کد خبر: ۳۵۴۴۱۹
زمان انتشار: ۲۳:۱۸     ۲۱ آذر ۱۳۹۴
سرمربی تیم ملی تکواندو در گفتگو با «نسیم» گفت: دوستان از کدام عزت و غرور ملی صحبت می‌کنند/ اینها حاضر هستند از امکانات آذربایجان بگذرند و جای حقوق ده‌هزار دلاری‌شان را با هزار دلار عوض کنند.
به گزارش پایگاه 598، بیژن مقانلو،سرمربی تیم ملی تکواندو پس از پایان مسابقات فینال گرندپری و جام‌جهانی تکواندو در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: ماراتن دو ساله ما برای کسب سهمیه المپیک سرانجام بعد از فینال گرندپری به پایان رسید و خدا را شکر توانستیم چهار سهمیه در 3 وزن بدست آوریم که این مهم حاصل تلاش تک‌تک بازیکنان تیم ما بود. از طرفی با پشتوانه سازی در تیم ملی، با ترکیبی کاملا جوان در جام جهانی شرکت کردیم و توانستیم نایب قهرمان شویم.
 
مقانلو در خصوص رقابت‌های تیم ملی کشورمان در رویداد جام جهانی تکواندو گفت: پس از اینکه در روز اول یک برد و یک باخت داشتیم در روز دوم، با شکست تیم آذربایجان به نیمه‌نهایی صعود کردیم. پس از آن رو در روی تیم اول گروه دوم قرار گرفتیم و با پیروزی مقابل روس‌ها به فینال راه پیدا کردیم . در ادامه با توجه به اینکه بچه‌ها تنها 15 دقیقه تا مبارزه در فینال زمان داشتند، نتوانستند به ریکاوری و تمرکز لازم برسند و در نهایت به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کردیم.
 
سرمربی تیم ملی تکواندو با تاکید  ببر جوان بودن تیم ملی تکواندو خاطر نشان کرد: اگر مهدی خدابخشی را داشتیم و یا از سجاد مردانی در ترکیب استفاده می‌کردیم، شرایط ما متفاوت بود اما تصمیم گرفتیم به جوان ترها اعتماد کنیم و این نفرات با حضور در میادین بزرگ ضمن کسب تجربه، اعتماد به‌نفس و انگیزه‌شان هم بیشتر شود. همچنین این مسابقات G2 بود و نفرات دوم ما با کسب مدال نقره این رقابت‌ها 12 امتیاز المپیکی به رنکینگ‌شان اضافه کردند. نگاه ما تنها به المپیک 2016 برزیل نیست، ما هم اکنون به فکر پشتوانه‌سازی و سرمایه‌گذاری برای المپیک 2020 توکیو هستیم.
 
وی با بیان اینکه از حالا باید برای المپیک 2016 بر‌نامه‌ریزی کرد، گفت: تلاش می‌کنیم تا نفرات دوم المپیکی‌مان را با حضور در مسابقات دارای امتیاز، به جایگاه مناسب رنکینگ برسانیم تا جزو 20 نفر اول رنکینگ المپیکی وزن خود باشند و در صورت نیاز بتوانند جایگزین مناسبی برای ورزشکاران اصلی ما باشند.
 
مقانلو در خصوص صحبت های مطرح شده پیرامون نتایج جام جهانی تکواندو، تصریح کرد: من پس از پایان این رقابت‌ها علی رغم اینکه از پیروزی و عملکرد دو ایرانی در این مسابقات قدردانی کردم اما گویی حرف‌های من طوری دیگر استنباط شد و باعث شد یک سری صحبت‌ها مطرح شود! من اینجا باید مسائلی را برای مردم روشن کنم تا دوستان با صحبت هایشان انقدر عوام فریبی نکنند! قهرمانی در تورنمنت G2، آنهم با ورزشکاران قرضی دیگر اینهمه من من کردن و کری خواندن ندارد! دوستان از عزت و غرور ملی صحبت می‌کنند! من از شما می‌پرسم کدام غرور ملی؟ مبارزه کردن ورزشکار ایرانی مقابل کشور خودش! اینکه بیایی و به خاطر چند میلیون، زحمات چهار ساله یک کادرفنی را هدر بدهی و بگذاری بروی، غرور ملی است؟ آیا همین نفراتی که هم اکنون از امکانات کم کشور آذربایجان صحبت می‌کنند و البته حساب‌های بانکی شان پر از پول است، حاضرند حقوق و پاداش ده هزار دلاری‌شان را با هزار دلار عوض کنند و برای کشورشان مربیگیری کنند؟
 
وی ادامه داد: تیم ایران در این مدت به جوان‌ها اجازه عرض اندام داد، با همین نفرات قهرمان جهان شد آنهم در بین بیش از 140 کشور در جهان نه در بین 8 کشور! در آسیا هم قهرمان شد و عنوان بهترین مربی و بهترین بازیکن به ایران رسید. در مسابقات گرندپری‌ها همیشه بهترین عملکرد برای کشور ایران بود. در بازی‌های آسیایی اینچئون موفق به کسب چهار مدال طلا شدیم و در پایان هم سه سهمیه المپیک را بدست آوردیم که البته 4 سهمیه بود و به خاطر قانون فدراسیون جهانی از سه سهمیه آن می‌توانیم استفاده کنیم. آیا این‌ها آمدند بعنوان یک ایرانی، این موفقیت را به ما هم نه! به خانواده تکواندو و اصلا خود ایرانی‌ها تبریک بگویند!
 
مقانلو در ادامه عنوان کرد: دسته بندی فنی و امتیاز فدراسیون جهانی تکواندو کاملا مشخص است و مسابقات جهانی با گرید 12 که 120 امتیاز المپیکی داشت با مسابقات جام جهانی که گرید 2 دارد و 20 امتیازی است کاملا تفاوت و سطح فنی را مشخص می‌کند! ضمن اینکه در رقابت‌های جام جهانی 8 کشور حضور داشتند و می‌توانستند از ورزشکارانی غیر از ملیت خودشان استفاده کنند که به نظر می‌رسد بهتر بود این رقابت‌ها را باشگاه‌های جهان نام گذاری می‌کردند. از بازیکنان ایرانی که به آذربایجان رفته‌اند صحبت شده است و گفته شده این‌ها از نظر فنی دچار مشکل بوده‌اند. خب این صحبت‌ها بازیکن را هم که تخریب می‌کند. مگر ما به این ورزشکاران بی توجهی کردیم. میلاد بیگی زمانی که در انتخابی تیم ملی نتیجه را به مهدی خدابخشی واگذار کرد من باید چه کاری برای او انجام می‌دادم؟ در وزن 80- کیلوگرم دو ورزشکارم یعنی خدابخشی و حجی زواره که در سخت‌ترین شرایط برای ما مسابقه دادند در حالیکه رنکینگ کمتر از 6 را داشتند کنار می‌گذاشتم؟؟!!! آنهم در حالی که ورزشکار اصلا در مسابقه انتخابی برنده نشده بود. البته من در آن مقطع اعلام کردم که او می‌تواند در وزن 87- کیلوگرم مبارزه کند که بیگی مصدومیت را بهانه کرد و بعد هم به آذربایجان رفت. در تیم ملی ایران هیچ گاه اسیر اسم‌ها نشدیم و ورزشکار در انتخابی‌ها حق خودش را به چنگ آورد و در ترکیب تیم ملی قرار گرفت.
 
سرمربی تیم ملی تکواندو، افزود: در این مدت در تمامی مبارزات در رقابت‌های مختلف، ایران مقابل نمایندگان آذربایجان به برتری رسید که همین آخرین مسابقه، پیروزی سجاد مردانی در گرندپری، مقابل «رادیک عیسی‌اف» بود، آیا کسی از ما تشکر کرد؟ واقعا صحبت‌هایی را که می‌خوانیم تعجب می‌کنم ما در ایران زندگی می‌کنیم و یا در آذربایجان؟ توجه به جوان‌ها، پوست اندازی، قهرمانی در جهان و آسیا و 4 نشان طلای بازی‌های آسیایی، کسب سه سهمیه المپیک. دیگر باید چه کاری انجام می‌دادیم؟ خدا را شکر می‌کنم که با تدبیر از پتانسیل موجود در ایران به خوبی استفاده کردیم و هیچ وقت اسیر اسم‌ها نشدیم و نتایج خوبی را بدست آوردیم.
 

سرمربی تیم ملی تکواندو در پایان خاطرنشان کرد: من از تک ‌ک بازیکنانم تشکر می‌کنم که با هرآنچه بود و نبود، ساختند و هیچ وقت کم نگذاشتند، همچنین تشکر می کنم از همکارانم در کادرفنی تیم ملی که باعث افتخار افرینی برای کشور عزیزمان شدند و در این راه سخت من را همراهی کردند. از مسئولین و عوامل فدراسیون و خانواده تکواندو هم تشکر می‌کنم و از مردم می‌خواهم دعای خیرشان را همچون گذشته بدرقه راه ما کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها