کد خبر: ۳۶۱۹۲۸
زمان انتشار: ۰۹:۲۱     ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید دولت با توجه به شرایط فعلی باید قرارداد‌های اقتصادی خود با کشورهای خارجی را واقعی کند
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه وطن امروز: محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید دولت با توجه به شرایط فعلی باید قرارداد‌های اقتصادی خود با کشورهای خارجی را واقعی کند. او معتقد است با توجه به اینکه دولت منابع مالی مشخصی در اختیار دارد، نباید خریدهای کلان انجام دهد.  محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست ‌خبری که پیش از ظهر دیروز برگزار شد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا افزایش حجم قراردادهای ایران با کشورهای خارجی می‌تواند دولت یازدهم را از رکود اقتصادی نجات دهد؟ اظهار داشت: برای اینکه دولت از رکود خارج شود باید محیط کسب و کار در داخل کشور بهبود پیدا کند.

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: هم‌اکنون رتبه کشور ما در محیط کسب و کار و در جدول دیده‌بانی کارآفرینی جهان بین 120 تا 130 است و بدون بهبود محیط کسب و کار سرمایه‌گذاران خارجی دل به سرمایه‌گذاری نخواهند داد، بنابراین باید محیط کسب و کار در داخل فراهم شود. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مساله دوم این است که دولت باید از حالت مصرفی به حالت تولیدی کشیده شود و تلاش کند تا تولید ملی رونق پیدا کند، چرا که اگر تولید ملی رونق پیدا کند، آن زمان درآمدهای کافی به وجود می‌آید تا بتوان این قراردادها را عملیاتی کرد، اما اگر میلیاردها دلار قرارداد ببندند، ولی جیب‌شان خالی باشد یا دولت 540 هزار میلیارد تومان بدهی داشته باشد، قراردادها به صورت آرمانی و روی کاغذ باقی می‌ماند، لذا باید کاری کرد که قراردادهای کاغذی به قراردادهای واقعی تبدیل شود و دولت از حالت مصرفی تبدیل به تولیدی شود. رضایی در پایان در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی خود از وحدت اصولگرایان خاطرنشان کرد: بنده همیشه طرفدار وحدت بوده‌ام و ما بدون وحدت نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم؛ چه وحدت اصولگرایان و چه وحدت ملی. تفرقه و تک‌روی و پافشاری روی سلایق مختلف به اصولگرایان و وحدت ملی آسیب وارد می‌کند. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که آیا درباره ردصلاحیت‌ها در جلسه امروز مجمع صحبتی مطرح شده، گفت: خیر، امروز درباره بررسی صلاحیت‌ها هیچ بحثی در جلسه مجمع تشخیص نشد و بنده چون اطلاع دقیقی از استدلال هیأت‌های نظارت ندارم، نمی‌توانم قضاوت کنم که ردصلاحیت‌ها چگونه است. رضایی ادامه داد: هم‌اکنون به اندازه کافی از همه گروه‌ها حضور دارند و آن‌طور که اطلاع یافتم اصلاح‌طلبان 5/2 برابر، اصولگرایان 3 برابر و مستقل‌ها نیز 3 برابر کرسی‌های مجلس نامزد انتخاباتی دارند. وی درباره ورود مجمع به  قراردادهای نفتی نیز گفت: متن قراردادها هنوز برای ما ارسال نشده و باید ما متن قرارداد را دیده و با سیاست‌های کلی انطباق دهیم و آن زمان نظرمان را اعلام می‌کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها