کد خبر: ۳۵۸۱۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۵     ۲۹ دی ۱۳۹۰
یک محقق و نویسنده بحرینی گفت: کشتار تظاهرکنندگان، تعرض به خانه‌های مردم در نیمه شب، قتل کودکان و بزرگان تنها بخشی از آن چیزی است که در بحرین جریان دارد.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزلری فارس، حسن عبدالله محقق و نویسنده بحرینی طی سخنانی در همایش بین­المللی بیداری اسلامی با عنوان «بررسی تحولات اخیر کشورهای عربی ـ اسلامی از شمال آفریقا تا خاورمیانه» اظهار داشت: ما برای افزایش درآمد مالی و دستیابی به مناصب دولتی، قیام نکردیم، بلکه برای نیل به عزت و کرامت بدون منت قیام کرده‌ایم لذا این انگیزه قوی در نهضت مردم بحرین وجود دارد و به رغم تمامی فشارهای داخلی و خارجی، هرگز یک گام هم رو به عقب نخواهیم گذاشت.

وی با بیان اینکه افکار عمومی ملت‌های منطقه و جهان از اوضاع و احوال بحرین بی‌خبرند، خاطرنشان کرد: ثروت‌های این سرزمین غنی سال‌هاست که در معرض تاراج و غارت استعمار و ایادی و حاکمان داخلی آنها قرار گرفته است. ۷۰ درصد زمین‌های بحرین ملک خاندان سلطنتی و مقربان آنان است و فساد مالی و اداری هم در این جزیره بیداد می‌کند.
 
این نویسنده بحرینی برخی از کارکردهای رژیم حاکم بر بحرین را که بر شدت و دامنه نارضایتی و اعتراض‌های مردمی افزوده است، تبدیل و جابجایی مردم محلی (بومی) با مردمی وارداتی عنوان کرد و گفت: بازداشت، تبعید و اخراج برخی هموطنان بر اثر گرایش‌های طایفه‌ای و دادن تابعیت به خارجیان هم مسلک با حکومت، همه از علل قیام مردمی در بحرین است.

"تبعیض طایفه‌ای در تمامی ساختار اداری نظام زیاد است و حکمرانان مستبد زورگو به اکثریت هموطنان بحرینی به دید شهروند درجه دو نگاه می‌کنند و حقوق اکثریت مردم پایمال و بازیچه دست شیوخ نفت و دلار و اعوان خوشگذران آنان است."

حسن عبدالله ادامه داد: به رغم ذخائر انرژی این سرزمین، فقر و بیکاری در اوج قرار دارد و اولویت در کار و اشتغال با اجنبی‌هاست. فقدان چرخه و گردش قدرت و بی‌اعتنایی کامل به حق رأی و نقش مردم در انتخاب کارگزاران و نگاه تحقیر‌آمیز به شهروندان نیز در کشور وجود دارد.

وی در ادامه سخنان خود به بیان برخی تفاوت‌ها میان انقلاب بحرین و دیگر انقلاب‌های عربی اشاره کرد و در این زمینه گفت: در مصر بر اثر قیام و تظاهرات، رژیم نامبارک سرنگون شد، و در حال حاضر ۷۰ درصد از مردم بحرین زیر شدیدترین فشارهای امنیتی، آزار و اذیت، دستگیری، شکنجه، قتل و قرار دارند. رژیم حاکم، معترضان را طایفه‌ای‌گرا و عوامل بیگانه معرفی می‌کند ولی به نظر می‌رسد هر ملتی حق تعیین سرنوشت خود را دارد به استثنای مردم بحرین.

این محقق و نویسنده بحرین ادامه داد: در هیچ یک از کشورهای عربی که ملت مبادرت به انقلاب کرده‌اند، از قوای مسلح کشورهای خارجی و بیگانه برای سرکوب و کشتار تظاهرکنندگان مسالمت‌جو که در پی احقاق حق خود بودند، درخواست کمک نشد و مملکت به اشغال آنان در نیامد و در انقلاب‌های عربی دیده و شنیده نشد که رژیم حاکم مبادرت به هتک حرمت مکان‌های مقدس، مساجد و حسینیه‌ها کرده باشد اما در جریان انقلاب بحرین در موارد متعددی قرآن‌ها به آتش‌ کشیده شد و قبور متوفیان و شهدا نبش شده است.

عبدالله در پایان اضافه کرد: حمله به مردم با مزدورانی که از خارج آورده شده و به آنان تابعیت بحرینی داده شده است، تعرض به خانه‌های مردم در نیمه شب، قتل کودکان و بزرگان با گاز شک‌آور و ده‌ها و صدها اقدام جنایتکارانه دیگر، تنها بخشی از آن چیزی است که در بحرین جریان دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها