کد خبر: ۳۶۲۰۷۱
زمان انتشار: ۰۹:۰۹     ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
هدف‌گذاري مسئولان ورزش چين و به خصوص رئيس جمهور اين كشور صعود به جام جهاني، ميزباني اين رقابت‌ها و از همه مهمتر قهرماني جهان طي ۲۰ سال آينده است.

به گزارش پایگاه 598، نسيم نوشت: خبر جدايي راميرس از چلسي براي هواداران اين تيم انگليسي كمي عجيب به نظر مي‌رسيد. اين هافبك 28 ساله برزيلي كه در اوايل پاييز قرارداد خود را تمديد كرده در نيم فصل تصميم گرفت راهي آسيا شود تا در تيم جيانگسو چين بازي كند. چلسي در ازاي فروش او 25 ميليون پوند بدست آورد يعني 8 ميليون پوند بيشتر از پولي كه در سال 2010 براي خريد او به بنفيكا پرداخت كرده بودند. راميرس اگر چه مهره‌اي كارآمد در خط مياني اين تيم لندني بود اما اين پيشنهاد به قدري وسوسه كننده بود كه سران باشگاه با جدايي وي موافقت كردند. حتي خود راميرس نيز دستمزدي بسيار بيشتر از زمان چلسي دريافت مي‌كند.

پيشنهادات عجيب
ولخرجي‌هاي باشگاه‌هاي چيني تنها به اين ملي‌پوش برزيلي خلاصه نمي‌شود. فصل جديد ليگ اين كشور از اواخر اسفند آغاز مي‌شود و تيم‌هاي ليگ برتر چين در مهلت نقل و انتقالات كنوني كه براي كشورهاي اروپايي نيم فصل محسوب مي‌شود بيش از تمام ليگ‌هاي جهان براي خريد بازيكن هزينه كرده‌اند.
رمي‌ها هم اصلا تصور نمي‌كردند براي ستاره ساحل عاجي و افول كرده اين تيم پيشنهاد خوبي دريافت كنند اما وقتي تيم "هبي" چين 18 ميليون يورو براي خريد ژروينيو پيشنهاد داد شايد برايشان بيشتر به يك شايعه بيشتر شبيه بود. اين دو برابر مبلغي بود كه آنها در سال 2013 براي خريد او پرداخته بودند. هواداران اينترميلان نيز از اينكه فردي گوارين، هافبك كلمبيايي اين تيم بار سفر بست و راهي چين شد تا در تيم شانگهاي شنهوا بازي كند، بهت زده شدند. اينها سه نمونه از مهمترين خريدهاي اروپايي چيني‌ها در ژانويه بودند. پيش اين نيز نفراتي چون پائولينيو از تاتنهام و تيم كيهيل، ستاره تيم ملي استراليا و دمبا با، مهاجم سابق چلسي راهي اين كشور شده بودند. حتي ابراهيم توره كه سابقه بازي در سپاهان و پرسپوليس را دارد نيز هم اكنون در تيم  ليائونينگ ووين توپ مي‌زند.
آنها به سراغ ستاره‌هاي بزرلي نيز رفته‌اند. "رناتو" هافبك بازيساز كورينتيانس شانس بازگشت به بوندس‌ليگا را رد كرد تا به تيم بيجينگ گوان برود. او مي‌گويد: پيشنهاد خيلي خوبي از بوندس‌ليگا داشتم با دستمزدي سه برابر آنچه در كورينتيانس مي‌گرفتم اما پس از آن پيشنهادي دريافت كردم كه نمي‌توانستم آنرا رد كنم."

بالاتر از ليگ برتر
چيني‌ها در ماه ژانويه 136.25 ميليون يورو براي به خدمت گرفتن بازيكنان جديد هزينه كردند كه 20 ميليون يورو بيشتر از ليگ برتر انگلستان و بيش از دو برابر تيم‌هاي حاضر در سري A كه 57 ميليون يورو خرج كرده‌اند، است. جالب اينكه ليگ دسته 2 چين كه چند ملي‌پوش هنگ‌كنگي نيز در آن حضور دارند با 43 ميليون يورو در رده چهارم اين فهرست است، بالاتر از بوندس‌ليگايي كه در اين مدت تنها 36 ميليون يورو هزينه كرده است.
باشگاه‌هاي چيني به شدت در حال سرمايه‌گذاري در فوتبال هستند تا شايد بتوانند خود را در اين ورزش به عنوان يكي از مدعيان مطرح كرده و البته با استفاده از جنبه‌هاي تجاري اين رشته، درآمدزايي هم داشته باشند. توني راليس، يكي از مدير برنامه‌هاي استراليايي است كه هموطنش "ترنت سينسبوري" را از تيم هلندي زوله به جيانگسو چين برد تا همبازي راميرس شود. او از طرح‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي چيني‌ها براي 20 سال آينده شگفت‌زده شده و مي‌گويد: "اين برنامه‌ها فوق‌العاده هستند. من چند بازيكن به ليگ برتر و عده‌اي را نيز به تيم‌هاي خاورميانه فرستادم اما حالا چيني‌ها به جايگاهي رسيده‌اند كه فاصله‌اي تا تبديل شدن به مقصد اصلي ستاره‌ها ندارند. اگر چيزهايي كه درباره آنها شنيدم واقعيت داشته باشد به زودي به يكي از قدرت‌هاي جهاني تبديل مي‌شوند و توازن قدرت در فوتبال كاملا متحول مي‌شود."

ترنت سينسبوري(نفر وسط)

بازگشت از هلند
سينسبوري 24 ساله يك مدافع ملي‌پوش استراليايي است كه در كشورش توانايي‌هاي خود را نشان داد و سپس يك فصل بسيار خوب را در هلند داشت. او مي‌توانست با درخشش در ليگ اين كشور يا بازي‌هاي ملي به يكي از ليگ‌هاي بزرگ اروپايي منتقل شود اما يك توافق 10 ميليون دلاري سه ساله و دستمزدي كه شامل ماليات نمي‌شود باعث شد او به سرعت با تيم جديدش در چين به توافق برسد. راليس ادامه مي‌دهد: تلفن من پشت سر هم زنگ مي‌خورد. وقتي چيني‌ها از چيزي خوششان بيايد به شدت بدنبال آن خواهند بود. حتي اگر يك فوتباليست استراليايي باشد. آنها هميشه بهترين‌ها را مي‌خواهند. اگر بازيكناني مثل ترنت و جيمز ترويسي[ديگر بازيكن استراليايي كه به تيم ليائونينگ ووين پيوسته] بتوانند توانايي‌هاي خود را نشان دهند، قطعا نفرات ديگري هم اين مسير را طي خواهند كرد.
راليس معتقد است اين مسير يك طرفه نخواهد بود و باشگاه‌هاي استراليايي نيز به زودي به سراغ بازيكنان جوان چيني خواهند رفت. با اين حال به نظر مي‌رسد اين تازه اول كار است و باشگاه‌هاي چيني برنامه‌هاي بلند مدتي براي موفقيت در فوتبال دارند. آنها با جذب اسپانسرهاي بزرگ و غول‌هاي صنعت سرمايه‌گذاري خوبي در اين ورزش كرده‌اند. جيانگسو توسط شركت "سانينگ" حمايت مي‌شود. دو كمپاني ساختمان‌سازي نيز حامي مالي شانگهاي و هبي هستند. گروه مالي "سيتيك" هم اسپانسر بيجينگ گوان است.

هدف: قهرماني جهان
چنين سرمايه‌گذاري‌هايي نشان مي‌دهد كه آنها سخت بدنبال تغيير در وضعيت فوتبال خود هستند. تيم "گوانگژو اورگرانده" توانسته 2 قهرماني آسيا را كسب كند اما هدف‌گذاري مسئولان ورزش چين و به خصوص رئيس جمهور اين كشور صعود به جام جهاني، ميزباني اين رقابت‌ها و از همه مهمتر قهرماني جهان طي 20 سال آينده است. هدفي كه بلندپروازانه به نظر مي‌رسد اما با ستاره‌هايي كه وارد ليگ اين كشور مي‌شوند و همچنين مربيان بزرگي كه هدايت تيم‌هاي اين كشور را برعهده دارند مي‌توانند اميدوار باشند كه روزي به قدرت نخست فوتبال آسيا و شايد هم جهان تبديل شوند.
در ليگ 16 تيمي اين كشور تنها سه مربي بومي كار مي‌كنند و ساير مربيان از كشورهاي برزيل، ايتاليا، اسپانيا، سوئد، روماني، صربستان، بلغارستان، اسلووني و كره‌جنوبي هستند. نفراتي چون لوئيس فيليپه اسكولاري، آلبرتو زاكروني، اسون گوران اريكسون و دن پترسكيو كه سابقه هدايت تيم‌هاي بزرگ اروپا و جهان را دارند حالا در چين مشغول كارند تا تجربه و داشته‌هاي خود را در اختيار فوتباليست‌هاي جوان اين كشور قرار دهند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها