کد خبر: ۳۵۳۸۷۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۷     ۱۶ آذر ۱۳۹۴
سردار هادیان‌فر درباره حامیان داعش در ایران گفت: پلیس فتا در طول یکسال و ۸ ماه گذشته در ارتباط با کسانی که به نوعی حمایت از داعش می‌کردند، ۲۸۵ سایت را شناسایی کرده که ۱۰۸ سایت مربوط به خارج از کشور بوده است
به گزارش پایگاه 598، سردار کمال هادیان‌فر رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی در نشست خبری پلیس فتا با بیان این مطلب که تاکنون حمله اینترنتی از سوی داعش نداشته‌ایم، اظهار داشت: چندی پیش خبری در تلگرام آمده بود که 20 آذر اتفاقی می‌افتد و یکی از فرماندهان برجسته سپاه صحبتی کرده بود و...

رئیس پلیس فتا تصریح کرد: منشأ این خبر داخلی بود و فردی که این خبر را منتشر کرده بود شناسایی شد و تذکر لازم را دریافت کرد.

وی گفت: این خبر منشأ خارجی نداشت و مربوط به یکی از استان‌های شمالی کشور بود؛ فردی که چنین خبری را منتشر کرده بود ظرف 24 ساعت شناسایی شد و صفحه نیز متوقف گردید.

عالی‌ترین مقام فتای ناجا افزود: به شناسایی و حذف صفحات داعش و غیرداعش در حوزه داخل کشور و بین‌المللی اشاره و بیان داشت: در 8 ماهه امسال 132 سایت شناسایی و حذف شدند.

سردار هادیان‌فر در خصوص حامیان داعش در ایران گفت: پلیس فتا در طول یک سال و 8 ماه گذشته در ارتباط با کسانی که به نوعی حمایت از داعش می‌کردند و ترویج‌دهند افکار داعش در ایران بودند، 285 سایت را شناسایی کرده که 108 سایت مربوط به خارج از کشور بوده است که از پلیس بین‌الملل در حذف آنها کمک گرفته است.

وی افزود: 34 صفحه یا پروفایل از همین 285 سایت غیرفعال بودند و درمجموع 53 نفر که حامی داعش در داخل بودند در داخل کشور شناسایی و دستگیر شده و به محاکم قضایی تحویل داده شدند.

این مقام ارشد پلیس فتا اظهار داشت: یک سری از دستگیرشدگان فریب خورده بودند که تعهد داده و تعداد دیگری به مرجع قضایی معرفی شدند؛ این افراد در استان‌های جدار مرز و اندکی در نقاط مرکزی کشور مشغول فعالیت بودند.

رئیس پلیس فتا نحوه برخورد پلیس فتا با مجرمان را ابتدا به‌صورت تذکر، مرحله دوم هشدار، مرحله سوم محدودسازی و مرحله آخر تشکیل پرونده عنوان کرد.

سردار هادیان‌فر به تعداد 69 هزار و 719 حمله سایبری که کشور ما تحمل و تجربه کرده، اشاره و تصریح کرد: 988 حمله به سایت های دولتی و بقیه به سایت خصوصی بوده است.

وی گفت: در حوزه بانک‌ها 16 حفره بانکی اعلام کردیم که 9 حفره متعلق به بانک‌های خصوصی و 7 حفره مربوط به بانک‌های دولتی بوده است.

وی به کلاهبرداری نیجریه‌ای اشاره و بیان داشت: در سال 90 در کشور ما 21 پرونده و در سال 92، 85 پرونده در این زمینه تشکیل شد که در سال 93 به 32 و در سال 94 به 22 فقره کاهش پیدا کرد که این نشانه از اطلاع‌رسانی موثر پلیس فتا به صراف‌ها و شرکت‌های تجاری بوده است.

وی گفت: در کلاهبرداری نیجریه‌ای معادل 63 میلیارد تومان سرقت شد که بخشی از این پول‌ها به قربانیان بازگردانده شد.

رئیس پلیس فتا ادامه داد: یکی از قربانیان این مدل کلاهبرداری یکی از شرکت‌های خودروسازی بود که عین پولش را تحویل گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها