کد خبر: ۳۶۲۳۳۷
زمان انتشار: ۱۷:۱۱     ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
مدیر دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد با بیان اینکه پرچم آمریکا از خیابان ولیعصر(عج) برداشته شد، گفت: قرار گرفتن پرچم آمریکا کنار پرچم جمهوری اسلامی ایران بدسلیقگی بوده است.

به گزارش پایگاه 598، درپی نصب پرچم کشورهای مختلف در فرهنگستان هنر و قرار گرفتن پرچم آمریکا در کنار پرچم جمهوری اسلامی ایران، کاربران زیادی در فضای مجازی اعتراض خود را به این اتفاق اعلام کردند.

 

مجید ملانوروزی مدیر دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد درخصوص چرایی این کار، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر امسال با استقبال هنرمندان خارجی از جمله 3 هنرمند آمریکایی مواجه بود.

وی ادامه داد: در هر جشنواره‌ای وقتی هنرمندی از کشوری شرکت می‌کند، پرچم آن کشور هم در این جشنواره قرار می‌گیرد؛ بر همین اساس پرچم آمریکا هم در کنار پرچم سایر شرکت‌کنندگان قرار گرفته بود.

ملانوروزی یادآور شد: اکنون به لحاظ سیاسی و بین‌المللی حساسیت‌هایی از جمله پسابرجام، نفوذ و دیگر مسائل وجود دارد؛ این درحالی است که در جشنواره‌ها و مسابقات کاریکاتور دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد به دلیل شرکت کاریکاتوریست‌های آمریکایی پرچم آمریکا هم نصب می‌شد.

وی افزود: ما دنبال حاشیه نیستیم و وقتی متوجه این کار شدیم گفتیم پرچم آمریکا را از بین مجموعه پرچم‌ها جمع کنند.

مدیر دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد درخصوص قرار گرفتن پرچم آمریکا کنار پرچم ایران، بیان داشت: درباره این اتفاق به لحاظ مفهومی و معناهای سیاسی این گونه برداشت می‌شود که کسانی تمایل دارند ارتباطات بین آمریکا و ایران صورت بگیرد؛ بر این اساس نصب این دو پرچم کنار هم بدسلیقگی بوده و ذهنیت درستی نبوده است. باید پرچم آمریکا جایی گذاشته می‌شد که در کنار پرچم جمهوری اسلامی ایران نباشد یا به جایی می‌گذاشتند دیده نشود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
۰
۱
خدایا هفت شهر عشق را عطار گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم .پرچم برداشته شده آیا ایران با امریکا روابط ندارد فرق هم نمیکند در هر زمینه ای . اگر امریکا اجازه نداده بود برای مذاکره که الان حالمان جور دیگه بود حالا به پرچم گیر دادید گفتگوهای محرمانه و..... چی پس؟؟؟؟؟!!!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها