کد خبر: ۳۵۰۹۹
زمان انتشار: ۰۲:۰۷     ۲۴ دی ۱۳۹۰
روزنامه نیویورک تایمز مدعی شد، رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای به رهبر ایران، نگرانی و هراس خود را از تهدید ایران مبنی بر انسداد تنگه هرمز آشکار ساخته است.
فارس، روزنامه نیویورک تایمز از ارسال نامه توسط باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به رهبر ایران حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خبر داد.

به نوشته این نشریه آمریکایی، مضمون این نامه که متن آن هنوز منتشر نشده است،مربوط به هشدارهای ایران نسبت به انسداد تنگه هرمز است و اینکه این اقدام ایران می تواند اقتصاد جهانی بویژه غرب را با بحران روبرو کند.

این روزنامه اعلام کرد که مقامات حکومت آمریکا این نامه را از طریق کانال‌های امنیتی خود به ایران ارسال کرده‌اند و یادآور شده که این موضوع نشانگر عمق نگرانی آمریکا از افزایش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است.

هنوز هیچ یک از مقامات رسمی کشورمان وجود چنین نامه‌ای را تایید نکرده‌اند.

ناظران سیاسی بر این عقیده‌اند که در صورت درست بودن ادعای نیویورک تایمز مبنی بر ارسال چنین نامه‌ای از سوی اوباما، این اقدام بیش از هر چیز بیانگر اذعان غرب و سران کاخ سفید به توانایی ایران در انسداد تنگه هرمز و هراس از عملی شدن این تهدید است.

این در حالی است که مقامات کشورمان در گذشته و امروز بستن تنگه هرمز را واکنشی طبیعی و به حق از سوی ایران در قبال تهدیدات دشمنان می دانند و عواقب چنین اقدامی را متوجه کسانی می‌دانند که همواره خواسته‌اند ایران را با تهدید و زور به عقب نشینی از مواضع برحق‌اش وادارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
يا علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۵ - ۲۴ دی ۱۳۹۰
۵
۱
الحمدالله الذي جعلنا من المتمسكين به ولايت علي ابن ابيطالب و اولاد المعصومين عليهم السلام
پاسخ
علی اصغر کوثری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۲ - ۲۴ دی ۱۳۹۰
۴
۱
حهان نعمت ولایت را ببیند باصطلاح ابرقدرت جهان در مقابل او زانو زده والتماس میکند.
پاسخ
شهروز علی اکبری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۲ - ۲۶ دی ۱۳۹۰
۰
۱
پس بالاخره جبهه کفر به زانو در آمد البته فکر کنم اولشه.
پاسخ
اسماعيل ميرفردي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۸ - ۲۶ دی ۱۳۹۰
۰
۰
نامه كه سهله اينا فكر كردن ايران دست پا بسته است با تحريم كارشو ...اوباما كه هيچي نيست ابراهام لينكن هم بياد فرجامي نداره التماس نكن/. هر چي رهبر عزيزمون صلاح بدونه همون درستشه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۰
۰
۰
بابا شماها توهم دارید میزنن پودرمون میکنن نسل شیعه رو نابود میکنن واقع بین باشید
پاسخ
قاسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۶ - ۲۶ دی ۱۳۹۰
۰
۰
باسلام من میدانم که این بستن تنگه هرمز شدنی هست هر چند ایران را وارد یک جنگ شدید با امریکاه وبخی از نوچه هاش میکند وشاید صدمه های شدیدی ایران بخورد ولی اگر ایران بتواند مدت یک ماه این منطقه را بهم بریزد مطمعن هستم به غلط کردن حسابی خوهند افتاد ایران باید رسما اعلان کنند اگر گشورهای خار منطقه بخواهند همراهی منند امریکاه را ایران کلیه تسیسات نفتی انهارا هدف موشکی قرار خواهد داد ونا بود میکند این پاداش خیانت به همسایه میباشد هر چند شهدای را ما در این راه خواهیم داد وشهادت افتخار ما ایرانیهاست ما باید واقعا محکم م.ضع خود را جدی به انها اعلان کنیم و محکم به ایستیم به امید خدا ما پیروز خواهیم شد قاسم از رفسنجان
پاسخ
ندارد ملک ناکام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۴ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۰
۰
البته این تحلیل وجود دارد که احتمالا" نامه های دوم وسوم در صورت واکنش سریع ایران در راه باشد واین بدین معنی نیست که آمریکا از ترس این اقدام را مینماید بلکه قصد دارد از فرصت تعدید یک فرصت مطلوب بسازد وبا مظلم نمائی جهان غرب را آماده برای یک حرکت مشترک ولی از اینکه خورشید ایران یعنی ( رهبر ) عزیز با درایت موضوع را بررسی می فرمایند لازم است شعار اگر همه ما بمریم اسلام با زنده بماند یادمان باشد و همچنین امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .ما تا آخر ایستاده ایم باید مذاکره برمبنا عدالت باشد نه رابطه گرگ ومیش::: واسلام :::
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها