کد خبر: ۳۶۰۱۰۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۲۸ دی ۱۳۹۴
مدرس و استاد حوزه علمیه قم گفت: طرح کردن بحث شورای رهبری برای انحراف اذهان عمومی است.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: جایگاه مجلس خبرگان رهبری در قانون اساسی و نظام بسیار ویژه و اساسی است.

وی افزود: درست است که مجلس شورای اسلامی بنا به نظر امام خمینی (ره) در رأس امور است و سایر انتخابات هر یک در جای خود مهم تلقی می‌شوند اما به سبب این‌که رسالت اصلی مجلس خبرگان تشخیص و معرفی افراد برای تصدی مقام رهبری است و با توجه به آن‌که ولایت‌فقیه رکن رکین نظام ولایی ما محسوب می‌شود و تصمیمات کلان نظام بر عهده شخص رهبر است، جایگاه مجلس خبرگان با هیچ نهادی قابل قیاس نیست.

مدیر اسبق حوزه‌های علمیه فارس خاطرنشان کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند تداوم خط امام (ره) به‌وسیله عملکرد مجلس خبرگان محقق می‌شود و اگر کوتاهی در این مجلس رخ دهد لطمات جبران‌ناپذیری خواهد داشت.

وی بیان کرد: علت این‌که دشمنان و افراد زخم‌خورده به دنبال نفوذ در خبرگان هستند همین جایگاه است چنانکه بحث نفوذ از ابتدای انقلاب در دستگاه‌های فرهنگی، در اقتصاد و حتی در بیت مرجعیت نمونه دارد اما این‌که نفوذ این مرتبه تا این حد موردتوجه است و مقام معظم رهبری بارها آن را مطرح کردند به سبب آن است که دشمن آخرین حربه نفوذ خود را در این مجلس با این عظمت و جایگاه جستجو می‌کند.

حجت‌الاسلام رحیمی ابراز داشت: طبیعی است که دلسوزان کشور نباید اجازه نفوذ به دشمن را بدهند تا قداست و رسالت مجلس خبرگان حفظ شود و ازاین‌رو مردم نیز باید کاندیداهایی که با خط امام و رهبری مطابق‌تر هستند و در برابر دشمن مقاومت عملی بیشتری از خود نشان داده و اعتقاد به نظام ولایت مطلقه فقیه را در تمام شئون زندگی خود به منصه ظهور رسانده‌اند، برگزینند و تنها به شعار و حرف افراد بسنده نکنند.

وی اضافه کرد: بحث شورای رهبری یک بحث انحرافی بود که برای منحرف کردن اذهان مطرح شد چون این موضوع در بازنگری قانون اساسی رد شد و در نظام ما تصمیم‌گیری شورایی سابقه خوبی ندارد چنانکه قوه قضاییه شورایی بود و حضرت امام خمینی (ره) با آن مخالف بودند و پس از مدتی اصلاح شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۲۸ دی ۱۳۹۴
۰
۰
شورای نگهبان باید کسانیکه اینگونه افکار را در جهت دشمنان انتشار میدهند رد صلاحیت کند خصوصا هاشمی را .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها