کد خبر: ۳۵۹۲۹۱
زمان انتشار: ۰۹:۱۲     ۲۳ دی ۱۳۹۴
پس از تجاوز به مرزهای آبی ایران در خلیج فارس؛
روابط عمومي نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اعلام کرد : در ساعت ۱۶:۳۰ روز سه شنبه مورخ ۲۲ دي ۱۳۹۴ دو فروند شناور رزمي امريکايي حامل ده تفنگدار مسلح وارد آب هاي سرزميني جمهوري اسلامي ايران در حوالي جزيره فارسي شده بود که واحدهاي شناوري رزمي منطقه دوم نيروي دريايي سپاه انها را توقيف و به جزيره فارسي منتقل کردند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، سپاه پاسداران ١٠ نظامی متجاوز آمریکایی را که با دو فروند قایق به صورت غیر مجاز وارد آب‌های ایران در خلیج فارس شده بودند بازداشت کرد.

بنا بر اطلاعات رسیده به خبرنگار فارس، هرکدام از قایق‌های آمریکایی مجهز به 3 مسلسل کالیبر 50 (یکی در جلوی شناور و دو تا در طرفین) است.

این دو شناور که به صورت غیرقانونی وارد آب‌های ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، حدود ٢ کیلومتر در آب‌های کشورمان گشت زنی کردند که این اطلاعات برروی دستگاه جی پی اس آنها نیز ثبت بوده و هم اکنون در اختیار سپاه پاسداران است.

از 10 نظامی دستگیرشده، 9 نفر مرد و یک نفر زن بوده‌اند. آن‌ها در شناورهای خود سلاح‌های نیمه سنگین همراه داشتند.

تماس‌های مکرر مقامات آمریکایی با تهران برای آزادی زندانیان ادامه دارد. 

در پی انتشار این خبر، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه‌ای، از توقیف دو فروند شناوری رزمی آمریکایی و دستگیری سرنشینان آن توسط واحدهای شناوری رزمی این نیرو در خلیج فارس خبر داد.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه اعلام کرد: در ساعت 16:30 دو شنبه مورخ 22/10/94 دو فروند شناور رزمی آمریکایی حامل ده تفنگدار مسلح که وارد آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، توسط واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند.

بنابراعلام روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در هنگام توقیف این شناورها ، ناوگروه هواپیما بر "ترومن" امریکا در جنوب شرقی جزیره فارسی و در آب های بین المللی نزدیک محل توقیف شناور حضور داشته است.

همچنین نیروی دریایی سپاه اعلام کرده است در زمان توقیف شناورهای رزمی امریکایی ، ناوگروه هواپیمابر "شارل دوگل "فرانسه نیز در شمال شرقی جزیره فارسی در آب های بین المللی در حال گشت زنی بوده است.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه یادآور شده است: سرنشینان شناورهای امریکایی شامل 9 مرد و یک زن با برخورد اسلامی رزمندگان منطقه دوم دریایی سپاه در سلامت کامل در محل مناسبی مستقر شده‌اند.   


نمونه ای از قایق های توقیف شده امریکایی توسط سپاه

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار فدوی گفت: نیروی دریایی سپاه در منطقه تنگه هرمز تسلط کامل را بر آبهای منطقه دارد. حضور آمریکایی ها در خلیج فارس توجیه حضور بی ضرر را ندارد. نظامیان آمریکایی مقاومت زیادی نشان ندادند. رزم ناو آمریکایی به مدت ۴۰ دقیقه رفتار غیر اصولی داشت و تحرکات دریایی و هوایی انجام داد.

آقای ظریف موضع بسیار محکمی در این خصوص داشت و به مقامات آمریکایی گفت که باید عذر خواهی کنند.

روزنامه دیلی بیست نیز به نقل از منابع نظامی آمریکایی ادعا کرده است که ایران تا روز چهارشنبه و برگزاری سخنرانی سالانه رییس‌جمهور آمریکا، نظامیان دستگیر شده آمریکایی را در بازداشت نگاه خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
اقتدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۱ - ۲۳ دی ۱۳۹۴
۰
۰
بنام خدا
درود بر بچه های دلاور سپاه و بسیج و ارتش قهرمانمان.
1- این حرکت دستگیری سربازان متجاوز آمریکا نباید فرصتی برای امثال ظریف باشد که مصادره به مطلوب کند!
سپاه بایداز موضع حاکمیتی موضوع را مدیریت و امثال ظریف فقط وفقط میکروفونی برای بیان حاکمیت باشد نه تصمیم گیر! چرا که با غلط های بسیارشان کم ضرر به منافع ملی نزدند!
2- فقط با یک عذر خواهی طرف سر و ته قضیه جمع نشود چرا که مطمئن باشید بعد از آزادی متجاوزان، مانور تبلیغی و جنگ روانی را می اندازند که ایران و حتی سپاه از ترس پاسخ محکم ما، سربازانمان را آزاد کرد که این خود تبعات منفیش علیه اقتدار ما کم نخواهد بود و میتواند هم پیمانان امریکا را گستاخ تر کند!
3- پس از تامین منافع ملی و صلاحدید حاکمیت نه دولت مرعوب! ،لازم است کلیه تجهیزات و حتی لباس زیر سربازان آمریکایی ضبط و با لباس معمولی آنهم به نظر بنده در سوریه یا عراق یا یمن با حضور نماینده آمریکا تحویل شوند!
و سپس این تجهیزات و البسه در کنار فروشگاه بهاره در مصلی تهران به نمایش عموم گذاشته شود و بدین وسیله شوهای سیاسی دولت برای انتخابات مجلس هوا خواهد شد.
و مردم بیشتر متوجه خواهند شد که اقتدار ایران نه این جنابان مرعوب که رهبری، حمایت مردم و نیروهای مسلح و سپاه قدرتمند و بسیج صف شکن است.
پاسخ
ناشناس
ROMANIA
۱۰:۳۹ - ۲۳ دی ۱۳۹۴
۱
۰
اگر سپاه نبود مملکت نبود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۹ - ۲۳ دی ۱۳۹۴
۱
۰
لطفا شما هم بروید و وارد آبهای آمریکا بشوید . میخواهیم بدانیم رفتار آنها چگونه خواهد بود .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها