کد خبر: ۳۵۶۱۳۵
زمان انتشار: ۰۸:۵۹     ۰۲ دی ۱۳۹۴
آیت‌الله نمازی:
نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان گفت: روحانیت شیعه در طول تاریخ هرگز اهل معامله و داد و ستد و کوتاه آمدن از وظایف و رسالتش نبوده است.

به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله عبدالنبی نمازی سه‌شنبه شب در دیدار مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه این شهرستان با بیان اینکه امروز رسالت بزرگی در داخل و خارج از کشور بر عهده روحانیت شیعه است، اظهار کرد: سرمایه‌ای که خداوند در اختیار علمای شیعه به برکت ولایت اهل بیت (ع) قرار داده، دیگران از آن محروم هستند.

وی با تأکید بر لزوم تشکیل کمیته‌های کارشناسی و ارزیابی برای جلسات حوزوی تصریح کرد: عملکرد حوزه‌ها، نقاط قوت و ضعف‌، آسیب‌ها و تهدیدات علمی و معنوی باید مورد ارزیابی قرار گیرد و بررسی شود که در حال حاضر در چه نقطه‌ای از تکامل علمی و معنوی قرار داریم.

امام جمعه کاشان بیان کرد: حوزه‌های علمیه عهده‌دار تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانانی هستند که از مراکز علمی دیگر رویگردان شده و به حوزه‌های علمیه پناه می‌آورند و سال‌های متعددی را به تحصیل علم و دانش اختصاص می‌دهند.

نمازی با اشاره به اینکه مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه در برابر جوانان تربیت، تهذیب، تزکیه طلاب مسئول هستند، ادامه داد: تربیت معنوی از تربیت علمی مهم‌تر است چون بعد از چند سال می‌توانیم جوانانی عارف، عالم، زاهد، مجاهد و فارغ از امور دنیوی تحویل جامعه دهیم و هنر در این است وگرنه متون درسی و فراگیری اصطلاحات ادبی و فقهی و تاریخی را همه می‌توانند انجام دهند.

عضو خبرگان رهبری به اساتید حوزه‌های علمیه توصیه کرد: باید طلابی تربیت کنیم که حر باشند و در برابر جاذبه‌های زندگی، نان و نام، اسم و رسم خود را نبازند.

نمازی ادامه داد: رمز بقای روحانیت در این است که عالمان بزرگی مانند شهید مدرس و بهبهانی و شیخ فضل‌الله نوری تربیت کند.

به گفته وی 14 قرن است که شیعه در محاصره شیاطین و استکبار قرار دارد و روحانیت شیعه در طول تاریخ هرگز اهل معامله و داد و ستد و کوتاه آمدن از وظایف و رسالتش نبوده و همواره از شهادت استقبال کرده است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان تصریح کرد: تفکر توحیدی قرآن به ما می‌آموزد که در برابر استکبار کوتاه نیاییم و ثابت و مستقل و استوار باشیم همان‌گونه که در عصر حاضر امام (ره) و پس از ایشان مقام رهبری در برابر استکبار سر تعظیم فرود نیاوردند.

نمازی به مقایسه طلاب قبل و پس از پیروزی انقلاب پرداخت و اظهار کرد: 50 سال پیش کسانی که طلبه بودند فارغ از امور دنیوی به حوزه‌ها می‌آمدند و پس از نهضتی که سال 42 توسط امام (ره) شروع شد در زندان افتادند و امیدوار بودند پس از انقلاب از زندان رهایی می‌یابند ولی امروز وضعیت حوزه‌های علمیه تغییر پیدا کرده و برخی از طلاب به امید نمایندگی مجلس، سفیر، وزیر، قاضی و دبیر شدن به حوزه می‌آیند.

به گفته وی طلاب باید به گونه‌ای تربیت شوند که هیچ جاذبه‌ای غیر از خدا در آنان خودنمایی نکند و هر کاری انجام می‌دهند با قصد و تقرب الهی باشد.

امام جمعه کاشان با اشاره به فضای حاکم در کشور و منطقه اظهار کرد: تهاجم فرهنگی یکی از توطئه‌های دشمنان برای تضعیف جوانان است و باید تدابیری در راستای مقابله با این هجمه فرهنگی اندیشیده شود.

وی یادآور شد: امروز روز جهاد فرهنگی و علمی است و چشم دنیا به حوزه‌های علمیه دوخته شده است و باید برای این نبرد فرهنگی طلبه‌های ملا و عالم‌پرور و صالح تربیت کنیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها