کد خبر: ۳۵۶۳۹۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۰     ۰۳ دی ۱۳۹۴
فرزاد حاتمی را می توان اولین بازیکن جا شده از جمع انزلی چی ها دانست، این در حالیست که از مدت ها قبل در محافل خبری صحبت از جدایی مدافع ملی پوش این تیم، عزت اله پورقاز شنیده می شد.
به گزارش پایگاه 598، ملوانان که در ابتدای فصل به مانند دیگر تیم نظامی حاضر در لیگ برتر، از تعدادی از بازیکنان سرباز در میان بازیکنان خود استفاده کردند. بازیکنانی بر خلاف تعدادی از سربازان حاضر در تیم تراکتورسازی، در جمع انزلی چی ها تا پایان فصل خواهند ماند. در این گزارش نگاهی می اندازیم به وضعیت ملوانی ها در فصل نقل و انتقالات میان فصل لیگ پانزدهم:

خط دروازه؛ همه چیز زیر نظر سرگئی

وضعیت بازیکنان حاضر: چهار دروازه بان انزلی چی باعث شده تا حمید استیلی و محمد حبیبی، مربی دروازه بان های ملوانان به گزینه دیگری فکر نکنند، 4 دروازه بانی که بی حاشیه در کنار یکدیگر به تمرین و رقابت می پردازند، سرگئی پاشنکو مولداویایی به مانند دوره اول حضور خود بازهم یکی از دروازه بانان تاثیرگذار لیگ برتر لقب گرفته است، وی بازهم توانسته اعتماد هواداران این تیم را جلب کند و درون دروازه این تیم بایستد، سیدحسین حسینی نیز دروازه بان دوم این تیم است، گلری که در چند بازی ابتدایی قوی سپید در ابتدای پانزدهم درون دروازه این تیم ایستاد و اتفاقا عملکرد خوبی نیز از خود نشان داد. نیما میرزازاد و محمدرضا قویدل نیز دو دروازه دیگر این تیم هستند که با توجه به سابقه شان حضورشان در تیم های پایه از آینده روشنی بهره می برند.


نتیجه: با توجه به توضیحات عنوان شده آنها نیازی به حضور گلر جدیدی در تیم شان ندارند.

خط دفاع؛ خیال راحت استیلی

وضعیت بازیکنان حاضر: سه مدافع میانی انزلی چی ها این روزها در اوج آمادگی به سر می برند و بالاجبار استیلی از دو نفر از آنها در بازی ها استفاده می کند و یکی از آنها را روی نیمکت می نشاند، احمد آهی پس از بهبود کامل توانسته خود را درون ترکیب تیم جا دهد تا به مانند گذشته تبدیل به بازیکن ثابت این تیم شود، محمدحسین کنعانی و عزت اله پورقاز که هر دو ملی پوش هستند و اتفاقا نام خود را بر سر زبان ها انداخته اند نیز دو مدافع دیگر هستند، با حضور این سه مدافع میانی سرحال، استیلی قطعا برنامه ای برای جذب مدافعی دیگر در این قسمت نخواهد داشت، هرچند در روزهای اخیر صحبت هایی مبنی بر تمایل پورقاز برای جدایی از تیم شنیده ایم که توسط باشگاه ملوان تکذیب شده است.


در قسمت راست خط دفاعی این تیم، حسین ماهینی با تجربه حضور دارد که در بازی های این تیم حضور یافته و توانسته عملکرد خوبی از خود بروز دهد، ماهینی خیال این تیم را از این نقطه خط دفاعی راحت کرده است. در قسمت چپ نیز عزیز معبودی راست پا حضور دارد، وی که در این فصل به سمت چپ نقل مکان کرده است تاکنون توانسته بازی موثری از خود نشان دهد ضمن اینکه در کارهای هجومی تیم نیز شرکت می کند، البته پورقاز نیز سابقه بازی در این پست را در بازی های امسال دارد و در صورت لزوم بازهم در این قسمت می تواند به میدان برود.
نتیجه: در مجموع انزلی چی ها تهدیدی از جانب خط دفاعی خود احساس نمی کنند تا یارگیری در این قسمت برای شان واجب باشد.

خط میانی؛ هیچ توازنی بر قرار نیست

وضعیت بازیکنان حاضر: اما در این قسمت هرگز در این تیم توازنی وجود نداشته و به همین دلیل استیلی مجبور به استفاده از بازیکنانی در پست های متفاوت بوده است، مازیار زارع، سعید یوسف زاده، محمد آبشک و شهاب کرمی، 4 هافبک دفاعی هستند که در لیست ملوانی ها وجود دارند، البته اگر پژمان نوری که در دو فصل اخیر به پست اصلی در هافبک طراح برگشته را از این ها جدا بدانیم، به همین دلیل ترکیب اصلی استیلی در اغلب بازی ها حضور زارع و یوسف زاده در ترکیب اصلی بوده و بازیکنی مانند کرمی در پستی مانند هافبک چپ و یا محمد آبشک یک خط جلوتر به میدان رفته اند.


در پست هافبک طراح اما انزلی چی ها نیاز شدید به بازیکنی دارند که به عضویت خود دربیاورند، آنها در این قسمت تنها از پژمان نوری استفاده کرده اند و به همین دلیل دست شان خالیست. البته در گاهی اوقات استیلی مجبور به استفاده از محمد نزهتی ذاتا مهاجم در این پست بود .
در پست هافبک چپ و راست نیز این نیاز به بازیکنانی دارد تا بتواند بار تیم را به دوش بکشند، البته بازیکنان انزلی چی ها به مانند صادق محرمی و محمد رضی پور به خوبی توانسته اند در ترکیب تیم جا بیفتند و خود را نشان دهند اما در کشاکش لیگ برتر یقینا باید بازیکنانی نیز حضور داشته باشند تا بتوانند با تجربه خود به کار تیم بیایند.
نتیجه: بنابراین استیلی باید شدیدا به فکر حداقل دو هافبک در قسمت طراح و راست یا چپ خود باشد.

خط حمله؛ وخیم ترین پست

وضعیت بازیکنان حاضر: در این پست وضعیت ملوانان بسیار وخیم تر از جاهای دیگر است، آنها سه مهاجم نامدار مصدوم در ترکیب خود داشتند که در بازی های بسیاری نمی توانستند از آنها استفاده کنند به همین بالاجبار از بازیکنان کم نام و نشان و جوان استفاده می کردند، سیدجلال رافخایی، آرش افشین و فرزاد حاتمی سه فوروارد ملوانان بودند که در بازی های بسیاری از این فصل حضور نداشتند و البته حاتمی نیز اخیرا از جمع آنها جدا شد و به جمع تبریزی ها پیوست.


به همین دلیل بازیکنانی همچون رضا درویشی، سیاوش حق نظر و سهیل رحمانی در این فصل برای استیلی و انزلی چی ها به میدان رفتند، بازیکنانی که با تلاش زیاد سعی کردند مشکل این تیم را حل کنند اما باید قبول کرد که بنا به هر دلیلی موفق نبودند. نتیجه: قطعا آنها باید به فکر جذب مهاجمی باشند. می توان وضعیت این خط ملوانان را وخیم تر از پست های دیگر دانست و آنها نیاز مبرم به یک و یا دو مهاجم دارند که بتوانند از آنها استفاده کنند.

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها