کد خبر: ۳۵۶۵۰۶
زمان انتشار: ۰۸:۲۵     ۰۵ دی ۱۳۹۴
رئیس ستاد بزرگداشت یوم‌الله 9 دی با بیان اینکه فتنه 88 یک روایت تاریخی برای تمام فعالان انقلابی است، گفت: یوم‌الله 9 دی بی‌بدیل و واکنشی عاشورایی و انقلابی بود.

به گزارش پایگاه 598، علی‌محمد نایینی، رئیس ستاد بزرگداشت یوم‌الله 9 دی جمعه شب در بخش دیگری از برنامه‌های کاروان طلبگی «روایت فتنه» با اشاره به ضرورت و اهمیت فعالیت‌های کاروان روایت فتنه، اظهار داشت: روایت‌گری وقایع تاریخی از جمله فتنه 88 درس‌های فراوانی برای ادامه راه دارد.

وی گفت: تا زمانی که نظام سلطه وجود دارد و دست از اهداف خود بر نمی‌دارد، خط مبارزه علیه جمهوری اسلامی ادامه دارد؛ اما شکل فتنه و نفوذ‌پذیران و فریب‌خوردگان در مقاطع تاریخی متفاوت می‌شود.

رئیس ستاد بزرگداشت یوم‌الله 9 دی با بیان اینکه فتنه 88 یک روایت تاریخی برای تمام فعالان انقلابی است، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب خط کلی نظام اسلامی را در سخنان خود تبیین کرده‌اند.

وی افزود: همان‌طور که حرکت مردم در راهپیمایی 9 دی بی‌بدیل و واکنشی عاشورایی و انقلابی بود، حرکت فتنه‌گران در روز عاشورا هم، اقدامی بی‌شرمانه و بی‌سابقه بود.

نائینی خاطرنشان کرد: بر خلاف فتنه‌گران که مدت‌های طولانی برای انجام سازمانی فتنه برنامه‌ریزی کرده بودند، اما آن‌چه که غیرت ملت ایران را برانگیخت، عاشورا‌ستیزی ششم دی بود که فردای آن روز، مردم به خیابان‌ها آمدند و اوج حماسه را در نهم دی بیافرینند.

وی با بیان اینکه غربی‌ها فتنه 88 را به عنوان بزرگ‌ترین چالش نظام اسلامی مطرح کردند، بیان داشت: جریان فتنه دشمن را به پیگیری اهداف خود امیدوار کرد.

رئیس ستاد بزرگداشت یوم‌الله 9 دی با تأکید بر اینکه یکی از کارکردهای روایت‌گری، جلوگیری از تحریف وقایع تاریخی است، ابراز کرد: امروز عده‌ای در سراسر کشور با جدیت به دنبال تحریف فتنه 88 هستند.

وی با بیان اینکه فضای پسابرجام و فرصت‌های انتخاباتی یک فرصت جدی برای نفوذ خط فتنه است، خاطرنشان کرد: اگر خط بصیرت و روشنگری خط فعالی در کشور نباشد و موفق به ورود حاکمیت باشد، فتنه بسیار مهمی بعد از انتخابات صورت می‌گیرد که تنها راه جلوگیری از آن، بصیرت و روشنگری از طریق روایتگری حوادث گذشته است.

نائینی تصریح کرد: درس‌های فراوانی در هشت ماه اقدام از پیش تنظیم شده دشمن وجود دارد که سال‌ها جای بررسی دارد تا از فتنه‌های احتمالی پیش‌رو پیشگیری شده و قدرت بازدارندگی پیدا کنیم.

وی با تأکید بر این‌که جریان انقلاب امروز فعال است، گفت: یکی از برکات فتنه، واکسینه کردن کشور است همان‌طور که عده بسیاری که اعتقادی به تهاجم فرهنگی نداشتند، امروز معتقد به این امر مهم شدند و در حال دفاع از فرهنگ و اعتقادات مردم هستند.

رئیس ستاد بزرگداشت یوم‌الله 9 دی با بیان این‌که جریان موثر بصیرت‌افزایی فرهنگی در سراسر کشور شکل گرفته است، ابراز کرد: کسانی که نقش تبیین و روایتگری فتنه را بر عهده دارند، باید برای تمام گروه‌های مخاطب، پیام داشته باشند.

وی افزود: همان‌طور که هشت سال دفاع مقدس پیام براندازی نظام از طریق جنگ سخت را به دنیا ابلاغ کرد، نهم دی‌ماه 88 پیغامی برای دشمن داشت و آن اینکه امکان فروپاشی نظام اسلامی وجود ندارد.

نائینی اظهار داشت: جریانی در کشور وجود دارد که هنوز در فضای غبارآلود فتنه به سر می‌برد و ذهن آنان مملو از سؤال و شبهه است؛ این یعنی اقناع‌های ما کامل نبوده و نتوانسته‌ایم شرایط را به خوبی تبیین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب هوشمندانه در ارتباط با حقوق افراد اقدام کردند و با سعه صدر و تدبیر به مقابله با فتنه‌گران پرداختند تا جذب حداکثری و دفع حداقلی داشته باشند.

رئیس ستاد بزرگداشت یوم‌الله 9 دی عنوان کرد: مسأله‌ای که در تبیین‌ها باید مورد توجه قرار گیرد این است که اگر فتنه به نتیجه می‌رسد، امروز ایران چه وضعیتی داشت؟ به یقین کشور در بدترین شرایط منطقه قرار داشت.

وی با بیان اینکه تاکنون 28 کشور تجربه انقلاب‌های رنگی داشته‌اند، گفت: از این میان، 18 کشور قربانی غرب به واسطه انقلاب‌های رنگی شده‌اند.

رئیس ستاد بزرگداشت یوم الله 9 دی افزود: یکی از پیغام‌های نهم دی این است که اگر به مبانی انقلاب اسلامی توجه نشود و مخاصمه داخلی شکل بگیرد، زمینه نفوذ به وجود می‌آید و ارکان اصلی نظام اسلامی انکار خواهد شد که اگر چنین شود، مقدس‌ترین ارزش‌ها هم مانند عاشورای 88 مورد هجوم قرار می‌گیرند.

وی اظهار داشت: در مخاصمه سیاسی، همه ضرر می‌کنند و ثبات و امنیت کشور به خطر می‌افتد؛ از طرف دیگر، جریان معارض فضای کشور را در دست می‌گیرد.

نایینی تصریح کرد: فتنه 88 یک درس برای تمام جریان‌های سیاسی است؛ بنابراین باید همواره جریان فتنه را محکوم کرد و پیامدهای آن را به سیاست‌مداران گوشزد کرد.

رئیس ستاد بزرگداشت یوم‌الله 9 دی در پایان گفت: ما هر سال سعی می‌کنیم به دامنه 9 دی توسعه بیشتری بدهیم؛ این خط مربوط به یک روز و یک هفته و یک ده نیست؛ هرچند که این هفته به‌عنوان هفته بصیرت نام یافته و بسیاری از شهرستان‌ها در این ایام برنامه‌های بصیرت‌افزایی دارند.

به گزارش فارس، دومین کاروان روایتگری فتنه 88 با موضوع بازخوانی وقایع آن برگزار شد.

مقصد پایانی دومین کاروان روایت فتنه حسینیه قائم‌ آل‌محمد (عج) محله منصورآباد شهرری و محل سکونت شهید حسین غلام کبیری از شهدای فتنه سال 88 بود و اعضای کاروان قرار با حضور در این حسینیه ضمن شنیدن اظهارات هم‌رزمان این شهید والامقام به مقام شهدای فتنه ادای احترام کرده و با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها