کد خبر: ۳۵۷۱۲۲
زمان انتشار: ۱۰:۳۸     ۰۹ دی ۱۳۹۴
ندای لبیک یا حسین(ع) که در روز 9 دی توسط حماسه آفرینان این روز سر داده شد، ندای لبیک یا خمینی و لبیک یا خامنه‌ای بود؛ ندایی که انزجار ملت ایران را از هتک حرمت کنندگان به خاندان رسالت به همراه داشت.

به گزارش پایگاه 598، در سال 88 در حالیکه کشتی انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی نظام جمهوری اسلامی امواج و تلاطمات عدیده‌ای را پشت سر گذاشته بود، انتخاباتی باشکوه برگزار شد و در حالی که مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات مزبور نشان از پیروزی الگوی مردم سالاری دینی داشت و چشمان ناظران بین‌المللی را خیره کرده بود، نقشه ترسیم شده فتنه به مرحله اجرا درآمد و حلاوت مشارکت 85 درصدی مردم را با دروغ بزرگ تقلب که اسم رمز آشوب بود، به تلخی کشاند.

جریان فتنه توانست با بهره‌گیری خیانت تعدادی از مزدوران، به مدت هشت ماه در کشور آشوب به پا کند و ضمن وارد آوردن خسارت‌های فراوان مادی و معنوی، دشمن قسم خورده گفتمان انقلاب اسلامی یعنی نظام سلطه و استکبار جهانی را امیدوار کند.

در روز عاشورا نیز که مصادف با 6 دی 88 بود، چماقداران و مزدوران فتنه‌گر به خیابان‌ها آمدند و ضمن هتک حرمت عزای سالار شهیدان هر عمل منافی عفت و اخلاق را انجام دادند.

از سویی دیگر در روز 9 دی مردم ایران اسلامی از هر قشر و طبقه و دین و آیینی در سراسر کشور به خیابان‌ها آمدند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از قله‌های فراموش ناشدنی را فتح کردند و با بصیرت و موقعیت شناسی خود فضای غبارآلود را شکستند.

مردم مومن و ولایتمدار استان خوزستان نیز همانند جای جای ایران اسلامی برای تجدید میثاق با ارزش‌ها و آرمان‌های امام خمینی(ره) و شهدا و بیعت دوباره با ولی فقیه خود به صحنه آمدند و حماسه تجلی میثاق با ولایت را خلق کردند.

مردم خوزستان بار دیگر به صحنه آمدند تا غبار برجای مانده از فتنه سال 88 را از چهره نظام زدوده و با عطر بصیرت رنگ و بویی تازه ببخشند.

تجمع بزرگ مردم سراسر استان بار دیگر به همه فتنه گران و حامیان آنها ثابت کرد که با ولایت زنده‌اند و تا زنده‌اند رزمنده‌اند.

خوزستان با مشت‌های گره کرده و فریادهای کوبنده "مرگ بر فتنه گر"، "مرگ بر ضد ولایت فقیه"، "مرگ بر امریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر منافق"، "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست" را در تجمع بزرگ خود به گوش فتنه گران و جهانیان رسانیدند.

* ملت بصیر در 9 دی تفاله‌های صهیونیست را از بین برد

نماینده ولی فقیه در خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با بیان اینکه دشمن به دنبال ضربه زدن به اسلام به نام اسلام است، اظهار کرد کرد: حکام وهابی و سعودی این تروریست‌ها را به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها مجهز و پشتیبانی مالی و تجهیزاتی می‌کنند.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری عنوان کرد: فتنه گران داخلی در روز عاشورای حسینی(ع) ناهنجاری‌های خود را به اوج رسانده و ملت بصیر و بزرگ ایران در 9 دی تفاله‌های صهیونیست را از بین برد.

وی افزود: در 9 دی پیروزی بزرگی برای ملت ایران به برکت امام حسین(ع) نصیب این ملت مجاهد و خداجو شد.

موسوی جزایری در پایان، شهدای مدافع حرم را نور چشمان ملت ایران خواند و ادامه داد: اسلام ناب محمدی(ص) با منافع ابرقدرت‌های در ستیز بوده و این اسلام، حقیقت اسلام است.

* سپاه و بسیج در کنار هم ایستادند تا بتوانند توطئه‌های دشمن را شکست دهند

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی اظهار کرد: در فتنه 88، سپاه و بسیج پیشتاز روشنگری‌ها بودند و با این روشنگری که به تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری بود هم در بستر جامعه و هم در حوزه تبلیغاتی تلاش گسترده‌ای را به راه انداختند که البته بسیار نیز موثر واقع شد.

سردار حسن شاهوارپور افزود: سپاه و بسیج دوش به دوش هم ایستادند تا بتوانند توطئه‌های دشمن را شکست دهند و مردم را در یک فضای روشن و واقعی به حقایق برسانند.

وی تصریح کرد: در ابن برهه از زمان بود که با روشنگری و آگاهی بخشی به ملت زیر سایه ولایت و مقام معظم رهبری، چهره واقعی فتنه و فتنه‌گران نمایان شد و آنچه که دشمنان داخلی و خارجی برای ضربه‌زدن به نظام به دنبال آن بودند، نقش بر آب شد.

شاهوارپور ادامه داد: در موضوع فتنه‌ای که پیش آمد دو چهره ظاهری و باطنی و پشت پرده وجود داشت، به ظاهر کسی که انتخابات را باخته و رأی نیاورده یک اعتراضی را شکل داده و معترض به نتیجه بود که ظاهر امر شاید برای عده‌ای تشخیصش دشوار بود اما باطن امر موضوع دیگری را نشان می‌داد که عوامل مخرب و نفاق و عواملی که با دشمن ارتباط داشتند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس، با یک سازماندهی و طرح از قبل پیش‌بینی شده، فتنه 88 طبق پروژه خاصی اجرا شد و حدود هشت ماه نیز به طول انجامید.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: در این میان، دست‌های پنهان دشمن برای برهم زدن آرامش جامعه ما و تهمت زدن به سازوکارهای قانونی جمهوری اسلامی به وضوح هویدا شد و تنها راهکار مقابله و ایستادگی برابر آن، هوشیاری و آگاهی ملت بود.

شاهوارپور همچنین عنوان کرد: توهین به مقدسات و تکیه‌های عاشورایی مردم به شدت روح آنان را خدشه‌دار کرد و دیگر نتوانستند مقابل این حوادث و اتفاقات سکوت نکنند.

وی بیان کرد: این نگرانی و روشنگری‌های مقام معظم رهبری در روز 9 دی مردم را به خیابان‌ها کشاند تا یک صدا اعلام وفاداری با ولایت را شعار دهند.

* در 9 دی ملت از فتنه‌گران تبری جستند/ احتمال نفوذ توریستی در خوزستان

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه در روز 9 دی محکومت فتنه‌گران اعلام و ملت ایران در این روز از فتنه‌گران تبری جستند، افزود: باید حادثه 9 دی را به‌عنوان یک تجربه تاریخی مرور و یادآوری کنیم، زیرا دشمن همواره به دنبال نفوذ است.

شاهوارپور اضافه کرد: دشمن با جنگ و اقدامات نرم خود بنا دارد که باز هم از فرصت‌های پیش آمده برای ملت ایران یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان که به‌عنوان یک ظرفیت بسیار عظیم برای کشور ما محسوب می‌شود، استفاده کند.

وی با اشاره جزیی‌تر به حوادث مربوط به فتنه 88 در این استان گفت: در خوزستان نیز در قالب توریست احتمال نفوذ بوده و هست، بر همین اساس باید مراقب بود و به‌ویژه با پشت سر گذاشتن تجربه فتنه 88، جلوی آن را سد کرد.

شاهوارپور ادامه داد: احتمال نفوذ در خوزستان در بخش‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می‌رود و اخیراً شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی برای این خطر بزرگ شده است.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در پایان تأکید کرد: باید مسئولان و مردم با برداشتن گام‌های حساب شده در مسیر ولایی و انقلاب بتوانند بر اینگونه اقدامات فتنه‌جویانه فائق بیایند و اصلاً اجازه فراهم آوردن چنین افکار و زمینه‌هایی را به دشمن ندهند.

* دشمن هر لحظه در کمین است/ ملت آگاه روزهای تلخ گذشته را فراموش نکنند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به سالروز 9 دی، این روز را حماسی خواند و اظهار کرد: بعضی‌ها فکر می‌کنند که 9 دی مربوط به یک جناح خاص است و از آن به طرق مختلف تعبیر و تفسیر می‌کنند اما 9 دی مربوط به هیچ جناحی نیست و متعلق به همه ملت ایران است.

آیت‌الله محسن حیدری افزود: ملتی که در سال 57 علیه شاه قیام کرد و حماسه 22 بهمن را آفرید، در 9 دی تیر خلاص را بر پیکر منحوس فتنه و فتنه گران زد و دشمنان داخلی و خارجی را بار دیگر روسیاه و ناامید کرد.

وی تصریح کرد: در 9 دی آحاد ملت با سلایق و گرایش‌های مختلف به صحنه آمده و با وجود اینکه به کاندیداهای یکسانی رای نداده بودند با صلابت و مقاومت ایستادند و نشان دادند در چنین شرایطی اجازه نمی‌دهند دشمن سوء استفاده کند و با بالا نگه داشتن پرچم پرافتخار کشورمان بار دیگر با شهدا و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.

حیدری با بیان اینکه در رابطه با این حماسه چون زمان زیادی نگذشته است شاید برای بعضی افراد اهمیتش مشخص نشده تصریح کرد: فتنه‌ای که هشت ماه طول کشید اگر خطرش بیشتر از هشت سال جنگ تحمیلی ملت ایران نبود قطعا کمتر هم نبود زیرا نقطه هدفش بر هم ریختن اوضاع داخلی کشور و ایجاد تفرقه بین مردم بود.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: در این فتنه تمام عوامل فتنه‌گر و مخالف اسلام و انقلاب در کنار هم جمع شدند و دوستداران انقلاب و نظام را وحشت‌زده کرده و دشمنان را خوشحال کرده بودند که البته ‌زود دوران خوشحالی‌شان به سر آمد و بیداری ملت هوشیار و همیشه آگاه، امید آنان را به یاس تبدیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: در فتنه 88 از خدا بی‌خبران به امام حسین(ع) که در عمق جان مردم نفوذ دارد بی‌حرمتی کردند و توهین به مقدسات مردم، بیش از پیش خون را در رگ‌های آنان به جوش آورد تا جایی که در آن روز تاریخ‌ساز "9 دی"، طومار فتنه دشمن را چنان در هم پیچیدند که دیگر یارای جان گرفتن نداشته باشد.

حیدری گفت: اما دشمن هر لحظه در کمین است و در سایه ولایت و درایت مقام معظم رهبری، ملت آگاه کشورمان باید روزهای تلخ گذشته را فراموش نکنند و همیشه بیدار باشند.

* "بصیرت" همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است

امام جمعه آبادان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با گرامیداشت سالروز 9 دی و حرکت ارزشمند و ولایتمدارانه ملت ایران در مقابل فتنه 88 اظهار کرد: مردم، ستون فقرات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند و ناکام ماندن دشمنان در دوران هشت سال دفاع مقدس و موفقیت کشور در مسئله انرژی صلح آمیز هسته‌ای همگی مرهون حضور گسترده مردم در تمام عرصه‌هاست.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور با بیان اینکه حماسه 9 دی ایام الله است و باید به طرز باشکوهی در نقاط مختلف کشور برگزار شود تصریح کرد: حماسه 9 دی ماه و حضور عاشورایی مردم ایران در راهپیمایی 9 دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زرینی بر افتخارات مردم این مرز و بوم به حساب می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: این حماسه نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد، برابر تمام قدرت‌های دنیا می‌ایستند.

امام جمعه آبادان اضافه کرد: مسئله مهم بصیرت همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید مردم به طور عملی به آن توجه کنند تا نتیجه‌بخش باشد.

ابراهیمی‌پور با بیان اینکه وجود مقام معظم رهبری تمام توطئه‌های دشمنان انقلاب را نقش بر آب کرد، عنوان شد: مردم در 9 دی به صورت خودجوش وارد میدان شدند و این حرکت انقلابی ملت ایران موجب شد تا فتنه‌گران نتوانند حرکتی علیه انقلاب اسلامی انجام دهند.

امام جمعه آبادان بیان کرد: حماسه 9 دی نشان داد که ملت ایران در شرایط دشوار، حساس و غبارآلود فتنه دارای بصیرت کافی بوده و حق را از باطل تشخیص می‌دهند.

وی در پایان افزود: 9 دی نه متعلق به جناح راست و نه متعلق به جناح چپ است، بلکه به ملت ایران و نسل‌های دوم و سوم انقلاب تعلق دارد.

* 9 دی لبیک به آرمان‌های امام راحل و رهبری فرزانه بود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان با تبریک اعیاد و مناسبت‌های پیش‌رو و با اشاره به حماسه 9 دی اظهار کرد: بنابر فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب، روز 9 دی به‌عنوان یک روز مهم در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسیده و ما نیز این مناسبت را به‌عنوان ایام‌الله گرامی می‌داریم.

حجت‌الاسلام علی قندعلی با بیان اینکه حماسه روز 9 دی یک حرکت جاودانه در یادها و لبیک به آرمان‌های امام راحل و رهبری فرزانه بود، افزود: ویژه برنامه‌هایی به‌مناسبت این روز بزرگ، چهارشنبه همزمان با نماز ظهر و عصر با سخنرانی امام جمعه شهرستان در مسجد جامع برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با همکاری دفتر امام جمعه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سپاه پاسداران و آموزش و پرورش برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: سخنرانی روحانیون در مدارس، ادارات، مساجد، دانشگاه‌ها و اجرای برنامه‌های بسیج در ادارات و مراکز آموزشی از برنامه‌های دیگر خواهد بود.

قندعلی در پایان با بیان اینکه دشمنان قسم‌خورده و خونخواران جهانی باید این موضوع را بدانند که آخرین دندان‌هایشان با مشت‌های گره کرده ملت در روز حماسی 9 دی فرو ریخت؛ تصریح کرد: حرکت‌های نابخردانه این مستکبران و تحریک عوامل داخلی به یک اقدام نخ‌نما تبدیل شده و این حرکت با بیداری رهبر معظم انقلاب و ملت ایران اسلامی نقش بر آب شد.

* حاکمیت میان اسلام و مردم پایدار است

امام جمعه ماهشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: مردم ایران در 9 دی اتحاد خود را با حاکمیت اسلام به اثبات رساندند و به این دلیل دشمن از خدعه‌های بعدی خود در آن روزها مأیوس شد.

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی با بیان اینکه در ایران ولایت حلقه اتحاد بین مردم و حاکمیت است، افزود: در ایران مردم زیر سایه ولایت با حاکمیت متحد هستند و سخن هر دو اسلام است و به این دلیل اتحاد میان حاکمیت و مردم ناگسستنی است.

وی با اشاره به اینکه این حاکمیت پایدار است، خاطرنشان کرد: حاکمیت میان اسلام و مردم پایدار است زیرا اسلام دارای اصولی ثابت و مردم ایران دارای اراده‌ای استوار هستند و به این دلیل نمی‌توانند بین مردم و حاکمیت فاصله ایجاد کنند و به این دلیل این حکومت استوار، پایدار و جاویدان است.

غبیشاوی تأکید کرد: در کشور ایران بصیرت مردم در شرایط فتنه به حدی بود که دشمن تا اراده به کاری می‌کرد مردم با هوشیاری آن اقدام را در نطفه خفه می‌کردند و به این دلیل باید قدر این مردم را دانست.

وی ادامه داد: با وجود این مردم بصیر و گوش به فرمان رهبری معظم انقلاب اسلامی هیچ قدرت استکباری نمی‌تواند کوچک‌ترین صدمه‌ای به ایران اسلامی وارد کند.

امام جمعه ماهشهر تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران پس از اینکه در جنگ‎های سخت و در برابر اراده ما ناکام ماندند، در جنگ‎های نرم و روانی وقت گذاشته و به دنبال مبارزه با ما در این حوزه‎ها هستند.

غبیشاوی افزود: این دشمنان در حاشیه‎های انتخابات ریاست جمهوری سال 88 نیز بیشترین نقش را داشته و با حمایت از دست نشانده‎های خود در کشور، به دنبال ایجاد فتنه و آشوب در میان مردم بودند.

وی ادامه داد: آشوب‎ها و هتک‎ حرمت‎های امام حسین (ع) در سال 88 یکی از تیرهای زهرآلود و کشنده دشمن به سوی ما بود که با آگاهی و هوشیاری مردم، این تیر خطرناک به سوی آنها بازگردانده شد.

امام جمعه ماهشهر اظهار کرد: حضور آگاهانه مردم بابصیرت و هوشیار در 9 دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی و ولایت‎ فقیه به خوبی ثبت شد.

غبیشاوی متذکر شد: این حضور پرشور و به موقع باعث شور، شادی و نشاط در دل دوستان و یاران انقلاب شده، دشمنان آن را سرافکنده و ناامید کرد.

وی افزود: حضور مردم در آن روز مهم نشان از فهم بالا و ارادت خاص مردم ما به امام حسین (ع) و آرمان‎های ولایت بوده که همه دنیا را متحیر و مبهوت کرد.

امام جمعه ماهشهر در پایان اضافه کرد: این حضور پررنگ و سرشار از بصیرت نشان داد که ایرانیان و ملت ایران جان خود را بر کف دستان خود قرار داده و در راه ولایت و رهبر خویش جهاد می‎کنند.

*9 دی منبعث از قیام عاشورا بوده است

امام جمعه شادگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: یوم‌الله 9 دی یادآور اخلاص، بشارت، بصیرت و معنوی یاران امام و شهدا، یاران انقلاب و عاشقان اهل بیت(ع) است.

حجت‌الاسلام سید مجید شرفی افزود: یوم‌الله 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، روزی است که همگان برای خنثی کردن توطئه‌های بسیار پیچیده و فتنه براندازان نظام دینی به صحنه آمدند.

وی ادامه داد: روز 9 دی روز رأفت اسلامی بود که اقتدار ملت ایران و رهبر فرزانه اسلام به عرصه نمایش در جهان در آمد.

امام جمعه شادگان با اشاره به حوادث 9 دی در سال 88 گفت: ملت با حضور خود در صحنه بار دیگر به جهانیان ثابت کردند که این ملت در راه پاسداری از ارزش‌های اسلامی و پیروی از خون شهدای انقلاب اسلامی همواره در کنار انقلاب بوده و گوش به فرمان رهبری خواهند بود.

شرفی در پایان یادآور شد: حماسه 9 دی وابسته به هیچ حزب و گروهی نبوده و این روز متعلق به ملت بصیر ایران اسلامی است، به همین منظور این حماسه منبعث از قیام عاشورا بوده و برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

*فتنه 88 یک دعوای سیاسی و یا اعتراض ساده انتخاباتی نبود

امام جمعه موقت هندیجان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: اگر رهنمودها و بیانات مقام معظم رهبری نبود تا الان باید فاتحه انقلاب خوانده می‌شد.

حجت‌الاسلام جعفر بنی‌سعید افزود: در روز نهم دی ماه 88 آن چیزی که باعث شد مردم وارد صحنه شوند توهین به مقدسات دینی و اهانت به سالار شهیدان بود.

وی اضافه کرد: مردم متوجه این موضوع شدند که این کار یک دعوای سیاسی و یا اعتراض ساده انتخاباتی نیست بلکه این بار دشمنان خارجی مثل آمریکا و انگلیس و فرانسه، اصل نظام و دین و مقدسات را  به نام اعتراض انتخاباتی با همراهی عده‌ای فریب خورده، آن هم در روز عاشورا مورد حمله قرار داده و به هیچکس و هیچ چیز رحم نکردند.

این مسئول ادامه داد: حماسه نهم دی ماه روز تولی و تبری ملت با بصیرت و ولایتمدار ایران اسلامی بود.

بنی‌سعید تصریح کرد: ملت آگاه و انقلابی ما از اول انقلاب تاکنون بصیرت خود را حفظ کرده و در مواقع حساس برای دفاع از دستاوردهای انقلاب به صحنه می‌آید و در بدترین شرایط حتی در زیر شدیدترین بمباران‌ها و موشک باران دشمن در هشت سال دفاع مقدس هر زمان نیاز به حضور ملت احساس شده حضور پررنگ داشته‌اند.

وی با بیان اینکه حماسه نهم دی روز بصیرت مردم و میثاق با ولایت است گفت: ملت آگاه و با بصیرت ایران اسلامی با خلق حماسه نهم دی ماه 88 دشمن را به هذیان‌گویی انداخته و با حضور خود در این مراسم مشت محکمی به دهان دشمنان خارجی و فتنه‌گران داخلی زدند.

* ندای لبیک "یا حسین(ع)" 9 دی، ندای لبیک "یا خمینی" و لبیک "یا خامنه‌ای" بود

نهم دی یکی از روزهای فراموش ناشدنی در تاریخ نظام جمهوری اسلامی است؛ روزی که مردم سراسر ایران اسلامی فارغ از هرگونه تمایلات و گرایشات سیاسی و اجتماعی به صحنه آمدند تا از خاندان رسالت و ولایت فقیه که عمود وحدت و استقلال کشور است، حمایت کنند.

ندای لبیک یا حسین(ع) که در روز 9 دی توسط حماسه آفرینان این روز سر داده شد، ندای لبیک یا خمینی و لبیک یا خامنه‌ای بود؛ ندایی که انزجار ملت ایران را از هتک حرمت کنندگان به خاندان رسالت به همراه داشت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها