کد خبر: ۳۶۳۸۰۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
مقایسه عملکرد استیماچ با سه مربی اخیر زردپوشان؛
سرمربی سابق تیم‌ملی کرواسی در قیاس با هیچ‌کدام از مربیان قبلی سپاهان طی لیگ‌های یازدهم تا چهاردهم عملکردی قابل دفاع –طی 9 هفته – نداشته است.
به گزارش پایگاه 598، سپاهان با تمام عناوینی که در لیگ برتر فوتبال ایران کسب کرده امروز روی پله دهم رقابت‌ها ایستاده است. ثبت تنها 5 پیروزی طی 20 دیدار عاملی شده برای قرار گرفتن سپاهان در جمع تیم‌هایی که مدعی قهرمانی در لیگ پانزدهم به حساب نمی‌آیند.

نصف جهانی‌ها فصل را با حسین فرکی آغاز کردند. مربی اسبق تیم‌ملی ایران در لیگ چهاردهم با سپاهان قهرمان شده بود و گمان می‌رفت در فصل جاری هم روند رو به رشد فصل قبل را شاهد باشد. با این حال عذر حسین آقا بعد از 11 هفته خواسته شد. سپاهان با فرکی روی پله ششم لیگ بود و این متولیان باشگاه را راضی نمی‌کرد. به همین دلیل هم فرکی رفت و ایگور استیماچ کروات آمد. مردی باسابقه روشن در تیم‌ملی کرواسی.

با این حال آسمان فوتبال نصف‌جهانی‌ها نه تنها آفتابی نشد که بر حجم ابرهای تیره‌اش هم افزوده شد. زمان نشان داد راه فرار از مشکلات برای پرافتخارترین تیم لیگ برتر ایران با 5 عنوان قهرمانی تعویض سرمربی نبود.

بررسی کارنامه ایگور استیماچ در 9 هفته‌ای که روی نیمکت سپاهان نشسته موید این نکته است که قهرمان لیگ چهاردهم با بهره‌گیری از تفکرات جدید نه تنها بهتر از قبل نتیجه نگرفت که حتی چندان هم «زیباتر» به توپ ضربه نزد.

*تنها برد سپاهان با استیماچ مدیون عقیلی
استیماچ از هفته دوازدهم لیگ جاری هدایت سپاهان را برعهده گرفت. ایگور خوش‌شانس در همان دیدار نخست موفق شد با ضربه پنالتی هادی عقیلی – در دقیقه 89 – نفت را شکست دهد. با این حال 3 امتیاز دیدار با شاگردان منصوریان در هیچ‌کدام از دیگر دیدارهای پیش روی استیماچ و سپاهان به دست نیامد.

در واقع ایگور 3 امتیازی که گرفت را مدیون پنالتی هادی عقیلی است که این روزها از او به عنوان چهره مغضوب این سرمربی کروات نام برده می‌شود.

* با استیماچ زیر خط فقر
به گزارش مشرق، سپاهان از هفته دوازدهم تا بیستم لیگ پانزدهم با ایگور استیماچ طی 9 بازی 8 امتیاز گرفته است. ثبت میانگین 0.88 امتیاز در هر دیدار برای نصف جهانی‌ها چیزی شبیه قرار گرفتن زیر خط فقر است. سپاهان با ایگور نفت را برد اما به گسترش، فولاد و سایپا باخت. تساوی با 5 تیم راه‌آهن، پدیده، استقلال صنعتی، ذوب‌آهن و پرسپولیس هم اگرچه که 5 امتیاز به حساب اصفهانی‌ها ریخت اما دردی از دردهای قهرمان 5 فصل ادوار لیگ‌برتر دوا نکرد.

* کارنامه پربارتر فرکی نسبت به ایگور
حسین فرکی در 11 بازی ابتدای فصل جاری با سپاهان به 4 پیروزی، 5 تساوی و 2 باخت رسید تا 17 امتیاز بگیرد. میانگین کسب 1.54 امتیاز در هر بازی سبب شد تا سپاهان فرکی روی پله ششم بازی‌ها قرار بگیرد.

فرکی در لیگ چهاردهم از هفته نهم رقابت‌ها جای زلاتکو کرانچار را گرفت. حسین‌آقا در مدت زمان مشابه با ایگور استیماچ (در فصل جاری) طی هفته‌های هشتم تا شانزدهم در 9 دیدار به 5 پیروزی و 3 تساوی دست یافت.

ثبت متوسط 2.11 امتیاز در هر بازی عملکردی قابل تقدیر برای فرکی بود و طبیعتا این آمار قابل مقایسه با نتایجی نیست که استیماچ در 9 هفته ابتدایی ورودش به اردوی سپاهان به دست آورده است.

* میانگین 1.55 لوکا در سپاهان
به گزارش مشرق، در لیگ یازدهم لوکا بوناچیچ هم 9 هفته ابتدایی رقابت‌ها را سرمربی سپاهان بود. لوکا آن سال بعد از کسب 4 پیروزی، 4 شکست و 2 تساوی از جمع نصف‌جهانی‌ها رفت. بوناچیچ 14 امتیاز گرفته بود و تیمش روی پله پنجم لیگ بود که محترمانه عذرش خواسته شد. کسب 1.55 امتیاز در هر بازی پرونده بوناچیچ در سپاهان را بست در شرایطی که تیمش 14 گل زده بود تفاضل گل 5+ را در کارنامه به ثبت رسانده بود.

* 9 بازی کرانچار
زلاتکو کرانچار مربی برجسته کروات هم یکی دیگر از خارجی‌هایی بود که در دو مقطع روی نیمکت سپاهان نشست و قهرمان هم شد. زلاتکو در میانه راه لیگ یازدهم به اصفهان رفت.

این کروات از هفته سیزدهم بازی‌ها برای اولین‌بار به اردوی نصف‌جهانی‌ها اضافه شد. کرانچار طی 9 هفته ابتدایی همکاری‌اش با سپاهان 4 پیروزی و 4 تساوی در کارنامه‌اش ثبت کرد تا 16 امتیاز بگیرد. زلاتکو تیم را روی پله پنجم جدول از لوکا بوناچیچ تحویل گرفت و در نهایت قهرمان تحویل داد.

مقایسه عملکرد مربیان سپاهان در 4، 5 سال اخیر آن هم در مدت زمان مشابه با فصل جاری لیگ برتر و آنچه ایگور استیماچ به ثبت رسانده بیانگر یک نکته غیرقابل انکار است؛ سرمربی سابق تیم‌ملی کرواسی در قیاس با هیچ‌کدام از مربیان قبلی سپاهان طی لیگ‌های یازدهم تا چهاردهم عملکردی قابل دفاع –طی 9 هفته – نداشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها