کد خبر: ۳۵۹۴۵۲
زمان انتشار: ۰۸:۰۶     ۲۴ دی ۱۳۹۴
یک کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه هر انسانی حتی اگر بی‌دین هم باشد از ورود نظامیان بیگانه به خاک و حریم سرزمینش برآشفته می‌شود، گفت: هر انسانی نیروی مسلحی را که با متجاوز برخورد کند قهرمان دانسته و از آن نیروی مسلح تجلیل می‌کند.
به گزارش پایگاه 598، محمد صادق کوشکی در گفت‌و گو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس، در خصوص ورود تفنگداران دریایی آمریکا به آب‌های سرزمینی ایران اظهار داشت: خلیج فارس از سال 1986 میلادی تاکنون جولانگاه نظامیان آمریکا است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در کویت، عربستان، بحرین، قطر، امارات و عمان پایگاه نظامی دارند، گفت: سواحل تمام کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس عملاً‌ به پایگاه نیروهای نظامی آمریکا تبدیل شده است.

کوشکی با بیان اینکه نیروی دریای سپاه مقتدرانه مدیریت و حفظ امنیت خلیج فارس را بر عهده گرفته‌ است، گفت: اقتدار نیروی دریایی سپاه باعث شده که نیروهای متجاوز آمریکا که در خلیج فارس حضور قاطبانه داشته و دارند مجبور به تردد در پهنه جنوبی خلیج فارس شده و جرأت ورود به آب‌های سرزمین و حریم آب‌های متعلق به جمهوری اسلامی را نداشته باشند.

وی ادامه داد: اگر نیروهای آمریکایی مثل آنچه که دیروز پیش آمد و در محدوده آب‌های ایران وارد شده باشند با آن‌ها برخورد جدی شده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه متأسفانه عده‌ای راه نجات کشور را برجام می‌دانند و معتقدند نباید حتی اهانت‌های آمریکا و تحریم‌های جدید آن را پاسخ گفت تا به برجام لطمه‌ای نخورد، خاطرنشان کرد: هنگامی که ماجرای ورود غیر مجاز تفنگداران آمریکایی به آب‌های سرزمین ایران در جنوب جزیره فارس پیش آمده و نیروهای سپاه به وظیفه قانونی خود عمل و در کمال شجاعت آنها را بازداشت کردند، آشوبی بین این عده افتاد مشهود بود.

کوشکی با بیان اینکه ظریف برخلاف دستور صریح مقام معظم رهبری با جان‌کری مذاکره تلفنی داشت، اظهار داشت: آنچنان که از قرائن مشخص است، ظریف به طرف آمریکایی گوشزد کرده که نظامیان بازداشت شده در مکان امنی می‌باشند و برخورد محترمانه با آن‌ها انجام شده و خیالشان راحت باشد.

کوشکی این مسئله را تجاوز نظامیان آمریکایی به حریم جمهوری اسلامی دانست و گفت: آیا قرار بوده که آقای ظریف در این موضوع هم مذاکره کند و باید پرسید اجازه مذاکره را از چه کسی گرفته‌اند؟

وی گفت: این نکته که رسانه‌های وابسته به این دیدگاه حرکت قانونی و قهرمانانه سپاه را _ که باید از آن تجلیل شود _ چنین عنوان می‌کنند که این اقدام سپاه برای فشار بر دولت و جلوگیری از برجام است، نهایت دریوزگی و شخصیت حقیر این رسانه‌ها و این تفکر را نشان می‌دهد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، ادامه داد: این به این معناست که این عده اعتقاد دارند اگر نظامیان آمریکایی به حریم سرزمین جمهوری اسلامی تجاوز کرده و ورود غیرمجاز داشتند، اگر آمریکا تحریم‌های مجدد علیه ایران اعمال کرد و در نهایت هر بلایی که سر ما آوردند باید چشم‌هایمان را ببندیم مبدا که برجام به هم بخورد.

وی افزود: رسانه‌های آمریکایی امروز گفته‌اند درصد  بسیار ناچیزی از تحریم‌ها ممکن است در برجام به صورت موقت تعلیق شود.

کوشکی ادامه داد: این آزمونی بود که نشان داد این عده و این نگاه نه تنها دیندار نیستند بلکه حتی ملی‌گرا و وطن‌پرست هم نیستند.

وی با بیان اینکه هر انسانی حتی اگر بی‌دین هم باشد از ورود نظامیان بیگانه به خاک و حریم سرزمینش برآشفته می‌شود، تأکید کرد: هر انسانی نیروی مسلحی را که با متجاوز برخورد کند قهرمان دانسته و از آن نیروی مسلح تجلیل می‌کند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: این عده برای اینکه مبادا به قبای آمریکا بر بخورد، ذلیلانه با آمریکا برخورد کردند در حالی که موضع سپاه موضع عزت‌مندانه بود و ما حق داشتیم قانونا این نظامیان متجاوز را هرچند مدعی بودند اشتباه کردند محاکمه کنیم.

کوشکی گفت: عده‌ای چنان به دست و پا زدن افتاده و فشار آوردند تا به قول خودشان برجام لطمه‌ای نبیند.

وی با بیان اینکه امیدواریم مشاهده کنیم با این همه تن دادن به حقارت و خفت آیا برجام آقایان معجزه‌ای خواهد کرد، گفت: متأسفیم که این عده به تعبیر خودشان می‌خواهند هر آنچه که آمریکایی می‌خواهند انجام دهند و در برابر همه تخلفات آمریکا در حوزه ایجاد تحریم‌های جدید سکوت کنند که مبادا برجام به هم بخورد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: این عده علاقه دارند برجام اجرایی شود و تا بتوانند از آن بهره‌برداری انتخاباتی کنند.

کوشکی ادامه داد: عده‌ای برای به دست آوردن قدرت حاضر هستند به هر خفتی تن دهند و عملا می‌خواهند از این طریق کلاه جدیدی سر ملت بگذارند که برجام اجرایی شده و سال دیگر پیامدهای مثبت اجرایی شدن برجام را خواهید دید و الان برای اسفند ماه به ما رأی بدهند.

وی افزود: این نهایت حقارت این عده است که برای به دست آوردن قدرت حاضرند حتی به چنین رفتارهای سخیفی هم تن دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها