کد خبر: ۳۵۷۴۰۴
زمان انتشار: ۰۸:۴۸     ۱۲ دی ۱۳۹۴
هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال؛
با پایان بازی های هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال کشور، این رقابت ها برای بیش از یک ماه تعطیل شد تا هم تیم ها به بدنسازی و استراحت بپردازند و هم اینکه بتوانند بازیکنان مد نظر خود را در فصل نقل و انتقالات زمستانی به خدمت گیرند.
به گزارش پایگاه 598، رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور با برگزاری 9 مسابقه طی روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد و در پایان این هفته از رقابت ها، تیم های استقلال تهران، استقلال خوزستان و ذوب آهن در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.

با پایان بازی های هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال کشور، این رقابت ها برای بیش از یک ماه تعطیل شد تا هم تیم ها به بدنسازی و استراحت بپردازند و هم اینکه بتوانند بازیکنان مد نظر خود را در فصل نقل و انتقالات زمستانی به خدمت گیرند.




یک امتیاز برای صدرنشینی قبل از تعطیلات

در روزی که استقلال 2 بار از ملوان جلو افتاد، نتوانست پیروزی را حفظ کند و در نهایت این سیدجلال رافخایی بود که ناجی تیمش شد.

ساعت 14:30 هفته هفدهم لیگ‌برتر
استادیوم: تختی انزلی    تعداد تماشاگر: 
داور: محسن ترکی، کمک ها: رضا سخندان  و تورج عیوض محمدی

ملوان:

سیدحسین حسینی، حسین ماهینی، عزت اله پورقاز، حسین کنعانی، عزیز معبودی، محمد آبشک، مازیار زارع(شهاب کرمی 36)، پژمان نوری، جلال رافخایی، محرمی(درویشی 74) و محمد نزهتی(رضی پور 62)
سرمربی: حمید استیلی

استقلال:

وحید طالب لو، هرایر مگویان، حنیف عمران زاده، امین حاج محمدی، میثم مجیدی، امید ابراهیمی، سجاد شهباززاده، روزبه چشمی، جابر انصاری، آرش برهانی(67 - مهدی مومنی) و محسن کریمی(79 - برزای)
سرمربی: پرویز مظلومی

اخطار

 عمران زاده (40) از استقلال
آبشک (60) - ماهینی(74) از ملوان

شرح گل:

صفر ـ 1 (استقلال): پاس عمقی فوق العاده روزبه چشمی در گوشه محوطه جریمه به آرش برهانی رسید، برهانی با یک پاس دقیق انصاری را در موقعیت تک به تک قرار داد و او با یک بغل پای راحت دروازه ملوان را باز کرد.
1 ـ 1 (ملوان): سانتر  فوق العاده حسین ماهینی را سیدجلال رافخایی از شش قدم به زیبایی وارد دروازه کرد.
2 - 1 (استقلال): شوت فوق العاده محسن کریمی از پشت محوطه جریمه استقلال را پیش انداخت.
2 - 2 (ملوان): جلال رفخایی از روی نقطه پنالتی و برخلاف جهت حرکت وحید طالب لو گل مساوی تیمش را به ثمر رساند.


شرح بازی:

بازی هیجان انگیزه دو تیم استقلال و ملوان باعث شد که تماشاگرانی که به استادیوم تختی انزلی آمده بودند راضی به خانه‌هایشان برگردند. نیمه اول دو تیم بازی پایاپایی را انجام دادند هرچند که استقلالی‌ها موفق شدند بازی را به نفع خود به پایان برساند اما در نیمه دوم این ملوان بود که سراپاحمله شد و بارها دروازه استقلال را تا آستانه فروپاشی پیش برد. اگر شاگردان استیلی در این بازی خوش شانس بودند می‌توانستند استقلال را شکست بدهند هرچند که شاگردان مظلومی هم چندین‌بار روی ضدحمله‌ها در نیمه دوم خطرساز شدند. استقلال با این یک امتیاز پیش از تعطیلات نیم فصل در صدرجدول رده‌بندی قرار گرفت.


بهترین بازیکن:

سیدجلال رافخایی با 2 گلی که زد تردیدی برای انتخاب بهترین بازیکن زمین نگذاشت. رافخایی به جز 2 گلی که به استقلال زد بارها دروازه آبی‌ها را به خطر انداخت و بزرگترین نقش را در کسب یک امتیاز تیمش داشت.

اتفاق ویژه:

حمید استیلی با پیروزی برابر استقلال به اولین امتیاز خود برابر استقلال در تاریخ مربیگریش در لیگ‌برتر رسید. حمید استیلی پیش از این همیشه در لیگ‌برتر از استقلال شکست خورده بود و حالا با این یک امتیاز طلسم شکست‌هایش را پاره کرد.



دقایق حساس:

دقیقه 6: پاس عالی آبشک سیدجلال رافخایی را در موقعیت تک به تک قرار داد اما داور صحنه را آفساید اعلام کرد.
دقیقه 15: سجاد شهباززاده از سمت چپ دفاع ملوان را به هم ریخت و ضربه اش به مدافع ملوانان خورد.
دقیقه 35: سانتر جابر انصاری از روی نقطه کرنر با ضربه سر عمران زاده همراه شد اما مدافعان ملوان توپ را از روی خط بیرون کشیدند.
دقیقه 37: پاس شهباززاده به برهانی رسید و شوت او را حسینی به زیبایی مهار کرد.
دقیقه 39: ضربه ایستگاهی پژمان نوری با اختلافی زیاد به بیرون رفت.
دقیقه 45: محسن کریمی روی پاس فوق العاده روزبه چشمی با دروازه بان تک به تک شد اما ضربه اش را با بی دقتی به دستان حسینی کوبید.
دقیقه 2+45: نزهتی در محوطه جریمه با امین حاج محمدی درگیر شد اما داور صحنه را پنالتی تشخیص نداد.
دقیقه 52: سجاد شهباززاده در موقعیت تک به تک توپ را به دستان حسینی کوبید.
دقیقه  63 : سانتر جابر انصاری به میثم مجیدی رسید و شوت او را حسینی به زیبایی از زیر تیرک بیرون کشید.
دقیقه 66: سانتر فوق العاده حسین ماهینی را رافخایی با ضربه سر به دستان وحید طاللب لو فرستاد.
دقیقه 71: شوت پژمان نوری به آرامی در دستان وحید طالب لو  قرار  گرفت.
دقیقه 76: پاس درویشی به نوری رسید و او توانست از وحید طالب لو پنالتی بگیرد.
دقیقه 80: شوت روزبه چشمی به مدافعان ملوان برخورد کرد و با اختلاف بسیار کم به بیرون رفت.
دقیقه89 : سانتر مهدی مومنی را برزای با ضربه سر توپ را به دستان حسینی فرستاد.
دقیقه 91: اوت بلند میثم مجیدی به برزای رسید و ضربه قیچی برگردان او  با اختلاف بسیار کم به بیرون رفت.
دقیقه 95: سانتر  پژمان نوری با ضربه سر رضی پور همراه شد اما توپ به پشت سر حنیف عمران زاده برخورد کرد و گل نشد.

حاشیه ها:

*حمید استیلی به شدت به تصمیمات داور بازی معترض است و در یک صحنه اعتقاد داشت داور باید روی نزهتی  خطای پنالتی اعلام می کرد.
*در صحنه ای که داور به عمران زاده کارت داد او اعتقاد داشت این تصمیم درست نبوده است و به همین دلیل دقایقی به محسن ترکی اعتراض کرد.
*در حالی که این بازی از حساسیت زیادی برای ملوان دارد تماشاگران این تیم استادیوم تختی را پر نکرده اند.


تقسیم امتیاز در تبریز

محمد ابراهیمی و خالد شفیعی دو بازیکنی هستند که روزگاری را در تیم حریف به سر می برند، این دو بازیکن به وجود آورنده نتیجه نهایی این بازی بودند که توانستند با گل های خود دربی تبریز را صاحب گل کردند. دیداری که به اندازه یک دربی مهیج، تماشاگران را سر ذوق نیاورد.

هفته هفدهم رقابت های لیگ برتر، ساعت 14:30  ورزشگاه یادگار امام تبریز
داور: البرز حاجی پور            کمک‌ها:  میریعقوب حجتی و یعقوب سخندان
کارت زرد:
دقیقه 55 – مگنو باتیستا از گسترش فولاد
دقیقه 60 –  آگوستو سزار از تراکتورسازی

تراکتورسازی:
محمدرضا اخباری، خالد شفیعی (84 مهران قربان پور)، کارلوس کاردوسو، محمد ایرانپوریان، علی حمودی، فردین عابدینی (61 میرهانی هاشمی)، مهدی کیانی، آگوستو سزار، شاهین ثاقبی، ایوب کلانتری و فرزاد حاتمی
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

گسترش فولاد:
گئورگیف، مصطفی اکرامی، امید نظامی‌پور، محمد نصرتی، مرتضی اسدی، امیرحسین کریمی، مگنو باتیستا، سامان نریمان جهان (68 – داریوش شجاعیان)، محمد ابراهیمی (90 سیدمحسن حسینی)، شهرام گودرزی (78  محسن حمیدی) و سیدمهدی سیدصالحی.
سرمربی: فراز کمالوند

شرح بازی در نیمه اول:

گلزنی بازیکن سابق تراکتورسازان برای تیم حریف باعث شد تا این تیم نیمه اول را از حریف خود عقب افتاده باشد.
این بازی که دو تیم با حساسیت های ویژه دربی در آن قدم گذاشته بودند تا اواسط نیمه اول اتفاق خاصی را در خود نداشت، گویا دو تیم گل نخوردن را در سرلوحه کار خود قرار داده بودند و به همین در ایجاد خطر روی دروازه حریف موفق نبودند تا اینکه گسترشی ها با حرکت زیبای مهاجم خود توانستند گلزنی کنند و پس از به ثمر رسیدن این گل، بازی زیباتری را شاهد بودیم و تراکتوری ها نیز حملات بیشتری را روی دروازه حریف تدارک دیدند.
هر آنچه که بود نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید و دو تیم به رختکن رفتند تا با تدابیر سرمربیان خود پا به نیمه دوم این بازی بگذراند و باید دید کمالوند و قلعه نویی چه برنامه ای برای نیمه دوم تیم شان دارند.

شرح گل ها:

0 – 1 (گسترش فولاد، محمد ابراهیمی، دقیقه 35) بدون شک یکی از زیباترین گل های این هفته را محمد ابراهیمی به ثمر رساند، وی توپ دریافتی به شکلی حرفه ای با سینه استپ کرد و سپس با سر توپ را از مدافع مستقیم خود عبور داد و با ضربه ای دیدنی و دقیق توانست اولین گل این بازی را به ثمر برساند.
1 - 1 (تراکتورسازی، خالد شفیعی، دقیقه 79) پاس بلند ایرانپوریان با عبور بالای سر مدافعان مدافعان گسترش و در حالی که گئورگیف از دروازه بیرون آمده بود نصیب خالد شفیعی شد و وی نیز با پروازی بلند به زیبایی گل تساوی تیمش را به ثمر رساند.

دقایق حساس:

دقیقه 14 – ارسال ایوب کلانتری از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر شیرجه ای خالد شفیعی دروازه گسترشی ها را تهدید کرد اما این توپ به بیرون رفت.
دقیقه 20 – ضربه گسترشی از زاویه بسته موقعیت خطرناکی روی دروازه تراکتوری ها ایجاد کرد اما اخباری با عکس العملی زیبا توپ را مهار کرد.
دقیقه 37 – آگوستو سزار توپی را پشت محوطه گسترشی ها از ان خود کرد و شوت غافلگیرانه ای را روانه دروازه حریف کرد اما این توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 57 – ضربه ایستگاهی تراکتوری ها را ایوب کلانتری به صورت خطرناک به سمت دروازه گسترش فولاد زد اما این توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.
دقیقه 70 – ضربه محکم شجاعیان لحظاتی پس از ورود به زمین روی دروازه تبریزی ها خطر ایجاد کرد اما این توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 71 – با ضربه سر مهاجم تراکتورسازان چیزی تا باز شدن دروازه حریف نمانده بود اما این توپ نیز به بیرون رفت.

دایی جنگ نود و هشتی‌ها را باخت

صبای قم که 881 روز از آخرین پیروزی‌اش مقابل نفت تهران می‌گذرد و تاکنون برد خانگی برابر این تیم به دست نیاورده امیدوار است با شرایط خوبی که در لیگ پانزدهم دارد بتواند این طلسم را شکسته و به سوم جدول برسد. از سوی دیگر منصوریان که تیمش در شرایط خوبی به سر نمی‌برد امیدوار است بازنده از قم خارج نشود تا در تعطیلات مشکلات تیمش را برطرف کند.

هفته هفدهم لیگ برتر - تماشاگر: 1100 نفر
استادیوم: یادگار امام قم
داور: تورج حق‌وردی ؛ کمک داوران: حسن یوسفی، مجید ویشگاهی و جمشید محمدی

صبا قم

حامد لک، فیلیپه ماچادو، امیرحسین صادقی، مسعود حق‌جو(46- هاشم بیک‌زاده)، محمدامین آرام‌طبع، قاسم دهنوی(46- فرشید باقری)، فرید بهزادی‌کریمی(57- محمد اوسانی)، جلال‌الدین علی‌محمدی، ابوالفضل ابراهیمی، کریم اسلامی و محمد قاضی
سرمربی: علی دایی

نفت تهران

علیرضا بیرانوند، حمید بوحمدان، محمد دانشگر، مهدی شیری، وحید حمدی‌نژاد، سیامک کوروشی، رضا علیاری، ایمان مبعلی، وحید امیری(85- عیسی آل‌کثیر)، امیرارسلان مطهری و علی قربانی(64- آرش رضاوند)
سرمربی: علیرضا منصوریان

اخطار

سیامک کوروشی(15) - محمد دانشگر(69) از نفت


شرح نیمه اول

صبای قم که شکستی در لیگ پانزدهم نداشته امروز برای ادامه این روند مقابل نفت قرار گرفت اما نمایش دور از انتظار شاگردان دایی و در مقابل بازی با برنامه نفت صبا را در خانه غافلگیر کرد و آنها دروازه خود را در نخستین حمله که مبعلی سانتر کرد توسط قربانی باز شده دیدند. در ادامه حملات صبا بی‌ثمر بود و بازیکنان این تیم هرچه زدند به در بسته خورد که جدی‌ترین فرصت‌ها را اسلامی از دست داد. علی قربانی که دو مرتبه بعد از گلش دروازه صبا را تهدید کرده بود دقیقه 39 دومین گل خود و نفت را به ثمر رساند. تا پایان نیمه اول هم تلاش مهاجمان صبا نتیجه‌ای در بر نداشت تا قمی‌ها 2 بر صفر بازنده به رختکن بروند.



شرح گل

صبا 0- نفت 1(علی قربانی: دقیقه 8): ارسال زیبای ایمان مبعلی از سمت چپ زمین را علی قربانی در نخستین موقعیت جدی بازی وارد دروازه صبا کرد.
صبا 0- نفت 2(علی قربانی: دقیقه 40): مطهری بعد از حمل توپ خوب وارد محوطه جریمه صبا شد و با یک چرخش زیبا صادقی را جای گذاشت و به قربانی پاس داد تا این مهاجم با پای چپ دروازه لک را برای دومین بار باز کند.
صبا 0- نفت3: (گل به خودی محمد قاضی: دقیقه 63): ارسال مبعلی از روی کرنر به مقابل دروازه صبا را محمد قاضی به اشتباه وارد دروازه خودی کرد.
صبا 1- نفت 3 (جلال‌الدین علی‌محمدی: دقیقه 4+90): ضربه ریباند شده به پشت محوطه جریمه نفت را علی‌محمدی با شوت روی پا به گوشه دروازه نفت فرستاد تا ششمین گل فصلش را به ثمر رسانده باشد.

بهترین بازیکن

علی قربانی با زدن دو گل و زدن توپ به تیرک دروازه صبا نمایش فوق‌العاده‌ای داشت. ضمن اینکه ایمان مبعلی که در گل‌های اول و سوم نفت تاثیر مستقیم داشت و بازی را کنترل کرد نیز در کنار قربانی جزء بهترین‌های بازی بود.

اتفاق ویژه

نفت که شرایط بحرانی در روزهای اخیر داشته و امروز هم صادقیان و نانگ دو بازیکن تاثیر گذارش را در اختیار نداشت توانست کار بزرگی در قم رقم بزند و 3 بر یک صبا که هیچ شکستی در قم نداشت را مغلوب کند.


لحظات حساس

دقیقه 15: شوت حق‌جو از روی ضربه آزاد بعد از برخورد به مدافع نفت از کنار دروازه بیرانوند به کرنر رفت.
دقیقه 16: شوت راه دور بوحمدان راهی به دروازه صبا پیدا نکرد.
دقیقه 21: فرید کریمی قصد داشت ارسال اسلامی را با پاس عرضی به قاضی برساند که بیرانوند اجازه نداد توپ به او برسد.
دقیقه 21: شوت قاضی از بالای دروازه نفت به بیرون رفت.
دقیقه 27: شوت دانشگر بعد از ارسال مبعلی با فاصله زیادی از بالای دروازه صبا به اوت رفت.
دقیقه 32: سانتر زیبا و دقیق فرید کریمی را اسلامی از مقابل دروازه نفت با ضربه سر به بیرون زد.
دقیقه 34: شوت کریمی را بیرانوند درازکش در آغوش گرفت.
دقیقه 37: ارسال دهنوی به تیر یک را ماچادو با ضربه سر به بیرون زد.
دقیقه 38: صادقی با یک ارسال خوب از ضربه ایستگاهی اسلامی را در موقعیت گلزنی قرار داد که ضربه سر بد این بازیکن به راحتی در اختیار بیرانوند قرار گرفت.
دقیقه 45: شوت قربانی از کنار دروازه صبا به اوت رفت.
دقیقه 4+45: شوت بوحمدان از فاصله 25 متری را لک در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه 46: ضربه سر امیری به شکل سانتر مقابل دروازه صبا به علی قربانی زننده دو گل نفت رسید ولی توپ این بازیکن با ضربه سر به تیرک عمودی دروازه لک برخورد کرد.
دقیقه 52: شوت پشت محوطه ابراهیمی در اختیار بیرانوند قرار گرفت.
دقیقه 54: بیک‌زاده بهترین فرصت را داشت دروازه نفت را باز کند که حرکت و شوت بی‌دقت او را بیرانوند دفع کرد.
دقیقه 60: سانتر بیک‌زاده را اوسانی از مقابل دروازه نفت با ضربه سر به اوت زد.
دقیقه 68: ضربه اسلامی بعد از برخورد به مدافعان نفت به کرنر رفت.
دقیقه 68: شوت علی‌محمدی با فاصله کمی از بالای دروازه نفت راهی اوت شد.
دقیقه 76: شوت بوحمدان را لک با شیرجه بلند به کرنر فرستاد.
دقیقه 80: بیک‌زاده با بی‌دقتی توپی که مقابل دروازه نفت روی سرش جفت و جور شده بود را به اوت زد.
دقیقه 83: شوت پای چپ اسلامی از بالای دروازه نفت به اوت رفت.
دقیقه 85: بعد از ارسال بیک‌زاده توپ در یک رفت و برگشت روی پای قاضی جفت و جور شد که شوت او را شیری از روی خط برگرداند.
دقیقه 86: برای دومین بار مدافعان نفت توچ را از روی خط دروازه برگرداند. ضربه سر اسلامی را دانشگر با پرش بلند دفع کرد.
دقیقه 86: ضربه آکروباتیک قاضی از کنار دروازه نفت راهی اوت شد.

در حاشیه

* پیش از شروع بازی علی دایی و اعضای کادر فنی صبا به سمت منصوریان رفتند و به او خوش‌آمد گفتند.
* صحنه مشکوک به خطایی که در دومین دقیقه مسابقه پشت محوطه انجام شد و علیاری، اسلامی مهاجم صبا را سرنگون کرد اعتراض شدید علی دایی به داور چهارم را به همراه داشت.
* منصوریان به خطای پشت محوطه‌ای که به ضرر تیمش اعلام شد اعتراض زیادی داشت و از محوطه مربیان خارج شد.
* بیرانوند بعد از دو بازی نیمکت‌نشینی دوباره به ترکیب نفت بازگشته و شیخ‌ویسی را نیمکت‌نشین کرده است.
 * پیام صادقیان و آلویز نانگ که ساز جدایی از این تیم کوک کردند علاوه بر ترکیب اصلی، روی نیمکت هم قرار ندارند.
* فرید کریمی که بعد از یک سال و نیم دوری مجددا به صبا بازگشته است بارها از سوی تماشاگران قمی تشویق شد.
* فرید کریمی که بعد از یک سال و نیم دوری مجددا به صبا بازگشته است بارها از سوی تماشاگران قمی تشویق شد.
* محمد خرمگاه دستیار منصوریان مدام به داور چهارم اعتراض می‌کند.
* زمین افتادن‌های مکرر بیرانوند با اعتراض تماشاگران صبا همراه است.
* سه دقیقه وقت اضافه برای نیمه اول این بازی لحاظ شد.
* علی دایی که تیمش 3 بر صفر بازی را واگذار کرده برای نخستین بار در این فصل از کنار زمین رفته و روی نیمکت نشسته است.
* نیمه دوم چهار دقیقه وقت تلف شده داشت.


فرهاد برنده جدال قعرنشینان

سیاه جامگان موفق شد تا در بازی مهم قعرنشینان با درخشش آلاجی سوسه یک سه امتیاز مهم به جمع امتیازاتش بیفزاید. استقلال اهواز سیزدهمین باخت فصلش را در این لیگ برابر سیاه جامگان متحمل شد. سیاه جامگان با این برد، توانست انتقام باخت دور رفت را بگیرد.

هفته هفدهم رقابت های لیگ برتر، ساعت 14:30  ورزشگاه ثامن مشهد
داور: بابک وسیله بر      کمک‌ها:  فرزاد بهرامی و حمزه علی سلیمی
کارت زرد:
 حسین کریمی دقیقه 69 سیاه جامگان
کارت قرمز:
محمد اسماعیل نظری دقیقه 90+1 استقلال اهواز
عادل کلاه کج دقیقه 90+3 استقلال اهواز

سیاه جامگان:
 محمدحسن عین افشار، میثم  حسینی، رضا شربتی، علیرضا نقی زاده(60 زامهران)، مهدی جعفرپور، مصطفی احمدی، الوکورده، حسین کریمی(75 سعید واسعی)، ایمان موسوی، کل کنویا و آلاجی سوسه.
سرمربی: فرهاد کاظمی

استقلال اهواز:
لوییز فرناندو، علی حلیچی، محمداسماعیل نظری، مهدی اسلامی، شاهین مجیدی، عادل کلاه کج، حسین بهرامی، مبین میردورقی(80 رضا ایار)، حمزه خذیراوی، رضا بهمئی(56 علی بیگدلی) و میلاد میلاد پاک پرور.
سرمربی: سیاوش بختیاری زاده

شرح گل‌ها:

1-0(سیاه جامگان): شوت حسین کریمی درون محوطه جریمه را فرناندو ناقص دفع کرد تا سوسه با یک بغل پای ساده دروازه خالی تیم استقلال اهواز را باز کند.
2-0(سیاه جامگان): سانتر از چپ مشهدی ها با ضربه سر سوسه همراه شد ، توپ درون دروازه به زامهران رسید تا او با یک ضربه راحت دروازه را باز کند و اختلاف را برای سیاه جامگانی ها دو برابر کند.
2-1 (استقلال اهواز) : ضربه ی علی بیگدلی از سمت چپ را عین افشار دفع کرد تا خضیراوی دروازه خالی را باز کند و اختلاف را کم کند.

شرح نیمه اول:

توپ و میدان در نیمه اول در اختیار سیاه جامگان بود و این تیم موقعیت های زیادی به دست آورد که از ان ها استفاده نکرد البته نباید از عملکرد خوب دروازه بان استقلال اهواز هم چشم پوشی کرد، آبی پوشان اهواز یک بازی درگیرانه انجام دادند و بازیکنان این تیم کمی عصبی بودند که همین موضوع باعث می شد خطاهای متعددی پشت محوطه جریمه استقلال اهواز اتفاق بیافتد که در نهایت دو تیم بدون گل زده به رختکن رفتند.

دقایق حساس:

دقیقه ۳۳: ضربه ایمان موسوی در دستان فرناندو جای گرفت.
دقیقه ۳۵: ضربه کاشته سید میثم حسینی  که به زیبایی زده شد با فاصله کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۴۵: ضربه بغل پا الوکورده را فرناندو دور‌کرد.
دقیقه 58: شوت از راه دور حسین کریمی با اختلاف کم به بیرون رفت.
دقیقه 69 : ضربه آلاجی سوسه در حالت تک به تک را فرناندو فوق العاده دفع کرد.
دقیقه 85 : ضربه راه دور رضا ایرا با اختلاف کم از دروازه بازی به بیرون رفت.
دقیقه 86 : ضربه سالارافراسیابی ازسمت راست را فرناندو در اختایر گرفت.


فرمانده برانکو فاتح دژ خوزستان

پرسپولیس طبق انتظار با یک بازی هجومی موفق شد دژ نفوذ ناپذیر استقلال خوزستان تا پیش از این دیدار را با دو گل دیدنی فرو بریزد و به هدف خود نزدیک تر شود.
برانکو از همان ابتدای بازی به بازیکنانش فرمان حمله داد و آنها با فرصت های فراوانی جلوی دروازه استقلال خوزستان مواجه شدند و در نهایت این امید عالیشاه بود که توانست قفل دروازه خسوس را باز کند و در نیمه دوم مهدی طارمی کار شاگردان ویسی را پایان داد تا سرخ ها با بردی شیرین به تعطیلات بروند.

استادیوم آزادی       تماشاگر: 15 هزار نفر
داور: احمد صالحی      کمک داوران: رسول فروغی و آرمان اسعدی

پرسپولیس:

ایمان صادقی، محسن بنگر، لوکا ماریچ، محمد انصاری، رامین رضاییان، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی(خالقی فر 80)، محسن مسلمان(کفشگری 90)، فرشاد احمدزاده، مهدی طارمی و امید عالیشاه(علی علیپور 85)
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

استقلال خوزستان:

فرناندو دخسوس، محمد طیبی، موسی کولی بالی، عقیل کعبی، دانیال ماهینی، میثم دورقی، حکیم نصاری(سالاروند 71)، علی اصغر عاشوری(ادواردو سوآرز 55)، رحیم زهیوی، مهدی زبیدی و حسن بیت سعید
سرمربی: عبدالله ویسی


اخطار

فرناندو دخسوس(77) از استقلال خوزستان


شرح گل

پرسپولیس یک استقلال خوزستان 0: (دقیقه 17، امید عالیشاه): پرسپولیس روی یک ارسال و پاس گل زیبای رضاییان از درون محوطه جریمه با ضربه سر و در ادامه پرش فوق العاده  امید عالیشاه توپ را به تور دروازه دخسوس چسباندند و گل اول بازی را به ثمر رساندند.
پرسپولیس 2 استقلال خوزستان 0: (دقیقه 48، مهدی طارمی): مهدی طارمی با فراری دیدنی و 40 متری با دخسوس تک به تک شد و موفق شد پیش از رسیدن دو مدافع آبی پوش از درون دروازه و بالای دستان گلر آبی ها دروازه استقلال خوزستان را برای بار دوم باز کند.




شرح بازی:

پرسپولیس با غنیمت یک گله در نیمه اول بازی را راحت شروع کردند و این محسن مسلمان بود که با نبوغ خود با پاسی عمقی، مهدی طارمی را در فاصله 40 متری با خسوس تک به تک کرد تا او دروازه استقلال خوزستان را در دقایق ابتدایی نیمه دوم باز کند و کار را برای جشن پیروزی راحت تر کند.
استقلال خوزستان که با شکست دوگله راهی جز حمله به سوی دروازه ایمان صادقی نداشت بارها با شوت راه دور و البته ضربات سر پرسپولیسی ها را تهدید کردند و در سمت مقابل هم پرسپولیسی روی ضد حملات می توانستند اختلاف را بیشتر کنند که بی دقتی همیشگی شان مانع از این اتفاق شد تا بازی با همان دو گل به سود پرسپولیس خاتمه یابد.



بازیکن برتر:

محسن مسلمان در روزی که با دوندگی و پاس های دیدنی خود بارها بازیکنان هجومی این تیم را با دخسوس مواجه کرد بار دیگر نقش ویژه اش در پیروزی بدون حرف و حدیث سرخ ها را ایفا کرد. هافبک پرتلاش پرسپولیس با تکنیک، سرعت، دوندگی و  سری بالا روز بدون نقص را پشت سر گذاشت تا دو مهاجم پرسپولیس خیال شان بابت تغذیه کاملا آسوده باشد.
در این بین می توان از امید عالیشاه نیز تقدیر کرد که با دوندگی و تلاش خود ضمن شکستن طلسم گل نزدن هایش بارها دروازه استقلال خوزستان را تهدید کرد.


اتفاق ویژه:

باز شدن دوباره دروازه استقلال خوزستان که به خوردن گل عادت نداشت و شکستن طلسم 15 بازی بدون شکست آبی ها از اتفاقات ویژه این بازی بود که با همکاری برانکو و شاگردانش اتفاق افتاد.
برانکو با این پیروزی روحیه بخش طبق وعده خود را به پله های بالای جدول نزدیک می کند و امیدوار است آرش برهانی در انتهای فصل با پست خود قهرمانی این تیم را تبریک بگوید!


دقایق حساس

دقیقه 2: احمد نوراللهی از میانه میدان استارت حمله به دروازه استقلال را زد که بعد از جا گذاشتن دو بازیکن این تیم در جناح چپ توپش توسط ماهینی به اوت فرستاده شد.
دقیقه 6: فرار مهدی طارمی پشت محوطه جریمه با خطای طیبی همراه شد و احمد صالحی در گوشه محوطه جریمه برای پرسپولیس ضربه ایستگاهی اعلام کرد.
دقیقه 7: ضربه ایستگاهی درون شش قدم به امید عالیشاه رسید اما ضربه مهاجم پرسپولیس را دخسوس با واکنشی فوق العاده برگشت داد و در ادامه رامین رضاییان ضربه اش را به بدترین شکل ممکن به بالای دروازه فرستاد تا این فرصت ایده آل از دست برود.
دقیقه 8: شوت راه دور میثم دورقی  را ایمان صادقی از آن خود کرد تا استقلال خوزستان در اولین فرصت خود از گل محروم شود.
دقیقه 12: محسن مسلمان درون محوطه فرصت خوبی برای شوتزنی رضاییان ایجاد کرد ام ضربه پای چپ مدافع راست پرسپولیس به کرنر رفت.
دقیقه 13: بار دیگر درون محوطه جریمه فرصت گلزنی خوبی نصیب اینبار کامیابی نیا شد که ضربه هافبک پرسپولیس را مدافعان دفع کردند و در ادامه نیز ضربه راه دور رضاییان را دخسوس در دو مرحله از آن خود کرد.
دقیقه 15: فرار مهدی طارمی به سمت دروازه استقلال خوزستان با شارژ کولی بالی همراه شد که پرسپولیسی ها به شدت اعتقاد به خطای پنالی داشتند.
دقیقه 22: ضربه دیدنی احمد نوراللهی از میانه زمین با کاتی فوق العاده دور از دستان دخسوس به تیرک دروازه برخورد کرد و با عبور از روی خط دروازه برگشت داده شد تا پرسپولیس از رسیدن به گلی دیدنی محروم شود.
دقیقه 27: ارسال سرضرب محسن مسلمان از جناح راست با شیرجه طارمی همراه بود اما توپ با اختلاف کمی از او از دهانه دروازه عبور کرد تا مهاجم پرسپولیس موفق نشود ضربه نهایی را به این توپ بزند.
دقیقه 39: ضربه راه دور فرشاد احمدزاده با دفع ناقص دخسوس همراه شد و در ادامه این دروازه روی هجوم طارمی برای ریباند موفق شد زودتر توپ را از منطقه خطر دور کند. ضربه برگشتی را رامین رضاییان بار دیگر از بالای دروازه به بیرون زد.
دقیقه 62: ارسال از جناح چپ پرسپولیس با ضربه سر سوآرز می توانست اختلاف را کمتر کند اما ضربه اش از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 64: روی یک ریباند، فرشاد احمدزاده از پشت محوطه جریمه شوتی یک ضرب به سمت دروازه خسوس روانه کرد که توپ با اختلافی کم به بیرون رفت.
دقیقه 68: ارسال ضربه ایستگاهی توسط استقلال خوزستانی ها با ضربه سر بیت سعید همراه شد که توپ آقای گل آبی ها با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 75: بار دیگر ارسال ضربه ایستگاهی و ضربه سر مهاجم استقلال خوزستان با اختلاف کمی از بالای دروازه صادقی به بیرون رفت تا آبی ها همچنان در گل زدن ناکام بمانند.




حاشیه


* قرار است در پایان این بازی رسول فروغی، کمک داور باتجربه کشورمان به طور رسمی از دنیای قضاوت خداحافظی کند.
* محسن بنگر، رامین رضاییان و کمال کامیابی نیا بازیکنانی بودند که از تیم پرسپولیس به استقبال عبدالله ویسی رفتند و از او رخصت گرفتند.
* بلوک های سرخ و سفید که پیش از این برای گرامیداشت یاد هادی نوروزی استفاده می شد امروز بار دیگر از سوی طرفداران این تیم مورد استفاده قرار گرفته و هواداران با در دست گرفتن آن به شادی می پردازند.


سایپا خود را به صدر نزدیک کرد

پس از سه امتیاز سایپا در تبریز و در بازی برابر گسترش فولاد، آنها قصد در آخرین بازی خود قبل از شروع تعطیلی، با کسب سه امتیاز نشان دهند حداقل به کسب سهمیه آسیایی چشم دارند. در طرف مقابل راه آهنی ها این روزها حال و روز خوشی ندارند و با حضور در رتبه سیزدهم جدول رده بندی می دانند اگر بازی های دور برگشت خود امتیاز جمع نکنند یقینا به مشکل خواهند خورد.


هفته هفدهم رقابت های لیگ برتر، ساعت 15  ورزشگاه دستگردی تهران
داور: موعود بنیادیفر        کمک ها: علی میرزابیگی، امیر مبشر

سایپا:

حامد فلاح زاده، محمد وحید اسماعیل بیگی، سجاد مشکل پور ، مجید ایوبی، جواد نکونام، روزبه شاه علی دوست(67 محمد علی نژاد)، علی زینالی، ابراهیم صادقی، میلاد میداوودی، ابراهیم شکوری، مجتبی رمضانی(55 غلامرضا رضایی)
 
سرمربی: مجید جلالی

راه آهن:

 محمدعلی رمضانیان، فرشاد فرجی، ابراهیم کریمی، حسین خیری، حمیدرضا دیوسالار(82 مهدی تاجی)، بهادر عبدی، میلاد ابطحی، امیر نصر آزادانی(61 مهدی زاده)، میلاد محمدی، مهرداد محمدی و امین منوچهری(72 کاظم برجلو)
سرمربی: مهدی تارتار

شرح گل:

سایپا 1 راه آهن 0 (محمد علی نژاد، دقیقه 75) سانتر ارسالی سایپایی ها در محوطه جریمه به میداوودی رسید اما ضربه وی به تیر دروازه برخورد کرد و در بازگشت محمد علی نژاد تازه به میدان آمده توانست دروازه راه آهنی ها را باز کند.


شرح بازی:

پس از 90 دقیقه بازی بی روح، در نهایت این شاگردان مجید جلالی بودند که با تنها گل تعویض طلایی شان با دست پر ورزشگاه دستگردی را ترک کردند.
در این دیدار که بازیکنان دو تیم از ابتدا در فکر حفظ میانه میدان بودند و سعی در ایجاد خطر روی دروازه یکدیگر نداشتند و به همین دلیل بیشتر از اینکه به فکر گلزنی باشند در فکر دفاع از دروازه خودی و گل نخوردن بودند بنابراین همین موضوع باعث سرد شدن بازی و بی برنامه به نظر رسیدن بازی دو تیم می شد. تا پایان نیمه اول به جز یکی دو موقعیت نصفه و نیمه دو تیم نتوانستند خطر جدی روی دروازه یکدیگر بوجدو بیاورند و شاید ترس را بتوان مهمترین دلیل ایجاد خطر نکردن در این بازی دانست.
در نیمه اما، تفاوت خاصی در شرایط بازی به وجود نیامد، گویی راه آهنی ها برای کسب یک امتیاز پا به این بازی گذاشته بودند و سایپایی ها نیز گلزنی را در اهم کارهای خود قرار نداده بودند و به همین دلیل اقدام به ایجاد خطر جدی روی دروازه حریف نمی کنند، شاید برگ برنده بازی این تیم در تحرک میلاد میداوودی و تلاش او را برای گلزنی می شد و دید و در نهایت نیز وی توانست با تاثیر مستقیم روی تنها گل تیمش اثر خود را بگذارد، گلی که ضربه نهایی آن توسط بازیکن تازه به میدان آمده نارنجی پوشان یعنی علی نژاد به دست آمد و در نهایت دیداری که خیلی ها انتظار این میزان سکون را در ان نداشتند به سود سایپایی ها به پایان رسید.
سایپا با این پیروزی وضعیت خود را در بالای جدول رده بندی بهتر از قبل کرد و به انتظار بازی تیم صبا نشست تا رده اصلی خود در جدول را مشاهده کند.


بهترین بازیکن:

میلاد میداوودی را می توان بهترین بازیکن این بازی سرد دانست، وی در این دیدار تمام تلاش خود را به کار بست تا در خدمت تیم باشد و در به وجود آمدن موقعیت های معدود این تیم نیز تاثیر زیادی داشت ضمن اینکه تنها گل نارنجی پوشان نیز توپ برگشتی ضربه ای بود که وی به تیر دروازه حریف زده بود. ضمن اینکه محمد علی نژاد که حکم ذخیره طلایی را داشته است توانست بعد از حضور خود در زمین علاوه بر بازی خوب، تاثیر مستقیم در سه امتیاز کسب شده یاران جلالی داشت.

اتفاق ویژه:

سرمای بیش از اندازه ای که در این بازی وجود داشت تنها حاصل بازی کم جان دو تیم بود، در حالی که هر سه امتیاز این بازی برای هر دو تیم از اهمیت ویژه ای برخوردار بود، هیچکدام حملات خطرناکی روی دروازه یکدیگر ترتیب نمی دادند و به همین علت معدود هواداران حاضر در ورزشگاه منتظر زودتر به پایان رسیدن این بازی بودند.


دقایق حساس:

دقیقه 7 – ضربه ایستگاهی سایپایی ها را توسط جواد نکونام نواخته شد و این موقعیت نارنجی پوشان با از دست رفتن این فرصت، نتیجه ای برای آنها نداشت.
دقیقه 15 – میلاد میداوودی با نفذ از جناح راست، سانتری را روی دروازه حریف فرستاد اما این توپ از بالای سر مهاجمان این تیم عبور کرد.
دقیقه 77 – راه آهنی ها در یکی از معدود حملات این بازی فرصتی را ناگهانی نصیب خود کردند اما ضربه زیبای بازیکن این تیم به تیر دروازه سایپا برخورد کرد.
دقیقه 85 – پس از باز شدن دروازه راه آهنی ها آنها راه افتادند و حمله دیگری روی دروازه حریف ترتیب دادند اما این توپ که باعث برخورد دروازه بان حریف با بازیکنان این تیم شد از بین رفت.


 تساوی به کام استقلال

برخلاف انتظارها سپاهان در این بازی بهتر از ذوب‌آهن ظاهر شد و البته موقعیت‌های زیادی هم روی دروازه حریفش خلق کرد اما دو گل خلعتبری و احسان پهلوان برای به تساوی رسیدن این بازی کافی بود.

هفته هفدهم رقابت های لیگ برتر، ساعت 15  ورزشگاه فولادشهر اصفهان
داور: حسین زرگر    کمک ها: سجاد طوری، مهدی عالیقدر

سپاهان:

رحمان احمدی، محرم نویدکیا (79 میلاد سرلک)، رسول نویدکیا(پاپی 59)، محمدرضا خلعتبری، عبدالله کرمی، علی کریمی، فوزیل موسایف، مهدی شریفی،  محمد روشندل، هادی عقیلی و محمدعلی احمدی ( 56 قائدی فر)
سرمربی: ایگور استیماچ

ذوب آهن:

 رشید مظاهری، علی حمام، هادی محمدی، حجت حق وردی، ولید اسماعیل، احسان پهلوان،مرتضی تبریزی (85 دانیال اسماعیلی فر)،مهدی مهدی پور، قاسم حدادی فر ،مهدی رجب زاده (76 رضا شکاری) و مسعود حسن زاده ( 70 کاوه رضایی)
سرمربی: یحیی گل محمدی

اخطار

مهدی مهدی پور(58)، حسن زاده(60) و احسان پهلوان (69) از ذوب آهن
فوزیل موسی‌اف(60) ، علی کریمی (50) و عبدالله کرمی (66) از سپاهان

شرح گل:

0-1  (ذوب آهن): پاس به عقب علی همام از زیر پای مسعود حسن زاده گذشت و به احسان پهلوان رسید که شوت این بازیکن با برخورد به پای محمد روشندل از بالای دستان رحمان احمدی به تور دروازه چسبید.
1 ـ 1 (سپاهان): پاس عمقی زیبای محرم نویدکیا، محمدرضا خلعتبری را در سمت چپ محوطه جریمه صاحب توپ کرد و شوت دیدنی او دروازه رشید مظاهری را به زیبایی باز کرد.

شرح بازی:

هر چند ذوب‌آهن برای کاهش فاصله خود با صدرجدول نیاز مبرم به پیروزی در این بازی داشت اما در عمل نمایش خوب شاگردان ایگور استیماچ اجازه قدرت‌نمایی به این تیم را نداد. هرچند ذوب‌آهن در این بازی  موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشت اما موقعیت‌های سپاهان به طرز محسوسی بهتر بود و آنها می‌توانستند در طول 90 دقیقه کار شاگردان یحیی گل‌محمدی را تمام کنند. با این تساوی حالا صبا این فرصت را دارد تا با پیروزی در بازی فردا برابر نفت‌تهران به رتبه سوم جدول رده‌بندی صعود کند.

بهترین بازیکن:

محمدرضا خلعتبری، مهاجم باتجربه ذوب‌آهن به جز یک گلی که به ذوب‌آهن زد بارها دروازه رشید مظاهری را تهدید کرد. او با توجه به هماهنگی بالایش با محرم نویدکیا می‌توانست بیش از یک بار دروازه ذوب‌آهن را باز کند اما این اتفاق نیفتاد.


دقایق حساس


دقیقه 10: سانتر رجب زاده از روی سر چند بازیکن عبور کرد و یک موقعیت خوب برای ذوب آهن از دست رفت.
دقیقه 21: شوت بی دقت علی کریمی با اختلاف زیاد از بالای دروازه ذوب آهنی ها به بیرون رفت.
دقیقه 24: برخورد موسی اف با حجت حق وردی در محوطه جریمه ذوب آهن به اذعان سپاهانی ها پنالتی بود. که داور زیر بار نرفت.
دقیقه 28: ارسال کرنر خلعتبری با ضربه سر علی کریمی می رفت که گل تساوی بازی را رقم بزند که رشید مظاهری توپ را دفع کرد که در بازگشت علی احمدی هم نتوانست از این فرصت طلایی استفاده ببرد.
دقیقه 29: ضربه مهدی رجب زاده از پشت محوطه جریمه سپاهان رحمان احمدی را به دردسر انداخت که گلر سپاهان در دو مرحله توپ را جمع کرد.
دقیقه 30: ارسال بازیکن سپاهان از جناح راست به پشت محوطه جریمه با ضربه قیچی برگردان شریفی همراه شد که راهی به دروازه نیافت.
دقیقه 32: ارسال مهدی رجب زاده با ضربه سر مسعود حسن زاده از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت.
دقیقه 37: ذوب آهن به گل رسید اما داور ضربه ی هادی محمدی پیش تاخته را آفساید اعلام کرد، در این صحنه کار تیمی ذوبی ها فوق العاده بود.
دقیقه 56: در یک ضد حمله سریع بازیکنان سپاهان به شدت دروازه ذوب آهن را تهدید کردند ، پاس خوب نوید کیا با دخالت شریفی به موسی اف رسید که ضربه این بازیکن را رشید مظاهری در دو ضرب در اختیار گرفت.
دقیقه 65: باز هم روی یک ضد حمله و بازی سازی محرم نویدکیا خلعتبری در آستانه گلزنی قرار گرفت که ضربه او را مظاهری در اختیار گرفت.
دقیقه 75: شوت مهدی رجب‌زاده را رحمان احمدی با یک واکنش مناسب دفع کرد.
دقیقه 81: سانتر قاسم حدادی فر تنها یک ضربه آرام لازم داشت تا وارد دروازه سپاهان شود اما کاوه رضایی نتوانست دروازه سپاهان را با زکند.
دقیقه 83: سانتر میلاد سرلک می‌رفت که به صورت مستقیم وارد دروازه شود اما توپ با اختلافی بسیار کم به بیرون رفت.
دقیقه 84: علی حمام در موقعیتی تک به تک توپ را به بدن رحمان احمدی کوبید.

اتفاق ویژه:

حضور همزمان هادی عقیلی در کنار محرم نویدکیا در ترکیب اصلی سپاهان جزو مهمترین اتفاقات این بازی بود. پیش از این گفته می‌شد که این دو بازیکن با ایگور استیماچ سرمربی جدید سپاهان مشکل دارد اما حضور همزمان آنها در این بازی تمام این شایعات را رد کرد.

حواشی:

*احسان حاج صفی بازیکن سابق سپاهان که با جدایی از این تیم راهی بوندس لیگای 2 شد به عنوان میهمان ویژه از جایگاه بازی را تماشا کرد.
*تماشاگران دو تیم در اواسط نیمه اول صندلی های ورزشگاه را شکستند و صحنه بدی را در ورزشگاه فولادشهر رقم زدند.


پایان خوش 2015 برای دراگان

فولاد خوزستان توانست در آخرین روز 2015 یک برد شیرین به دست آورد تا اولین هدیه سال جدید رابازیکنان فولاد به دراگان بدهند، بردی که می تواند بسیارفولادی ها را برای آینده امیدوار کند.فولاد با این برد بازهم یک پله صعود کردو در رتبه سیزدهم جدول و بالاتر از راه آهن قرار گرفت تا اسکوچیچ و فولاد به ادامه رقابت ذها امیدوار شوند.


هفته هفدهم رقابت های لیگ برتر، ساعت 15  ورزشگاه غدیر اهواز - تعداد تماشاگر: 500 نفر
داور: شاهین حاج بابایی کمک ها: علی اکبر نوری- رحیم حاجیلو

فولاد خوزستان:

علیرضا سلیمی، مساریچ، محمدرضا خانزاده، محمداهل شاخه، مهدی بدرلو، عبدالله نصاری، چاگو، محمودمطلق زاده، امیرحسین فشنگچی(حبیبی نژاد 87)، ساسان انصاری(جماعتی 91) و اسماعیل شریفات(دغاغله 69)
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

پدیده مشهد:

 مجتبی روشنگر، فریبرز گرامی، محمدحسین مرادمند، رضا ناصحی، حسین بادامکی(مسعود نظر زاده 76)، محسن یوسفیف مهدی خیری(حسین مهربان 71)، معین عباسیان، محسن بیات و یونس شاکری(محمدعلی مردانی 57)
سرمربی: رضا مهاجری

اخطار

ناصحی(45) - مرادمند(62) از پدیده
امیرحسین فشنگچی(71) از فولاد

شرح گل

1-0(فولاد):پاس زیبای مطلق به فشنگچی رسید و خطای پدیده ای ها روی فشنگچی داور را مجاب به گرفتن پنالتی کرد. ساسان انصاری پشت توپ قرار گرفت و برخلاف جهت روشنگر توانست دروازه پدیده را باز کند.


بهترین بازیکن:

امیرحسین فشنگچی ضمن گرفتن پنالتی بازی قابل قبولی از خود درون زمین به نمایش گذاشت.

اتفاق ویژه:

در آخرین بازی سال 2015 دراگان اسکوچیچ توانست تیمش برا برابر تیم پدیده مشهد برنده ببیند.

دقایق حساس

دقیقه 6: پس از جا گذشتن روشنگر ضربه ضعیف انصاری را مدافع پدیده به کرنر فرستاد.
دقیقه 16: پاس پشت دفاع چاگو برای انصاری وی را درآستانه گلزنی قرار داد اما انصاری تنها یک قدم کم آورد.
دقیه 23:ضربه راه دور چاگو با اختلاف بسیار کم به بیرون رفت.
دقیقه 26: سانتر مواج فشنگچی را خانزاده با ضربه سر به دروازه پدیده هدایت کرد اما روشنگر توپ را در اختیار گرفت.
دقیقه 29: سانتر خیری پس از برخورد به بازیکنان فولاد در اختیار سلیمی قرار گرفت.
دقیقه 34: کرنر محسن یوسفی را مرادمند با ضربه سر به سمت دروازه سلیمی روانه کرد و سلیمی با یک واکنش فوق العاده مانع از گل شدن توپ شد.
دقیقه 40: ضربه آزاد عباسیان بسیار راحت در اختیار سلیمی قرار گرفت.
دقیقه 48 : ضربه اسماعیل شریفات درون محوطه جریمه را روشنگر در اختیار گرفت.
دقیقه 54 : ضربه راه دور یوسفی با اختلاف میلی متری از دروازه فولاد به بیرون رفت.
دقیقه 62 : کرنر پدیده ای ها به فریبرز گرامی رسید و ضربه این بازیکن بعد از خوردن به تیرک دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 63 : ضربه راه دور شریفات را روشنگر در اختیار گرفت.
دقیقه 68: پاس فشنگچی به چاگو رسید و ضربه این بازیکن با اختلاف کم به بیرون رفت.
دقیقه 77 : پاس چاگو به فشنگچی رسید و این بازیکن نتوانست در حالت تک به تک توپ را به گل تبدیل کند.


حاشیه

*نام عارف آقاسی، علی سینا ربانی و سینا مریدی برای اولین بار در لیست 18 نفره فولاد در این فصل قرار گرفت.
*حسین مالکی که قراردادش را امروز با فولاد فسخ کرد در ترکیب این تیم نیست.
*این بازی بنا به تشخیص مسئولین فولادخوزستان رایگان اعلام شده است.
*این بازی اولین غیبت حسین ابراهیمی در ترکیب فولاد است، او به دلیل محرومیت این بازی را از دست داده است.
*مهردادجماعتی بازهم از روی نیمکت بازی هم تیمی هایش را شاهد است.
*هواداران حاضر در ورزشگاه به شدت مهرداد جماعتی را تشویق کردند.
*حسین ابراهیمی، امیدخالدی، رضا احمدی، بهمن کامل، اکبر ایمانی، فرزاد طیبی از جایگاه ویژه بازی هم تیمی هایشان را نظاره می کنند.




منبع: فردا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها