کد خبر: ۳۶۲۶۲۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
محمدحسین مهدیان در نشست خبری:
نشست خبری فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در برج میلاد تهران برگزار شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، ذوالفقاری بعنوان منتقد در این نشست حضور داشت. او گفت: دهه 90 تلاش‌هایی  شد و حرف‌هایی مبنی بر بی اعتنایی سینما به سرداران دفاع مقدس گفته شد. کارهایی هم که انجا شد الگو گرفته از قهرمان‌های هالیوودی بود و موفقیت چندانی نداشت. ایستاده در غبار راه جدیدی را آغاز کرد و معلوم نیست تا کجا ادامه داشته باشد. بر دفاع مقدس ما فرهنگی حاکم است که با الگوگیری از فیلم‌های هالیوودی راه به جایی نمی‌بریم. مهدویان راه جدیدی را پیدا کرده که تا الان جواب داده است. برای ساختن فیلم خوب جنگی باید سینما را بخوبی بلد باشیم و اینکه فقط بوی باروت بدهیم کافی نیست. ایستاده در غبار ایرادهایی دارد اما یکی از اتفاق‌های مهم جشنواره امسال است.

محمدرضا شجاعی طراح صحنه و لباس این فیلم گفت: ایستاده در غبار دومین تجربه همکاری من با مهدویان بود. با کارگردان‌های مختلفی برای ساخت فیلم‌های دفاع مقدس همکاری داشته‌ام اما مهدویان درخصوص جنگ و پژوهش‌هایی که بر کارش مسلط می‌کند یک مجتهد واقعی است. نکته مهم این فیلم آن بود که نگاهش به قهرمان یک نگاه تحلیلی بود و نه تجلیلی؛ ما نیازمند این نوع نگاه هستیم.

مهدویان کارگردان ایستاده در غبار گفت: خودم را آماده کرده بودم تا مجموعه تهیه کنندگان فیلمنامه‌ام را نپذیرند؛ اما خیلی جالب بود که آنها با کلیت و با استراتژی فیلمنامه مشکلی نداشتند. انگار تهیه کننده منتظر این بود که کسی بیاید و حرف تازه‌ای درباره جنگ مطرح کند.

وی افزود: برخی می‌گویند فلیم من باید در جشنواره مستند حقیقت حضور پیدا می‌کرد اما این فیلم حتی یک فریم تصویر مستند هم ندارد! فیلم را به جشنواره فجر دادم  هیئت انتخاب محترم جشنواره آن را شایسته حضور و نمایش در جشنواره دانستند.

مهدویان درپاسخ به خبرنگاری که درباره ساخت فیلم امام موسی صدر از او پرسیده بود، گفت:  این سومین بار است که این حرف را می‌شنوم. اگر شرایطش آماده باشد برای امام موسی صدر هم فیلم خواهم ساخت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها