کد خبر: ۳۵۶۴۴۸
زمان انتشار: ۰۹:۱۶     ۰۶ دی ۱۳۹۴
معاونت آکادمی اسلامی آلمان در گفت‌وگو با ۵۹۸:
مدرس حوزه علمیه هامبورگ ادامه داد: جوانان شیعه ای که در غرب زندگی می کنند نامه های امام خامنه ای را خوب دریافت می‌کنند و پیگیر هستند. رسانه ها و شبکه های اینترنتی که مخاطب مسلمان دارند نیز این نامه را بازتاب و پوشش خوبی داده اند.
سید محسن آل‌بتول معاون آکادمی اسلامی آلمان در مرکز اسلامی هامبورگ در بازدید از دفتر پایگاه 598 در  رابطه با فعّالیت های مرکز اسلامی هامبورگ در راستای انتشار نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپایی و غربی اظهار داشت: ما نامه دوم رهبری را در سایت ها و شبکه های اجتماعی خود به زبان های مختلف منتشر کرده و در هفته گذشته 2000 نسخه دیگر از نامه دوم رهبر انقلاب را چاپ کردیم تا در همایش ها و دیگر مراسم ها منتشر کنیم.

وی افزود: با توجّه به اینکه مسجد امام علی (ع) هامبورگ از سال 2013 جزء میراث فرهنگی شهرهامبورگ محسوب می شود و همه روزه بازدیدکنندگان فراوانی از مدارس، دانشگاه ها و مراکز فرهنگی از شهرهای مختلف آلمان و نیز کشورهای اطراف دارد، ما نامه مقام معظم رهبری را در قالب بسته های فرهنگی که شامل کاتالوگی از فعّالیت های مرکز اسلامی هامبورگ، شماره ای از مجله آلمانی زبان الفجر، خوارکی های سنتی ایران همچون گز و غیره می باشد را به مخاطبان غیر مسلمان خود ارائه می نماییم.

ایشان تصریح کردند: مرکز اسلامی هامبورگ در راستای سخنان رهبر انقلاب خطاب به جوانان غربی که فرمودند: «اسلام را به طور مستقیم و با مراجعه به منابع اصلی مورد مطالعه  قرار دهید» همایش ها و نشست های متعددی را برگزار نموده و بارها از لزوم رجوع به متخصصان هر دینی برای آگاهی از گوهر اصلی آموزه های آن سخن گفته است. در نمایشگاه های بین المللی کتاب فرانکفورت و لایپزیک، شعار اصلی ما "از ما بپرسید" بود که با طرّاحی و دیزاین مناسب مخاطبان زیادی را به سوی خود جلب می کرد. در این رابطه یک روحانی شیعه در غرفه مرکز اسلامی هامبورگ حضور داشت و به طور مستقیم به سوالات مردم و خصوصاً جوانان پاسخ می داد که بازخورد جالبی در بین مخاطبان داشت.

آل بتول گفت: در آلمان افراد بسیار ولایی و متعهّدی هستند که سابقاً استاد دانشگاه بوده اند ولی به خاطر نام و یاد امام خامنه ای و انتشار افکار و نظرات ایشان از دانشگاه اخراج شده اند. این دوستان در انتشار نامه رهبری تلاش های فراوانی انجام داده اند و با کمک جوانان بومی و دانشجویان ولایی برنامه های ویژه ای را در این خصوص برگزار نموده اند.

وی درباره میزان پوشش رسانه های غربی از نامه رهبرانقلاب بیان داشت: متاسفانه رسانه های غربی در اختیار مدیریت پنهان و آشکار برخی جریانات ضد اسلامی هستند که پروژه های ایران هراسی و اسلام هراسی را در دستور کار خود داده اند و بدیهی است که با این وضعیت هیچ بازتابی از این نامه در روزنامه ها، سایت ها و رسانه های غربی و از جمله آلمانی داده نشود.

مدرس حوزه علمیه هامبورگ ادامه داد: جوانان شیعه ای که در غرب زندگی می کنند نامه های امام خامنه ای را خوب دریافت می‌کنند و پیگیر هستند. رسانه ها و شبکه های اینترنتی که مخاطب مسلمان دارند نیز این نامه را بازتاب و پوشش خوبی داده اند.

ایشان اظهارداشتند: سوال اصلی اینجاست که سایر نهادها برای این نامه چه کرده اند؟ برای مثال سفارت و رایزنی های فرهنگی چه تلاشی برای انعکاس و انتشار این نامه کرده اند؟

آل بتول در پایان افزود: ما تصمیم داریم که با گرفتن یک غرفه مستقل در نمایشگاه بعدی فرانکفورت به صورت مستقیم این نامه را منتشر کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها