کد خبر: ۳۵۳۸۲۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۱۶ آذر ۱۳۹۴
کوچک زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه ۵۹۸ عنوان داشت:
نماینده مردم تهران با اشاره به دلایل استعفای خود بیان نمود: در شرایطی که هیچ راهی برای وادار نمودن صاحبان اختیار، به عمل بر اساس قانون و رعایت حقوق مردم باقی نماند استعفای اعتراضی قطعا یک راه مشروع برای اعلان مخالفت با رفتار هایی از این دست قابل توجیه است.
دکتر مهدی کوچک‌زاده در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598، در خصوص علت اعتراضات اخیر ایشان به شیوه مدیریتی مجلس و ریشه این گونه از مشکلات در اداره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دو روز بود که به دلیل سیستم غلطی که مدیریت مجلس برای شنیدن تذکرات برقرار نموده و نیز اجرای جانبدارانه آیین نامه از سوی رئیس جلسه، فرصت بیان تذکری در مورد امحای یکهزار و هفتصد تن سیب‌زمینی، که بنا بر گفته مسئول مربوطه برای جلوگیری از کاهش قیمت!!! انجام شده بود، دست نمی‌داد و موقعی هم که فرصت برای بیان این کار غلط و منطبق بر روش های سرمایه‌داری فراهم شد متاسفانه آقای لاریجانی به جای خویشتن داری، که در برابر تذکرات مکرر خارج از دستور و بی ارزش در برابر دوستان خود نشان می‌دهد، تریبون من را قطع کرد و این بار اول نبود که چنین رفتار تبعیض آمیزی را ایشان عمل می‌نمود بلکه رویه ایشان شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: من که هفته گذشته به واسطه مشاهده رفتار خلاف قانون و سلیقه‌ای اداره کنندگان جلسه استعفایم را تنظیم و تحویل داده بودم و با پادرمیانی آقای باهنر از طرح آن منصرف شده بودم و امیدوار بودم در ادامه کار بتوانم لااقل در مورد اساسی ترین مسائل حرف مردم را بزنم مجددا از این خوش بینی مأیوس شده و همان برگه استعفا را تقدیم کردم و ایشان موظف بود روز بعد آنرا اعلام وصول کند که به هر دلیل که من از آن بی اطلاعم این کار را نکرد و انجام نشد.

وی گفت: کسانی که دلیل این استعفا را سیاسی می‌دانند قیاس به نفس می‌فرمایند و به قول معروف "کافر همه را به کیش خود پندارد" والا خود آقایان روسای جلسات بهتر از هر کس می‌دانند من اولا به هیچ حزب و جریان سیاسی وابسته نبوده و در آنها عضو نیستم و اقدام بر مبنای منافع و مقتضیات حزبی را هم خلاف مروت و حقوق مردم می‌دانم هم سکوت در برابر تضییع حق مردم به خاطر منافع سیاسی و حزبی و هم فریاد ناحق برای با انگیزه حزبی را خلاف وجدان و سوگند نمایندگی می دانم.

کوچک زاده با اشاره به دلایل استعفای خود بیان نمود: در شرایطی که هیچ راهی برای وادار نمودن صاحبان اختیار، به عمل بر اساس قانون و رعایت حقوق مردم باقی نماند استعفای اعتراضی قطعا یک راه مشروع برای اعلان مخالفت با رفتار هایی از این دست قابل توجیه است.

ایشان در پایان افزود: من در مورد انگیزه و دلیل استعفای دیگران در اینجا صحبتی نمی‌کنم اما دلیل خودم برای انتخاب این روش همان بود که در پاسخ سوال اول عرض کردم و حالا که علیرغم صریح آیین نامه آقای لاریجانی آنرا اعلام وصول ننمود تا آخر در مجلس می مانم و مثل خود ایشان و به روش خود ایشان ، تلاش در راستای عمل به آنچه وظیفه خود می‌دانم خواهم کرد! و تا آنجا که موجب احقاق حقوق مردم بشود و خدشه‌ای به حیثیت نظام جمهوری اسلامی نشود به سوگندی که یاد کرده‌ام برای انجام وظایفم عمل خواهم نمود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۰
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴
۱
۱۰
شما دیگه شورشو در آودری تو اعتراض
بعد پایداری چیه پس
پاسخ
ناشناس
Sweden
۰۲:۱۷ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴
سه سال است که کوچکزاده از پایداری خارج شده است
اناری جانباز
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴
۱
۹
مجلس بعدی که میداند بیچاره نیست این چندماه را صبر میکند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۴
بر چه اساس و استناد و استدلالی میگی در مجلس بعدی نیست
اگر از او ضا ع مردم خبر نداری نباید خو ش خیال باشی کسانیکه در مجلس از حق مردم و کشو ر و اقعا دفا ع کنند مو رد تا یید مردمند نه انانکه به خا طرمسائل ماد ی و ظیفه قا نو نی و شرعی خو د را در مو رد رای د هند گان فرا مو ش می کند و فقط فکر بازیهای سیاسی و گرو هی خو د هستند و مشکالات مردم و کشو ر را در نظر نمی گیرند
دو سال و اندی است است که کلید داران جز گرانی و. بیکار ی و رکو د و زیان هنگفت بو رس و سقو ط قیمت نفت و گستا خ شدن دشمنان و سختی معیشت مرد م حا صلی نداشته اند و با این حال خو اب نما یند گی را هم می بینند !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۴۷ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴
۱
۱۰
می ترسی اینبار هم داری مردم را گول می زنی
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۷ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴
۱
۱۲
برادر عزيز شما كه استعفا داده بودي! چي شد كه پشيمون شدي!؟ نكنه ...! شايدم گفتي نكنه دوره بعد راي نيارم فعلا تا هستم باشم.
پاسخ
ناشناس
Sweden
۰۲:۱۸ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴
پشیمان نشد. استعفا باید اعلام وصول شود و برایش رای گیری شود. در غیر این صورت آن شخص همچنان نماینده است و عدم حضور در مجلس تخلف از قانون است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۷ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴
۱۰
۱
درود
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴
۱
۱۱
از همون اول هم استعفا بده نبودی!
پاسخ
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۴ - ۲۰ آذر ۱۳۹۴
۷
۱
امثال آقای کوچک زاده خار چشم دشمنان نظام اعم از داخلی و خارجی و تیغ در گلوی مغرضین و جاه طلبان هستند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها