کد خبر: ۳۶۰۷۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۰۱ بهمن ۱۳۹۰
اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور با صدور بیانیه ای مواضع این تشکل دانشجویی را در باب انتخابات مجلس و خطاب به کاندیداها تحت عنوان بیانیه سوم منتشر کرد.
به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، تاکید و یادآوری المان های گفتمان انقلاب اسلامی، تاکید بر نقش مردم و نوع مواجهه کاندیداهای مجلس با مردم پس از انتخابات، لزوم پاسخ گویی مسئولین به مردم، اعتقاد به جنگ فرهنگی و اعتقاد به کارآمدی طرح اسلامی از جمله مواردی است که در این بیانیه مورد تاکید است.
 
مهمترین نکات اشاره شده در این بیانیه که در قالب سوال از کاندیداهای مجلس مطرح شده است در ذیل می آید:
 
* نقش مردم را چگونه ارزیابی می کنند؟ آیا مردم را تنها وسیله ای برای جمع آوری رای می دانند؟ اساسا چه جایگاهی برای مردم پس از انتخابات قائل هستند؟ و چگونه می خواهند احترام به رای مردم با سلائق گوناگون را جلوه دهند؟
 
* کاندیداهای مجلس شورای اسلامی برای عدالت اجتماعی، عدالت اقتصادی، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و رساندن حق به صاحبان اصلی این انقلاب یعنی پابرهنگان و مستضعفین و کوخ نشین ها چه برنامه ای دارند؟ کاندیداهای مجلس یک روز با پابرهنگان نشست و برخواست و زندگی با آنان را ترجیح می دهند یا جلسه با کانون های قدرت و ثروت؟
 
*آیا کاندیداهای مجلس باور دارند که "مسئول" یعنی کسی که مورد سوال است؟ 
 
*سوال ما از نمایندگانی که تاکنون در مسند این مسئولیت بوده اند و نیز کاندیداهای نمایندگی ملت ایران این است که آیا مردم می توانند بدون لکنت زبان با شما سخن بگویند و داد خود بستانند؟ نمایندگان چقدر در دانشگاه ها حاضر می شوند و به سوالات دانشجویان پاسخ می دهند؟ آیا حضور کاندیداهای مجلس در دانشگاه ها فقط به این ایام خاص محدود است یا در تمام طول مسئولیت خود حاضر به شنیدن سخن انتقادی دانشجویان هستند؟
 
*در جائیکه امام خمینی(ره) حتی برای ناسزاگویان خود طلب مغفرت می کند، نمایندگان تا چه اندازه تحمل شنیدن نقدهای مردم و دانشجویان را دارند؟ 
 
در پایان این بیانیه آمده است:
 
*ما مجلسی می خواهیم که نمایندگانش به جنگ فرهنگی اعتقاد داشته باشند و در دفاع از این جبهه از خرج مال و جان و آبرو نهراسند. 
 
*ما مجلسی می خواهیم که به مقوله فرهنگ، نگاه جبهه ای که یک سوی آن جبهه معارض انقلاب و یک سوی آن جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قرار دارد، داشته باشد.
 
*ما مجلسی می خواهیم که نمایندگانش در مقابل نقش عوض کردن‌ها و سیاست بازی های شیطان بزرگ آمریکا فریب نخورد و رویارویی همیشگی جبهه معارض انقلاب اسلامی به سرکردگی آمریکا را توهم نداند. 
 
*ما مجلسی می خواهیم نمایندگانش همچون برخی افراد عاشق چشم و گوش بسته غرب نباشد چرا که طبق سخن مقام معظم رهبری زير اين ظاهر انسانىِ تميز، مرتب، ادكلن‏زده و و كراوات و پاپيون بسته، يك سگ وحشى خوابيده است که از انسانیت و شرافت بویی نبرده‌اند و دنیا را مثل جنگل اداره می‌کنند. 
 
*ما مجلسی می خواهیم که در آن امثال شهید طهرانی مقدم‌ها ظهور و بروز کنند. ما مجلسی می خواهیم که نمایندگان آن به طرح ها و لوایح و ایده های اسلامی باور داشته باشند. ما مجلسی می خواهیم که نمایندگانش مثل شهید کاظمی که 100ساعت بی خوابی را برای رفع مشکلات زلزله زدگان بم تحمل می کرد و انتظاری هم از دیگران نداشت، روحیه ای این چنینی در حل مشکلات مردم داشته باشند. 
 
*ما مجلسی می خواهیم که نمایندگانش روحیه ای جهادی در طراحی ایده های اسلامی داشته باشند. 
 
*ما مجلسی می خواهیم که نمایندگانش نماینده ملت مسلمان ایران باشد.
 
 
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
 
همواره در آستانه انتخابات ها تلاش‏هايى مى‏شود كه مسائل غير اصلى، مسائل اصلى وانمود شود؛ خواسته‏هاى غير حقيقى يا حقيقى، اما درجه‏ى دو به عنوان گفتمان‏ اصلىِ ملى وانمود شود؛ اما گفتمان‏ اصلى اين ملت اين‏ها نيست؛ گفتمان‏ اصلى اين ملت اين است كه همه، راههايى را براى تقويت نظام، اصلاح كارها و روشها، گشودن گره‏ها، تبيين آرمان‏ها و هدفها براى آحاد مردم، استفاده از نيروى عظيم ابتكار و حركت و خواست و انگيزه و ايمان اين مردم مؤمن و راه به سمت‏ آرمان‏هاى عالى اين نظام كه همه را به سعادت خواهد رساند پيدا كنند و به نظر می رسد آن چيزى كه در آستانه انتخابات مجلس نهم بايد ذهنها و دلها و فكرها بر روى آن متمركز شود، همین مسائل اصلی است‏.
 
شايد بعضيها- حتّى بعضى مخلصين انقلاب، نه بيگانه‏ها و بددل‏ها؛ در طول بعضى از سالهاى گذشته تصورشان اين بود كه شعارهاى اصلى انقلاب؛ یعنی سربلندى اسلام، مسئله‏ى عدالت، مسئله‏ى مبارزه با استكبار، تلاش و مجاهدت براى رفع استضعاف از مستضعفان، روزگارش تمام شده است! بعضى البته جسارت و گستاخى كردند و همين‏ها را نوشتند و گفتند! البته آنها اشتباه مى‏كردند، چه اینکه اين گستاخى، دلها را خراش مى‏داد. 
 
نمونه این خراش ها را می شود در گفتار رهبر معظم انقلاب نیز مشاهده کرد، آنجایی که ایشان در سال 86 می فرماید: "من شايد حدود هفت سال، هشت سال قبل از اين، در جلسه‏ى كارگزاران نظام اسلامى كه در همين حسينيه تشكيل شد، دلائلى آوردم بر اينكه دشمنان انقلاب كه خيال مى‏كنند مى‏توانند انقلاب را به فراموشى بسپرند و قربانى كنند و از رويش عبور كنند، اشتباه مى‏كنند؛ گفتم نمى‏توانيد؛ مى‏دانستيم اشتباه مى‏كنند. بحمد اللَّه ملت ايران همت كردند و آنچه كه مى‏خواستيم، شد."
 
نزدیک به 2ماه تا انتخابات مجلس نهم فرصت باقی مانده و پاسخ به این سوال کلیدی که "در انتخابات، ما چه گفتمانی را می خواهیم؟" تعیین کننده خواهد بود. و در این بین از آنجایی که اعلام کرده ایم در انتخابات تکلیف گرائیم پس گفتمانی که بر می گزینیم هم مبتنی بر تکلیف خواهد بود.
 
تاریخ انقلاب اسلامی، از ریشه های شکل گیری‌اش تا مواجهه‌ی مردم با آزمون های بسیاری که در طول این تاریخ بر ملت ایران رفته است، مشخص می سازد آن چیزی که ملت ایران تا پای جان برایش ایستادگی کرده است گفتمانی است، مبتنی بر انگاره های حضرت امام خمینی(ره) که ما دانشجویان این منظومه فکری را "گفتمان انقلاب اسلامی" می نامیم و تکیه و تاکید و مقاومت بر اصولش را به این جهت برگزیده ایم که بر تکلیفمان عمل کنیم که تجربه و وعده الهی هم نشان داده است در این صورت نتیجه‌ی پیروزی بخش نیز نصیبمان خواهد بود.
 
اما آنچه که از آن به "گفتمان انقلاب اسلامی" یاد می شود گفتمانی است که در بين مردم به طور محسوس زنده است و وجود دارد؛ كه وجود اين گفتمان‏ ميان مردم هم، عامل عمده و اصلىِ گرايش آن‏ها به دولت نهم بود. مردم، تشنه‏ى تمسك به اصول انقلاب بوده و هستند و به تعبیر مقام معظم رهبری، خود اين نعمت بزرگى است كه اين تفكر به صورت يك گفتمان‏ مسلط در جامعه درآمد و همچنان ادامه دارد و طبيعت كار هم اين است، هرچه بهتر، بيشتر، صميمى‏تر و پايبندتر به اصول حركت شود، عمق اين ايمان در دلهاى‏ مردم بيشتر و تغيير آن به وسيله‏ى دستهاى بيگانه، براى آن‏ها دشوارتر خواهد شد و البته زنده كردن و بازسازى برخى خصوصيات جوهرى انقلاب و منطق امام؛ و مقابله‏ى با كسانى كه مى‏خواستند اين ارزشها و اين مفاهيم اساسى را منسوخ كنند، يا از بين ببرند، يا ادعا مى‏كردند كه منسوخ شده و از بين رفته؛ اين چيز باارزشى است.
 
گفتمان انقلاب اسلامی دارای دقائقی است که بایستی همواره مورد توجه به خصوص گروه ها و افراد و کاندیداهای مجلس قرار گیرد؛ که مهمترین آن در ذیل می آید:
 
الف) نقش مردم
 
مسئله‌ى اصلى ما، مسئله‌ى مردم است؛ در همه‌ى تحولات و جنبشهاى گوناگون اجتماعى بزرگ، نقش مردم، حضور مردم، ميل مردم، اراده‌ى مردم، عزم راسخ مردم، نقش معيار است. يعنى گسترش يك تحول، گسترش يك فكر، گسترش نفوذ يك مصلح اجتماعى، وابسته‌ى به اين است كه با مردم چقدر ارتباط داشته باشد. هرچه ارتباط او و آن جريان و آن جنبش و آن تحول با مردم بيشتر باشد، امكان موفقيت او بيشتر است؛ اگر از مردم منقطع شد، كارى نخواهد كرد. 
 
در تاريخ كشور ما هر كدام از سلسله‌هاى حكومتى و سلطنتى‌اى كه توانسته‌اند رابطه‌ى خودشان را با مردم به يك نحوى محكم و گرم و دوستانه كنند، پايدارى‌شان، موفقيتشان در اداره‌ى كشور و در عزت ملى بيشتر بوده است؛ هر كدام، از مردم منقطع شدند، همه چيز را از دست دادند؛ كه نمونه‌ى اتمّ آن، سلسله‌ى قاجار و سلسله‌ى منحوس پهلوى در اين دوره‌هاى اخير است. حتی تجربه‌ى مشروطيت و تجربه‌ى ملى شدن صنعت نفت مردم حضور داشتند و عامل پيروزى هر دو نهضت، مردم بودند؛ ولى از مردم جدا شدند. 
 
در طول تاريخ ما، هيچ حادثه‌اى مثل حادثه‌ى پيروزى انقلاب اسلامى و حوادث بعد از آن نبوده است كه مردم در آن، نقش مستقيم داشته باشند. در انقلاب اسلامى مردم آمدند؛ همه‌ى مردم در كنار هم حضور پيدا كردند و توانستند يك رژيمِ تا دندان‌مسلحِ متكى به قدرتهاى استكبارى را بكلى از پا در بياورند و انقلاب را پيروز كنند. 
 
نكته‌ى اساسى در انقلاب ما اين بود كه نقش مردم با پيروزى انقلاب تمام نشد؛ و اين از حكمت حضرت امام خمینی(ره) بود. 
 
در طول سالهاى پس از انقلاب، ذائقه‌هاى سياسى گوناگون چه در مجلس و چه در قوه‌ى مجريه بر سر كار آمدند و بعضى‌ها حتّى با اصول نظام زاويه هم داشتند؛ اما به خاطر حضور مردم، ظرفيت نظام توانسته است همه‌ى اين مسائل را از سر بگذراند و به جرات می توان گفت همانطوری که رهبر معظم انقلاب فرمود امروز به بركت انقلاب اسلامى، مردم ميدانند كشور صاحب دارد؛ صاحب كشور هم خود مردمند.
 
اکنون در آستانه انتخابات مجلس نهم از تمام کاندیداها می خواهیم به این سوال اساسی پاسخ دهند که نقش مردم را چگونه ارزیابی می کنند؟ آیا مردم را تنها وسیله ای برای جمع آوری رای می دانند؟ اساسا چه جایگاهی برای مردم پس از انتخابات قائل هستند؟ و چگونه می خواهند احترام به رای مردم با سلائق گوناگون را جلوه دهند؟ آیا کاندیداهای مجلس این جمله از وصیت امام خمینی را باور دارند که ایشان فرموده اند: "بايد همه خدمتگزار ملت و خصوصاً مستضعفان باشيد، و ايجاد زحمت براى مردم و مخالف وظيفه عمل كردن حرام و خداى نخواسته گاهى موجب غضب الهى مى‌شود، همه شما به پشتيبانى ملت احتياج داريد. با پشتيبانى مردم خصوصاً طبقات محروم بود كه پيروزى حاصل شد و دست ستمشاهى از كشور و ذخائر آن كوتاه گرديد. و اگر روزى از پشتيبانى آنان محروم شويد، شماها كنار گذاشته مى‌شويد و همچون رژيم شاهنشاهى ستمكار به جاى شما ستم‌پيشگان پستها را اشغال مى‌نمايند"؟
 
ب) عدالت خواهی و عدالت طلبی
 
جنبش دانشجویی مفتخر است که در طول این سال‌ها پرچم عدالت و عدالت‌خواهی را هیچ‌گاه زمین نگذارده است چه اینکه گفتمان عدالت، به عنوان گفتمانی مادر و فرادستی برای ما دانشجویان ارزشی "برتر" است و این گفتمان در شرایط اجتماعی و سیاسی امروز توانسته است از طرف جامعه رأی بگیرد و اقبال عمومی را با خود همراه سازد و می‌توان گفت اکنون عدالت یک "ارزش گفتمانی" است که هر چقدر از این میزان و سنجه فاصله بگیریم به همان میزان غیراسلامی و غیر انقلابی خواهیم شد. این گفتمان امروز ارزش مقبول و فراگیر جامعه شده است و جامعه دغدغه‌ها و مطالباتش را با این ارزش محک می‌زند و اکنون گفتمان عدالت در مرحله اثبات کارآمدی خود رسیده است.
 
جریان دانشجویی از پایگاه‌های اجتماعی فعالی است که با استفاده از ابزار نقد و نقادی و به دلیل برخورداری از ظرفیت های اجتماعی در فضای عمومی ظهور و بروز دارد و توانایی تولید گفتمان را نیز دارا است. عطف به این ملاک و سنجه، همانگونه که به شدت باید با هر پدیده "ضدعدالت" مقابله کرد، هر پدیده‌ای که تبلوریافته‌ی آرمانِ عدالت باشد، شایسته‌ی تقدیر و تشکر است.
 
1) مسأله عدالت یک آرمان انقلابی است و عدالت محدود به افراد و اشخاص یا یک گروه سیاسی یا جریان سیاسی نیست چه اینکه ارزش عدالت یک ارزش اصیل است به این معنا که تمام حوادث و وقایع براساس آن تنظیم می‌شود.
 
2) انقلاب اسلامی ایران رهين كوششهاى اين طبقه است؛ طبقه محروم، طبقه گودنشين، طبقه‏اى كه اين نهضت را به ثمر رساند و توقعى هم نداشت. حضرت امام خمینی می فرمود: "من شما طبقه گودنشينان را از آن كاخ‏نشينان بالاتر مى‏دانم؛ اگر آنها لايق اين باشند كه با شما مقايسه بشوند. من وقتى كه در انقلاب مى‏ديدم كه يك پيرمردى از آن گودنشينها از آن منزل محقر خرابه بيرون مى‏آمد و مى‏گفت كه ما با بچه‏هايمان صبح كه مى‏شود مى‏رويم براى تظاهرات، [مباهات مى‏كردم‏]. يك موى شما بر همه آن كاخ‏نشينها و آنهايى كه در اين انقلاب هيچ فعاليتى نداشتند، بلكه كارشكنى هم مى‏كردند، ترجيح دارد؛ بلكه مقايسه يك موى شما با آنها نبايد صحيح باشد.
 
شما اين انقلاب را به ثمر رسانديد و گروههايى كه در سرتاسر اين كشور اين انقلاب را به ثمر رساندند، همان زن و مرد محروم [بودند] و همانهايى كه مستضعف هستند و كاخ‏نشينها آنها را استضعاف مى‏كنند و اينها ثابت كردند كه كاخ‏نشينها هستند كه ضعيفند و پوسيده‏اند و براى اين ملت هيچ كارى نكرده‏اند و نخواهند كرد. اين دانشگاه بود، جوانهاى دانشگاه كه آنها هم از محرومين و مستضعفين‏اند و اين طبقه محروم جامعه بود كه از همه رفاهها محروم بود، لكن قلبش مملو از عشق به اسلام و ايمان بود و با آن عشق و با آن ايمان اين حركت را دنبال كرد و شهيد داد و در مقابلش چيزى مطالبه نكرد.
 
با این وجود کاندیداهای مجلس شورای اسلامی برای عدالت اجتماعی، عدالت اقتصادی، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و رساندن حق به صاحبان اصلی این انقلاب یعنی پابرهنگان و مستضعفین و کوخ نشین ها چه برنامه ای دارند؟ کاندیداهای مجلس یک روز با پابرهنگان نشست و برخواست و زندگی با آنان را ترجیح می دهند یا جلسه با کانون های قدرت و ثروت؟
 
ج) پاسخگویی به مردم
 
"ملتفت باشيد كه شمايى كه الآن به حكومت رسيده‏ايد، [اين‏] حكومت نيست، خدمتگزار هستيد. اسلام حكومت به آن معنا ندارد. اسلام خدمتگزار دارد... شما خيال مى‏كنيد آن طور كه محمد رضا در خيابانها مى‏آمد، حضرت امير هم با اينكه دَه مقابل او سعه مملكتش بود، در خيابانها آن طورى، در كوچه و بازار آن طور [مى‏آمد؟] خوب، در كوچه و بازار مثل يك آدمى مى‏آمد كه نمى‏شناختندش بعضيها. مالك اشتر، كه يكى از سردارهاى بزرگ اسلام بود، خيال مى‏كنيد كه مثل يكى از اين درجه‏دارهاى زمان طاغوت بود؟ نه، اين تو مردم مى‏آمد نمى‏شناختندش. آن روز يك كسى نشناخت و به او فحش داد. و بعد هم ببينيد كرامت او را: رفت مسجد به او دعا كرد! اين اخلاق را، اين تاريخ اسلام را بايد مطالعه كرد و خصوصاً حكومتهايى كه در اسلام بوده است، بايد مطالعه كرد و از آن پند گرفت. شما خودتان را حاكم مردم ندانيد، شما خودتان را خدمتگزار مردم بدانيد. اين پيش خدا ثوابش بيشتر از اين است كه خودتان را [رئيس‏] حكومت بدانيد. حكومت هم همان خدمتگزار [ى‏] است... اگر همه شماها خدمتگزار، خودتان را حساب بكنيد، نخواهيد كه هى به شما مدح بگويند و ثنا كنند" صحیفه امام ج13 ص203
 
آیا کاندیداهای مجلس باور دارند که "مسئول" یعنی کسی که مورد سوال است؟ سیره ائمه معصومین و امام و رهبری به عنوان عالی ترین مسئولان نظام اسلامی همواره حاکی از ارتباط عمیق مردم به آنان بوده است. "مردمی بودن" هموراه یک اصل ثابت در نظام اسلامی است که بایستی مورد توجه هر مسئولی واقع شود. 
 
به همه کاندیداهای مجلس توصیه می کنم برای یک بار هم که شده نامه امیرمومنان علی(ع) را به مالک اشتر به عنوان منظومه رابطه حاکم و مردم را بخوانند به خصوص آنجایی که ایشان می فرماید: "برای کسانی که به تو نیاز دارند، زمانی معین کن که در آن فارغ از هر کاری به آنان‌پردازی. برای دیدار با ایشان به مجلس عام بنشین، مجلسی که همگان در آن حاضرتوانند شد و، برای خدایی که آفریدگار توست، در برابرشان فروتنی نمایی و بفرمای‌تا سپاهیان و یاران و نگهبانان و پاسپانان به یک سو شوند، تا سخنگویشان بی‌هراس‌و بی‌لکنت زبان سخن خویش بگوید.که من از رسول الله(صلی الله علیه و آله) بارها شنیدم که می‌گفت:پاک و آراسته نیست امتی که در آن امت، زیردست نتواند بدون‌لکنت زبان حق خود را از قوی دست‌بستاند.پس تحمل نمای، درشتگویی یا عجزآنها را در سخن گفتن.و تنگ حوصلگی و خودپسندی را از خود دور ساز تا خداونددرهای رحمتش را به روی تو بگشاید و ثواب طاعتش را به تو عنایت فرماید."
 
سوال ما از نمایندگانی که تاکنون در مسند این مسئولیت بوده اند و نیز کاندیداهای نمایندگی ملت ایران این است که آیا مردم می توانند بدون لکنت زبان با شما سخن بگویند و داد خود بستانند؟ نمایندگان چقدر در دانشگاه ها حاضر می شوند و به سوالات دانشجویان پاسخ می دهند؟ آیا حضور کاندیداهای مجلس در دانشگاه ها فقط به این ایام خاص محدود است یا در تمام طول مسئولیت خود حاضر به شنیدن سخن انتقادی دانشجویان هستند؟ در جائیکه امام خمینی(ره) حتی برای ناسزاگویان خود طلب مغفرت می کند، نمایندگان تا چه اندازه تحمل شنیدن نقدهای مردم و دانشجویان را دارند؟ احترام به رای ملت به معنی آن است که به خواسته های اصیل مردم پس از رای دادنشان توجه شود تا مردم احساس نکنند که پلی برای صعود افرادی به صندلی های سبز بهارستان هستند. ما دانشجویان به عنوان چشم بینای نظام اسلامی و دیده بان حقوق ملت اعلام می کنیم که با چنین رویکردی تسامح نخواهیم کرد و افرادی که اینگونه سخیف عمل می کنند در نزد ملت رسوا می کنیم.
 
د) اعتقاد به کارآمدی اسلام و جنگ فرهنگی
 
با شکل گیری انقلاب اسلامی برخی بر این باور بودند که هرچند این شعارها و این آرمانی اسلامی که یک نظامی را ساقط کرده است، خود توانایی عملیاتی کردن آن شعارها را ندارد و چنین کارآمدی نظام اسلامی را زیر سوال می بردند.
 
با این وجود، نظام اسلامی با همه کارشکنی ها و تحریم ها از هشت سال جنگ تحمیلی تا هشت ماه جنگ نرم به عنوان قلل هجمه ها به این انقلاب، مسیر رشد و بالندگی خود را طی کرد و توانست به همه جهان کارآمدی خود را اثبات کند.
 
باور به عملیاتی شدن آرمان های اسلامی را در نمادهای انسانی چون شهید علی محمدی، شهید شهریاری، شهید رضایی نژاد و شهید طهرانی مقدم می توان دید.
 
از ابتدای شکل گیری انقلاب، نظام اسلامی نیز همراه با هجمه های امنیتی، نظامی، اقتصادی، هجمه های فرهنگی مواجه بود تا جائیکه به درستی می توان از تعبیر جنگ فرهنگی علیه نظام اسلامی یاد کرد. این وضعیت جنگی در فتنه 88 به اوج خودش رسید و تاکنون نیز آتش بسی از سوی فرمانده کل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی صادر نشده است. 
 
بنابراین ما مجلسی می خواهیم که نمایندگانش به جنگ فرهنگی اعتقاد داشته باشند و در دفاع از این جبهه از خرج مال و جان و آبرو نهراسند. ما مجلسی می خواهیم که به مقوله فرهنگ، نگاه جبهه ای که یک سوی آن جبهه معارض انقلاب و یک سوی آن جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قرار دارد، داشته باشد.
 
ما مجلسی می خواهیم که نمایندگانش در مقابل نقش عوض کردن‌ها و سیاست بازی های شیطان بزرگ آمریکا فریب نخورد و رویارویی همیشگی جبهه معارض انقلاب اسلامی به سرکردگی آمریکا را توهم نداند. ما مجلسی می خواهیم نمایندگانش همچون برخی افراد عاشق چشم و گوش بسته غرب نباشد چرا که طبق سخن مقام معظم رهبری زير اين ظاهر انسانىِ تميز، مرتب، ادكلن‏زده و و كراوات و پاپيون بسته، يك سگ وحشى خوابيده است که از انسانیت و شرافت بویی نبرده‌اند و دنیا را مثل جنگل اداره می‌کنند. ما مجلسی می خواهیم که در آن امثال شهید طهرانی مقدم‌ها ظهور و بروز کنند. ما مجلسی می خواهیم که نمایندگان آن به طرح ها و لوایح و ایده های اسلامی باور داشته باشند. ما مجلسی می خواهیم که نمایندگانش مثل شهید کاظمی که 100ساعت بی خوابی را برای رفع مشکلات زلزله زدگان بم تحمل می کرد و انتظاری هم از دیگران نداشت، روحیه ای این چنینی در حل مشکلات مردم داشته باشند. ما مجلسی می خواهیم که نمایندگانش روحیه ای جهادی در طراحی ایده های اسلامی داشته باشند. ما مجلسی می خواهیم که نمایندگانش به آرایی که در رد یا تائید طرح ها یا لوایح می دهند، به چشم پاسخ گویی در قیامت به خاطر آن آرا نگاه کنند نه اینکه با غیبت ها و تاخیرهای بی حساب و کتاب به رای مردم نیشخند بزنند که این روند اطمینان مردم را سلب می کند. ما مجلسی می خواهیم که نمایندگانش نماینده ملت مسلمان ایران باشد.
والسلام/
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها