کد خبر: ۳۵۱۷۸
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۲۵ دی ۱۳۹۰
در پی ترور مصطفی احمدی روشن معاون بازرگانی سایت نطنز ، اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان اروپا بیانیه ای را منتشر کرد.

به گزارش 598 به نقل از تابناک متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ﴿۱۶۹﴾ فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُواْ بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ ﴿۱۷۰﴾ يَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِّنَ اللّهِ وَفَضْلٍ وَأَنَّ اللّهَ لاَ يُضِيعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِينَ ﴿۱۷۱﴾ - سوره مبارکه آل عمران

هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏اند مرده مپندار بلكه زنده‏اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى‏شوند ﴿۱۶۹﴾  آنها بخاطر نعمتهاي فراواني كه خداوند از فضل خود به آنها بخشيده است خوشحالند و بخاطر كساني كه (مجاهداني كه) بعد از آنها به آنان ملحق نشدند (نيز) خوش وقتند (زيرا مقامات برجسته آنها را در آن جهان مي‏بينند و ميدانند) كه نه ترسي بر آنها است و نه غمي خواهند داشت. ﴿۱۷۰﴾ آنان را مژده نعمت و فضل خدا مى‌دهند و خدا پاداش مؤمنان را تباه نمى‌كند﴿۱۷۱﴾


«ترور دانشمند هسته ای»، «بمب مغناطیسی»، «تشدید تحریمها»؛ اینها واژه گانی هستند که با همه بار معنایی منفی که با خود دارند، در سالهای اخیر به دایره المعارف انقلاب اسلامی اضافه شده اند. مفاهیمی که برای ملت سرافراز ایران علاوه بر تداعی خاطرات ناخوشایند از دست دادن فرزندانی برومند، یادآور خباثت دشمن خارجی و خیانت مزدوران داخلی آنهاست، واقعیتی تلخ که در یکصد سال اخیر بویژه در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره از اصلی ترین موانع رشد و پیشرفت این مرز و بوم بوده است.

مقارنت تقریبی ترور شهید مهندس مصطفی احمدی روشن با سالگرد شهادت دکتر علیمحمدی از یکسو و سوابق علمی درخشان هر دو شهید بزرگوار از سوی دیگر، وقتی با عنوان «دانشمند هسته ای» در کنار هم قرار میگیرند بیش و پیش از هر چیز سماجت دشمنان ایران اسلامی در راه ضربه زدن به اراده و عزم ملت ایران برای رسیدن به قله های علمی را آشکارتر میسازد. موضوعی که رهبر فرزانه انقلاب (دامت برکاته الشریف) بارها آنرا گوشزد فرموده اند و البته تاکید کرده اند که اراده ملت بزرگ ایران بواسطه این حیله های شیطانی ضعیف نخواهد شد و به تعبیر بنیانگزار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (اعلی ا... مقامه) «بکشید ما را، ملت ما بیدار تر میشود».

ما اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا ضمن تبریک و تسلیت شهادت مظلومانه شهید احمدی روشن به ساحت مقدس حضرت صاحب الزمان (عجل ا.. تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (دامت برکاته الشریف) و ملت رشید ایران، بر این باوریم که حذف فیزیکی دانشمندان میهن عزیزمان بخشی از طرح بزرگتری است که تحریمهای غیر انسانی و تهدیدهای پوشالی نقش مکملهای آنرا بازی میکنند. در عین حال ایمان داریم که به فضل الهی و هوشیاری ملت بزرگ ایران این طرح نیز همچون سایر دسیسه های شیطانی محکوم به شکست است چرا که بفرموده حقتعالی الَّذِينَ آمَنُواْ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَالَّذِينَ كَفَرُواْ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُواْ أَوْلِيَاء الشَّيْطَانِ إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا - آنها كه ايمان دارند در راه خدا پيكار مي‏كنند و آنها كه كافرند در راه طاغوت، پس شما با ياران شيطان پيكار كنيد (و از آنها نهراسيد) زيرا نقشه شيطان (همانند قدرتش) ضعيف است (نساء۷۶). با یقین به وعده الهی و با عنایت به بیانات داهیانه اخیر رهبر معظم انقلاب که شرایط امروز کشور را به شرایط فتوحات مسلمین در بدر و خبیر تشبیه فرموده اند، ما شهادت این عزیزان را به فال نیک گرفته و به یاری خداوند متعال خود را برای پیروزیهای بزرگتر در عرصه¬های مختلف آماده میکنیم.

اما در این میان سکوت موزیانه و نقش آفرینی دولتهای زورگو و تزویرگر جبهه استکبار، در قبال ترور دانشمندان هسته ای کشورمان گواهی روشن بر استفاده از همان روشهای ضدانسانی است که قرنها با توسل به آنها ملتهای مظلوم را استعمار کرده و امروز با تغییراتی در نحوه اجرا، کما فی السابق همان اهداف شوم را دنبال میکنند. مستکبرانی که همواره تلاش کرده اند تا ملتهای جهان را تحت سلطه خود درآورده و به تعبیر قرآنی، آنها را در استضعاف همیشگی نگه دارند تا منافع خود را تامین نمایند.

موضوع مهم دیگری که از نظر ما نیازمند بررسی بیشتر است، افشای اطلاعات محرمانه مربوط به دانشمندان کشورمان توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی است. مروری گذرا بر رویه حاکم بر این نهاد به اصطلاح بیطرف بین المللی در سالهای اخیر و تنزل جایگاه آن از نهادی فنی - تخصصی به ابزاری در دست دولتهای انحصارطلب، ضرورت بازنگری مسئولین جمهوری اسلامی ایران در نوع تعاملات فی مابین را روشن تر مینماید. ضروری است که مجلس محترم در اسرع وقت این موضوع را به صورت جدی پیگیری کرده و تصمیم لازم در این خصوص اتخاذ شود.

در پایان ما اعضای انجمنهای اسلامی دانشجویان اروپا، ضمن تجدید میثاق با آرمانهای والای شهیدان و راه روشن آنها و نیز ضمن همدردی با خانواده¬های سرافراز شهدا و جانبازان ترور اخیر، از مسئولان امر خواستاریم تا ضمن کاربست تدابیر کارآمد¬تر در حفاظت از این سرمایه های ملی، در اسرع وقت نسبت به مجازات عاملین این جنایت ضد بشری اقدام کرده و بار دیگر شایستگیهای سیستم اطلاعاتی  - امنیتی نظام اسلامی را به نمایش گذارند. سیستمی که با تاییدات الهی و مجاهدتهای اعضا، همواره چشم تیزبین و بازوی توانمند ملت ایران در مواجه با اقدامات خباثت آلود ایادی شیطان بوده است؛ «وَعَلَيْهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُتَوَكِّلُونَ».

اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان اروپا/ ۲۵ دی ۱۳۹۰
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها