کد خبر: ۳۶۲۰۲۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضرورت تصویب طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در مجلس گفت: حذف سیاست‌های جمعیتی از برنامه ششم اقدام قابل قبولی از سوی دولت نبوده و مسئولان ذی ربط باید با اختصاص یک ردیف بودجه اختصاصی و منابع درآمدی پایدار دراجرای سیاست‌های کلی جمعیت طبق تاکیدات رهبر انقلاب حرکت کنند.
به گزارش پایگاه 598، خانه ملت نوشت: عباس صلاحی درخصوص حذف سیاست های کلی افزایش جمعیت دربرنامه ششم توسعه، گفت: توجه به سیاست های افزایش جمعیت و اجرای آن درجامعه به بودجه و اعتبارات بسیاری نیازمند است، البته درآن زمان که کلیات طرح تعالی جمعیت در مجلس شورای اسلامی مصوب شد بسیاری از نمایندگان نگران بودند که آیا اعتبارات این طرح ازسوی دولت محقق می شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید میزان اعتبارات اختصاص یافته برای افزایش جمعیت در برنامه پنجم مشخص شود، افزود: متاسفانه موانع بسیاری درجهت اجرای سیاست های کلی جمعیت وجود دارد که معلوم نیست دولت تاچه میزان این موانع رامرتفع کرده است؛ بنابراین یکی ازمهم ترین مشکلات اجرای این سیاست بحث تامین اعتبار و بودجه مناسب است.

وی با اشاره به اینکه اجرای یک مرحله ای طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در صورت تصویب نهایی در مجلس امکان پذیر نیست، تصریح کرد: اجرای سیاست های جمعیتی باید به صورت پلکانی بوده و ارائه تسهیلات برای افزایش جمعیت نیز باید به صورت پلکانی باشد؛ بنابراین باید با توجه به شرایط اعتباری این طرح را در چند مرحله اجرا کرد، بنابراین حذف آن از برنامه ششم توسعه اقدام قابل قبولی از سوی دولت نبوده و مسئولان ذی ربط باید با اختصاص یک ردیف بودجه اختصاصی و منابع درآمدی پایدار دراجرای سیاست های کلی جمعیت طبق تاکیدات مقام معظم رهبری حرکت کنند.

صلاحی با اشاره به اینکه تنها علت عدم اجرای سیاست های افزایش جمعیت نبود اعتبار لازم است، افزود: طبق تاکیدات و سفارشات مقام معظم رهبری باید مشکلات کمبود جمعیتی رفع و جلوگیری از پیری و سالمندی جمعیت مدنظر دولت قرارگیرد، به عبارت بهتر باید تناسب جمعیتی در کشور شکل گیرد.

این نماینده مردم درمجلس نهم با بیان اینکه درمقطعی از زمان تناسب جمعیت دچار بحران بود، تصریح کرد: تعادل در زاد و ولد در مدت زمان کوتاه امکان پذیر نیست به طوری که طبق طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده رفع موانع افزایش جمعیت درمدت زمان طولانی و با اتخاذ راهکارهای موثر قابل پیگیری خواهد بود، هرچند که در مقایسه با سال های گذشته رشد جمعیت تا حدودی افزایش پیدا کرده است.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت تصویب و اجرای طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، گفت:  سیاست های کلی جمعیت تاکنون به دلیل وجود موانع بسیار و نبود اعتبارات کافی اجرایی نشده است که باید با سعه صدر و صرف مدت زمان بسیار این طرح را به صورت مرحله ای و طبق شرایط جامعه اجرا نمود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، به ‌رغم هشدارهای کارشناسان درباره آینده جمعیت کشور و با وجود تأکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم بازنگری در سیاست‌های جمعیتی کشور و ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت، ‌تبصره 10 قانون برنامه پنجم توسعه که موضوع جمعیت را مورد توجه قرار داده بود، از لایحه قانون برنامه ششم توسعه حذف شده است.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها