کد خبر: ۳۶۲۶۱۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
نمایش فیلم متفاوت ده نمکی را از دست ندهید:
رسوایی 2 متفاوت‌ترین فیلم اوست. هیچ نشانه کمدی در فیلم نیست. یک فیلم کاملا اخلاقی و موعظه‌گرانه. فیلمی مانند رسوایی 1 با این تفاوت که آن فیلم از اصلاح فرد می‌گفت و قسمت دوم‌اش از اصلاح جامعه. اما این‌ها مهم نیست او از همین حالا فضای رسانه‌اش را برای فیلم‌اش حاضر کرده و خواهد توانست رسوایی 2 را هم به یکی از فیلم پر سر و صدای سال تبدیل کند.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، روز گذشته مراسم فرش قرمز اکران مردمی فیلم «رسوایی 2» با حضور مسعود ده نمکی کارگردان، امیر نوری، مهران رجبی، فخرالدین صدیق شریف، امین ایمانی، پندار اکبری و ... در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

مسعود ده نمکی در این مراسم گفت: امیدوارم از این فیلم لذت ببرید که برای من یک تجربه جدید است و اثری متفاوت به نسبت فیلم های قبلی ام است. «رسوایی 2» را با فیلم هایی قبلی ام مقایسه نکنید. جلوه های ویژه،بصری و کامپیوتری فیلم که توسط محمدرضا نجفی انجام شده، بی نظیر است.

در ادامه به گزارش نشریه دنیای تصویر را درخصوص ساخته جدید مسعود ده نمکی می خوانیم.


عوامل مؤثر


مسعود ده‌نمکی: «در خانه هر ایرانی، یک قرآن، یک کتاب حافظ و یک اخراجی‌ها 2 وجود دارد و این کارگردان سینمای ایران را به قبل و بعد از خود تقسیم کرد.» ستایش عجیب محمدرضا شریفی‌نیا از مسعود ده‌نمکی که با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد. اتفاقی که همراه دائمی فیلم‌های مسعود ده‌نمکی است. هرگاه قررار است فیلمی از او به نمایش در بیاید یا اتفاقی مربوط به او بیفتد قبل یا بعد از آن باید منتظر این جنجال‌ها باشیم. مسعود ده‌نمکی روزنامه‌نگار بوده و به‌خوبی می‌داند چگونه فضای رسانه‌ای را در آستانه نمایش فیلم‌هایش تحت تاثیر قرار دهد و فیلم‌هایش را به کانون توجه‌ها بکشاند. برای اخراجی‌ها 1 طبیعتا و با توجه به سابقه‌اش نیازی به این جنجال نبود اما باز هم از جشنواره فجر و واکنش‌اش در اختتامیه تا گفتگوها و حملات‌اش به منتقدان و جدل‌های کلامی که همزمان با نمایش فیلم به راه می‌انداخت همه باعث می‌شد حواس‌ها به سمت او و فیلم‌اش باشد. برای اخراجی‌ها 2 هم‌چنین مسیری رفت:

وقتی فیلم‌اش را در بخش خارج از مسابقه قرار  دادن و به‌ طور طبیعی کمترین امکانات را برای استفاده از فضای رسانه‌ای جشنواره داشت اما در آخرین لحظات اختتامیه و درحالی که یک جایزه ویژه به او داده شده بود، عده‌ای در سالن به انتخاب او واکنش نشان دادند و او از همین واکنش استفاده‌اش را کرد.

اخراجی‌ها 3 که او چهره‌های سیاسی و انتخابات جنجالی 1388 را در آن معادل‌سازی کرده بود خود‌به خود پتانسیل حاشیه را دشات اما او با هوشمندی به دو قطبی که در اکران فیلم با جدایی نادر از سیمین شکل گرفته بود دامن زد و فیلم‌اش را به فروش بالایی رساند. مسعود ده‌نمکی اگر فیلمساز نبود می توانست در هر رشته‌ای یک تجارت سود ده را بیندازد چون می‌داند چطور حواس مشتری را بر روی جنس‌اش متمرکز کند. هر چند فیلم‌هایش در کیفیت و نزدیکی به جامعه بد و خوب داشته‌اند اما او همه آنها را به بهترین شکل به مشتری‌اش عرضه کرده و فروخته است.

رسوایی 2 اما متفاوت‌ترین فیلم اوست. هیچ نشانه کمدی در فیلم نیست. یک فیلم کاملا اخلاقی و موعظه‌گرانه. فیلمی مانند رسوایی 1 با این تفاوت که آن فیلم از اصلاح فرد می‌گفت و قسمت دوم‌اش از اصلاح جامعه. اما این‌ها مهم نیست او از همین حالا فضای رسانه‌اش را برای فیلم‌اش حاضر کرده و خواهد توانست رسوایی 2 را هم به یکی از فیلم پر سر و صدای سال تبدیل کند.



اکبر عبدی: اهمیت عبدی در فیلم‌های مسعود ده‌نمکی به‌خصوص رسوایی بیش از یک بازیگر است. به همین دلیل است که وقتی به خاطر مریضی و درخواست مالی عبدی احتمال حضور او در این پروژه کم شده بود، ده‌نمکی تصمیم گرفت فیلم‌اش را با نام و ماجرای دیگری بسازد. و به محض گرفتن موافقت عبدی بود که نام فیلم رسوایی 2 تغییر کرد. در پشت صحنه رسوایی 2 همه سعی می‌کردند هوای اکبر عبدی را داشته باشند . او حال‌اش خوب نبود و از دیالیز سر صحنه رسوایی 2 می‌آمد هر بار که ده‌نمکی می‌گفتند «عمو  اکبر» رسید او به سرعت کارهایش را کنار می گذاشت و می‌گفت سریعا صحنه‌ای را که عبدی بازی دارد، آماده کنند. ده‌نمکی اهمیت عبدی را در فیلم‌هایش می‌داند، و متوجه است گروه مخاطبی که هدف گرفته تا چه حد با اکبر عبدی ارتباط برقرارمی کنند. از سه‌گانه اخراجي‌ها تا رسوایی و معراجی‌ها او در تمام فیلم هایش از عبدی استفاده کرده و با استفاده از او و شریفی‌نیا دو قطبی را که برای گروه مخاطبان‌اش جذاب هست، در فیلم هایش می‌سازد. در فیلم‌های او این فرمول همواره تکرار می‌شود. فرد مذهبی ظاهرالصلاح که شریفی‌نیا آن را نمایندگی می‌کند در مقابل اکبر عبدی که قرار است نماینده مردم باشد قرار می‌گیرد. به همین دلیل است که در غیبت این دو قطبی، معراجی‌ها به یکی از فیلم‌های کم مخاطب او تبدیل می‌شود.

محمدرضا شریفی‌نیا: در اینجا دو قطبی عبدی ـ شریفی‌نیا مقداری تغییر کرده و شخصیت آقا شریف رسوایی 1 بعد  از بدنام کردن آن دختر و اتفاقاتی که برایش می‌افتد کمی متنبه می‌شود. و به خاطر تهمت‌هایی که به حاج آقا یوسف زده و چیزهایی که دیده کمی اعتمادش به شخصیت این روحانی بیشتر می‌شود و یک‌جورهایی مرید حاج یوسف می‌شود و تا یک‌جاهایی هم با حاج یوسف همراهی می‌کند ولی باز در آخر دچار تردید می‌شود. ده‌نمکی، محمدرضا شریفی‌نیا را در تیپ فرد مذهبی ریاکار که با دنیا و ازدواج سبک ایرانی برای او شکل گرفته بود با حاجی گرینف اخراجی ها ادامه داد و در رسوایی 1 و 2 هم بود با حاجی گرینف اخراجی‌ها ادامه داد و در رسوایی 1 و 2 هم در نقش آقا شریف در مقابل حاج یوسف که عارف واقعی و نماد مذهبی حقیقی است قرار می گیرد.



محمدرضا نجفی امامی: دراولین آنونس فیلم رسوایی 2 جلوه‌های ویژه فیلم در صحنه زلزله بزرگی که در شهر می‌آید بسیار جالب توجه بود. صحنه‌هایی که با عقیده کسانی که فیلم را دیده‌اند نقطه قوت اصلی فیلم رسوایی 2 است و پیش‌بینی می‌شود یکی از شانس‌های اصلی سیمرغ جلوه‌های ویژه بصری جشنواره‌ باشد.

شاید ندانید

ماجرا از این قرار است که حاج یوسف با بازی اکبر عبدی در ابتدای فیلم با صحنه اعدامی مواجه می ‌شود و بعد از نجات دادن فرد اعدامی می‌گوید اگر مردم خودشان را اصلاح نکنند بلای بزرگی خواهد آمد. پیش‌بینی او شهر را به هم می‌ریزد و بسیاری تصور می‌کنند که اواز چیزی اطلاع دارد سراغ‌اش می‌آیند اما حاج یوسف می‌‌گوید حرف‌اش فقط یک توصیه اخلاقی بوده اما بلا واقعا از راه می‌رسد.

اکبر عبدی در ابتدا به دلایل مالی با سازندگان فیلم به توافق نرسید و قرار بود فیلم با نام دیگری ساخته شود اما سرانجام رضایت اکبر عبدی برای بازی در فیلم جلب شد.

فیلم در ابتدا همشهری‌ها نام داشت بخش‌هایی از آن در خیابان‌های  تهران زمستان سال گذشته فیلمبرداری شد.

فیلمبرداری برخی از سکانس‌های فیلم به خصوص سکانس زلزله با هشت دوربین انجام شده. بالای یک میلیارد تومان خرج فیلم شده که این بودجه را از طریق فروش سهام و مالکیت فیلم تأمین شده.

قسمت دوم رسوایی با یک داستان به ‌روز و سیاسی و صحنه‌های اکشنی که گفته می‌‌شود نقطه قوت اصلی فیلم است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها