیق نیست.»
 
اما با ادامه روند تکذیب‌ها روابط عمومی صدا و سیما با انتشار بیانیه‌ای به سخنان مطرح شده پاسخ گفت.
 
متن  بیانیه به شرح زیر است:
 
« سازمان انرژی اتمی چهارشنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای مدعی شد رسانه ملی مطلب غلطی را درباره اقدامات این سازمان منتشر کرده و به نقل از سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد پس از درخواست ایشان، صداوسیما اقدام به توقف پخش این مطلب کرد.
 
در این خصوص، ضمن تاکید بر این نکته که رسانه ملی همواره خود را ملزم به انتشار اخبار دقیق، مستند و صحیح می‌داند به اطلاع می‌رساند:
 
خبرگزاری‌های معتبر سه‌شنبه گذشته خبری را به نقل از دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی منتشر کردند که بر اساس آن خبر، ایشان در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به اینکه گفته می‌شود فرآیند جمع‌آوری سانتریفیوژهای فردو و نطنز شروع شده بود که جلوی آن با یک تذکر گرفته شده است، ضمن تایید تصریح کردند: "همین طور است".
 
در پی انتشار گسترده این خبر، سخنگوی محترم دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در ارتباط تلفنی با خبر رسانه ملی با اعلام اینکه پاسخ آقای شمخانی به سوال دیگری درباره سوریه بوده و خبرنگاران به اشتباه آن را پاسخ وی به سوال فوق تلقی کرده‌اند، خواستار توقف پخش این خبر شد، خبری که پیش از انتشار آن در رسانه ملی، در برخی خبرگزاری‌های معتبر منتشر شده بود.
 
بررسی دقیق و مجدد فایل صوتی پرسش و پاسخ خبرنگار از دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی، تداخلی را در سوالات نشان نداد و پاسخ آقای شمخانی کاملا واضح بود. این نکته هم‌زمان با ارسال فایل صوتی برای دبیرخانه شورا به اطلاع سخنگوی محترم آن دبیرخانه رسید و ایشان با این وجود مجددا درخواست توقف پخش این خبر را مطرح کرد که بلافاصله به این درخواست عمل شد.
 
اگرچه عرف رسانه ملی انتشار جزئیات تعامل با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نیست، ولی به دلیل نقل قول سازمان انرژی اتمی از این نهاد و برای صیانت از اعتبار رسانه ملی که انتشار اخبار دقیق، مستند و صحیح در سرلوحه وظایف حرفه ای آن است، توضیحات فوق به اطلاع عموم رسید »
 
گفتنی است که موضوع تذکر داده شده به سازمان انرژی اتمی در ابتدا توسط رئیس کمیسیون ویژه برجام مطرح گردیده بود که رجانیوز در گزارش‌های هفته گذشته خود با عناوین « آقایان! به جای تکذیب واقعیات دستورات رهبری را اجرا کنید تا دیگر نیازی به تذکر نباشد» و « اصرار دولتی‌ها بر عدم توقف جمع‌آوری سانترفیوژها بدون دریافت تضمین کتبی رفع تحریم از آمریکا و اروپا» به این موضوع اشاره کرده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها