کد خبر: ۳۵۸۶۷۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۱۹ دی ۱۳۹۴
هفته چهارم دی ۹۴ هفته پرفروش ماندن کتاب‌هایی بود که در هفته‌های گذشته نیز پرفروش بودند.

به گزارش پایگاه 598، «دختر شینا» کتاب پرفروش این روزهای بازار کتاب است که در سومین دور از مسابقه کتابخوانی «کتاب و زندگی» معرفی شده است. این کتاب توانسته در مدتی که به عنوان کتاب مسابقه معرفی شده به میزان فروش قابل توجهی دست پیدا کند و توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

ساخت اولین تیزر سینمایی برای معرفی این کتاب با بازی الیکا عبدالرزاقی و امین زندگانی موج دیگری برای پرفروش شدن این کتاب ایجاد کرد و این کتاب را به جایگاه نخست پرفروش‌ترین کتاب هفته رساند و آن را در کانون توجه کتابفروشی‌ها و مخاطبان قرار داد. این کتاب سرگذشت قدم خیر محمدی کنعان از همسرش شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر است که بهناز ضرابی‌زاده آن را نوشته است.

در این هفته نیز شاهد تغییر چندانی در ترکیب 3 پرفروش هفته نبودیم و باز هم سه کتاب «دختر شینا»ف «نامیرا» و «حاج قاسم» توانستند پرفروش شوند.

ردیف عنوان
پرفروش اول دختر شینا
پرفروش دوم نامیرا
پرفروش سوم حاج قاسم

فاضل نظری شاعری که چهار مجموعه شعر او مورد توجه علاقه‌مندان به غزل فارسی بوده توانست در این هفته در جمع پرفروش‌ها قرار بگیرد. «آنها» و «اقلیت» دو مجموعه شعر این شاعر در این هفته در چند کتابفروشی‌ دیده شده و پرفروش شده است. این روزها اهالی شعر در انتظار مجموعه شعر جدید این غزل‌سرای معاصر هستند.

یکی از معضلاتی که گریبان صنعت نشر کشور را گرفته چاپ و انتشار کتاب‌هایی است که بدون بازاریابی راهی بازار کتاب شده‌اند که منجر به انبار نشینی کتاب‌های مذکور می‌شود. حال تعدادی از کتابفروش‌ها با شناسایی برخی کتب ارزشمندی که ناشر نتوانسته آنها را به دست مخاطب برساند و خریداری آنها، آن کتب را به دست خوانندگان می‌رسانند. آن هم در شرایطی کنونی که برخی ناشران قیمت‌های گزافی بر پشت جلد کتبشان درج می‌کنند.

ردیف عنوان نویسنده
نویسنده اول بهناز ضرابی‌زاده
نویسنده دوم صادق کرمیار
نویسنده سوم علی اکبری مزدآبادی

کتابفروشی «کتاب آفتاب» در شهر مشهد یکی از کتابفروشی‌های با سابقه در حوزه فروش و توزیع کتاب است که مشغول فعالیت فرهنگی در مشهد است. این کتابفروشی که در چهارراه شهدا شهر مشهد واقع در پاساژ رحیم‌پور است محفلی برای علاقه‌مندان به کتاب شده است. در هفته‌ای که گذشت «دختر شینا» و «نامیرا» کتاب‌های اول و دوم این فروشگاه کتاب بودند و در جایگاه سوم کتاب «آن بیست و سه نفر» اثر احمد یوسف‌زاده از هشت ماه اسارت در زندان‌های استخبارات عراق است. این کتاب را انتشارات سوره مهر منتشر کرده و اردیبهشت ماه سال جاری از تقریظ رهبر انقلاب بر آن نیز رونمایی شد. «چهل نامه کوتاه به همسرم» اثر نویسنده فقید نادر ابراهیمی نیز یکی دیگر از کتبی است که در این فروشگاه پرفروش شده است. همچنین «حمله هوایی به الولید» نیز دیگر کتاب پرفروش این فروشگاه بوده است.

یکی از کتاب‌هایی که در پرفروش‌های این هفته چشمگیر بود کتاب «اخلاق انتخاباتی» شامل مجموعه بیانات رهبر انقلاب اسلامی پیرامون موضوع انتخابات از سال 68 تا 90 است. در این کتاب شرکت در انتخابات وظیفه‌ سیاسی، ملّی و اخلاقی، آگاهی و بصیرت در انتخابات و ...از جمله موضوعاتی است که مورد اشاره قرار گرفته است.

ردیف عنوان ناشر
ناشر اول سوره مهر
ناشر دوم کتاب نیستان
ناشر سوم یا زهرا(س)

فهرست کامل کتاب‌های پرفروش در هفته سوم دی 94 را از اینجا مشاهده کنید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها