کد خبر: ۳۶۳۹۲۸
زمان انتشار: ۱۰:۰۶     ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
سردبير ماهنامه عصر انديشه در گفت‌وگو با پایگاه ۵۹۸:
نخبگان از اصولگرایان ترکیب کمیسیون فرهنگی را مطالبه کنند و افرادی باید انتخاب شوند که عرصه های فرهنگی را بشناسند و بتوانند به درستی از دولت مطالبه کنند./ اگر برجام تمام کمال اجرا شود طبعات آن وارد عناصر تمدنی ما می شود و فرسایش عناصر تمدنی ما موجب می شود انگار آقای روحانی یک چک سفید امضا به غرب داده که ایران را از آینده قدرت جهان حذف می کنم.
پیام فضلی نژاد سردبير ماهنامه عصر انديشه و پژوهشگر موسسه كيهان با حضور در غرفه پایگاه 598 در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی درخصوص جهت گیری دولت یازدهم در عرصه فرهنگ و بویژه نگاه فرهنگی دولت در تدوین برنامه ششم توسعه کشور اظهار نمود: دولتمردان دولت آقای روحانی توجه زیادی به عرصه فرهنگ دارند اما فرهنگ غربی و هم و غم خود را برای توسعه لیبرالیزم فرهنگی که سال های در سودای آن بوده اند گذاشتند.


وی افزود: نفوذ همانند توسعه یک پدیده متوازن است و در همه عرصه ها اتفاق می افتد و به عقیده بنده آنچه که امروز در مواجهه با سیاست های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دولت مهم می باشد این است که همه اینها را باید در مجموعه تئوری توسعه دولت غربگرای آقای روحانی ببینیم و تفکیک پذیر نیستند، باید یک مجلس مقتدر با چهره های کارکشته‎ی فرهنگی تشکیل شود تا وکلای ملت بتوانند حق تضییع شده فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مردم را از این دولت مطالبه کنند.

دکتر فضلی نژاد در ادامه با توجه به اهمیت مجلس آینده در معادلات فرهنگی کشور اظهار داشتند: از همین الان باید به فکر ترکیب کمیسیون فرهنگی مجلس آینده بود ما می گوییم برنامه ششم توسعه بیمار است و اصلا نقش فرهنگ انقلاب در آن تقلیل یافته است و نقدی هایی را که بر برنامه ششم توسعه شده است گویا این برنامه در زمان شاه تدوین شده است و اگر می خواهیم با این پدیده ها مبارزه آگاهانه داشته باشیم از همین امروز باید به فکر کمیسیون فرهنگی آینده مجلس بود.

سردبير ماهنامه عصر انديشه بیان نمود: کمیسیون فرهنگی فعالی مجلس را اصلا نمی پسندم و این آقایان اصلا چهره های فرهنگی نیستند، آقایان انسان های بسیار شریف و خوبی هستند ولی کسی که هفته ای یک فیلم سینمایی و تئاتر نمی بیند و کتاب و رمان های روز کشور را نمی خواند و زمانی که با آنها در مورد این حوزه ها سخن می گوییم آشنایی ندارند این نماینده اصلا نماینده بخش فرهنگی مجلس نیست و شاید یک آدم سیاسی و انقلابی قوی باشد ولی متخصص حوزه فرهنگ نیست و این آقایان چهره های سیاسی علاقه مند به فرهنگ هستند و بهترین خدمت این دوستان این است که جایشان را به کارشناسان فرهنگی بدهند.

پیام فضلی نژاد گفت: رسانه های ما از همین الان باید از اصولگرایان و حتی اصلاح طلبان مطالبه کنند که با شرایط موجود فرهنگی کشور کمیسیون فرهنگی و کمیسیون اقتصادی شما چه کسانی هستند و چه برنامه ای دارند؟ نه اینکه برویم رای دهیم و بسپاریم به دست مجلس که نمایندگان برای خودشان رای گیری کنند و به نظرم این معادله باید تغییر کند.

این استاد دانشگاه در ادام ه تصریح نمود: نخبگان باید حساس باشند و بدانند که یک دولت سرمایه داری غربگرا در کشور حاکم است و از اصولگرایان ترکیب کمیسیون فرهنگی را مطالبه کنند و افرادی باید انتخاب شوند که عرصه های فرهنگی را بشناسند و بتوانند به درستی از دولت مطالبه کنند.

دکتر پیام فضلی نژاد در پاسخ به این سوال که چرا دولت در تدوین برجام ارزش های فرهنگی کشور را مورد هجمه قرار داد، بیان داشت: برجام نه تنها در پی نابودی صنعت هسته ای کشور است بلکه کمر به قتل تمدن اسلامی بسته است و بنده این را مفصلا در مصاحبه ای توضیح داده ام، یک وجه برجام معادلات سیاسی است، یک وجه برجام این است که نفوذ اقتصادی فراماسون ها را بیشتر می کند و تمام آنچه که امام تلاش کرد در مبارزه با آمریکا به ما بیآموزد در برجام به دنبال کم رنگ نمودن آن هستند و رهبری هوشیارانه در مقابل همه این موارد ایستاده است.

سردبير ماهنامه عصر انديشه افزود: وجه مهم دیگر برجام در معادلات تمدنی تعریف می شود چون شما در تمدن های انرژی در آینده جهان مواجه هستید و با توجه به کارکرد صنعت هسته ای که تولید الکتریسیته است و انرژی نزدیک به پاک را ذخیره می کند. یکی از ارکان سازنده وجه ژئوپلیتیک و قدرت کشورها در آینده دنیا است و اگر برجام تمام کمال اجرا شود طبعات آن وارد عناصر تمدنی ما می شود و یک سری از این عناصر را دچار فرسایش می کند و فرسایش عناصر تمدنی ما موجب می شود که ما در معادلات آینده قدرت به حداقل برسد و انگار آقای روحانی یک چک سفید امضا به غرب داده که ایران را از آینده قدرت جهان حذف می کنم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها