کد خبر: ۳۶۰۶۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۷     ۰۱ بهمن ۱۳۹۰
کارشناسان با توجه به دعوت نهادها و فعالان سیاسی و حقوق بشری از مردم برای شرکت در حرکت انقلابی، پیش بینی می کنند روزهای پیش رو، روزهایی حساس برای مردم و کشور بحرین باشد.
در حالی که مجامع بین المللی از اقدامات جنایتکارانه رژیم آل خلیفه چشم پوشی می کنند، مزدوران این رژیم دو جوان دیگر را به شهادت رساندند.

به گزارش زندگی به نقل از «الجزیره» اکثر نقاط بحرین دیروز شاهد حرکت بیداری اسلامی مردم این کشور برای تغییر رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان بود، نهادهای حقوق بشری، دستگاه امنیتی رژیم را مسئول کشتار مردم بی گناه معرفی کردند.

مردم بحرین در همین راستا خواستار تغییرات دموکراتیک بدون اتلاف وقت شدند که پیش شرط آن در وهله اول کناره گیری دولت خلیفه بن سلیمان آل خلیفه نخست وزیر این کشور است.

موسسه حقوق بشر بحرین اعلام کرد که جمع زیادی از مردم برای بیان مطالبات خود راهی محل سابق میدان "لوءلوء" شدند که در منطقه السنابس مورد سرکوب وحشیانه نیروهای امنیتی قرار گرفتند.

در همین راستا، "محمد خمیس الخنیزی" دیروز بر اثر استنشاق گازهای سمی به شهادت رسید.

پیش از آن نیز "یاسین جاسم العصفور" نوجوان 13 ساله هم بر اثر مسمومیت باگازهای سمی در بیمارستان شهید شد.

شیخ عیسی قاسم، رئیس شورای علمای بحرین با تأکید بر اینکه مردم نباید به ذلت و خواری تن دهند؛ از مردان این کشور خواست در صورت مشاهده تعرض نیروهای آل خلیفه به زنان و دختران، این نیروها را زیر بگیرند.

آیت الله "شیخ عیسی قاسم" در منطقه الدراز بحرین گفت: "هرکسی را که مشاهده کردید درحال تعرض به یک دختر مؤمن است، او را زیر بگیرید... بله او را زیر بگیرید".

وی با تأکید بر مخالفتش با ابقای زنان در بازداشتگاه ها و زندانها، اظهار داشت: "این زخمی است که به دلیل سیاستهای ظالمانه در وجدان ملت ایجاد می شود و ممکن نیست که محو شود".

مردم بحرین در روزهای اخیر همچنین اعتراض خود را به برپایی نمایشگاه نیروی هوایی که در آن جنگده های آمریکایی اف 15 و اف 18 به نمایش در آمده است، اعلام کردند.

این نمایشگاه، اظهارات ضدونقیض دولت آمریکا مبنی بر عدم فروش تسلیحات به بحرین را آشکار کرد.

کارشناسان با توجه به دعوت نهادها و فعالان سیاسی و حقوق بشری از مردم برای شرکت در حرکت انقلابی، پیش بینی می کنند روزهای پیش رو، روزهایی حساس برای مردم و کشور بحرین باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها