کد خبر: ۳۶۴۳۲۸
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
آیت الله میرباقری در جمع فعالین فرهنگی البرز بیان نمود:
مدرس حوزه علمیه قم افزود: امروز سر یک پیچ تاریخی هستیم! اول اینکه یک قدرت نوظهور منطقه ای ذیل تمدن مادی غرب باشیم و سعادت خودمان را در زیست غربی بدانیم و یا اینکه یک ملت عزیز باشیم و با افتخار پرچمداری جبهه انبیاء را ادامه دهیم! کدام را انتخاب میکنیم؟!
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری کاندیدای انتخابات خبرگان رهبری در استان البرز در جمع فعالان فرهنگی شهر هشتگرد از استان البرز به تحلیل گستره تهاجم فرهنگی تمدن غرب پرداخت. رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: در بحران فرهنگی کشور نباید اغراق کرد چرا که در این جنگی که شیطان به راه انداخته است، واقعا موج سنگینی ایجاد کرده است اما هنوز نتوانسته است شاخصه اصلی جامعه ایمانی را از ببن ببرد.



مدرس حوزه علمیه قم در تبیین شاخص های اجتماعی دینداری، افزود: شاخص اصلی دینداری دفاع از پرچم اسلام است. کسی که اینچنین باشد حتی اگر در شاخصه های دیگر ایمان ضعیف باشد خیمه ایمان او هنوز پابرجاست و قابلیت رشد دارد.

آیت‌الله میرباقری در ادامه سخنان خود در هشتگرد بیان داشت: در تمدن غرب بعضی کارها هست که شما آن را گناه میدانید اما در کشورهای غربی آن افعال «نیک» شمرده میشود و آنها را علنی انجام میدهند. و اگر شما با آنها مخالفت کنید با شما برخورد مجرمانه میکنند!

وی افزود: آنچه باعث این تحول اجتماعی شده است، «اقامه ی منکر» است. یعنی انسانها را به جایی میرسانند که از  ارتکاب این بدی ها احساس افتخار کنند! کاندیدای انتخابات خبرگان رهبری از استان البرز، گفت: این خاصیت بسترسازی و اقامه گری و فرهنگ سازی است.

وی افزود: گناه اقامه گر بالاتر از کسانی است که فقط گناهان را مرتکب میشوند یا آن را اشاعه میدهند؟

آیت‌الله میرباقری در ادامه سخنان خود تاکید کرد: کسی که گناهان را در جامعه اقامه میکند و بستر فرهنگی برای آن گناه را ایجاد میکند بزرگترین گناه را انجام میدهد.

وی افزود: اما جامعه برای نجات از دست گناهان حتی نباید با اقامه باطل بجنگند بلکه باید با خود اقامه گر گناه بجنگنند چون شر اصلی در عالم خود اینها هستند که ظرفیت اقامه هر گناه و کفری را دارند. مبارزه اصلی باید با ستونهای جبهه کفر و شرک باشد!

آیت‌الله میرباقری با بیان استراتژی دفاعی دینی در برابر تهاجم فرهنگی، گفت: اگر اسلام گفته است دفاع از حریم ناموس در مقابل متجاوزین را اجازه داده است، امروز مصادق اصلی آن کسانی هستند که شبکه های ماهواره ای و سایتهای خلاف اخلاق را به راه انداخته اند و باعث بسترسازی گناه در دل دختران و پسران جوان ما شده اند و ما به حکم اسلام حق داریم از حریم خودمان در مقابل آنها دفاع کنیم.

آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری در ادامه بیان داشت: اگر قرار باشد دنیاطلبی اصل شود، عده ای عواطف و کرامت و استعدادهای انسانها را خرج بالارفتن خود از پله های دنیا میکنند و برگرده آنها سوار میشوند!

این استاد حوزه افزود: جنگ انبیا الهی با طواغیت بر سر این دنیاپرستی و تکالب بر سر دنیاست. کاندیدای انتخابات خبرگان رهبری در البرز اظهار کرد: اکنون ۳۷ سال از انقلاب آن مرد الهی میگذرد و خدای متعال بر ما منت گذاشته است موازنه قوا را به نفع انقلاب امام خمینی (ره) تغییر داده است.

وی در این باره افزود: امروز هر کسی که در دنیا مومن میشود، امام و شهدای پای رکاب او در ثواب ایمان او شریک اند!

آیت‌الله میرباقری با اشاره به روشن شدن مرزبندی ها در جبهه حق و باطل، بیان داشت: به فضل الهی امروز آنقدر خطوط و مرزهای ایمان شفاف شده است که دیگر اگر کسی مسلمان شود میتواند خط اسلام عربستان و ترکیه که هر دو اسلام آمریکایی هستند را از اسلام ناب امام خمینی تشخیص دهد.

کاندیدای انتخابات خبرگان رهبری افزود: این یعنی موازنه قوا به نفع پرچم اسلام ناب در حال تغییر است!

آیت‌الله میرباقری گفت: خیانت به یک ملت این است که توانایی های آن ملت را به آنها نگویید و قدرتشان را از آنها مخفی کند و نقصهای آنها را بزرگ نمایی کند و به رخ آنها بکشد.

وی در پایان سخنان خود در جمع فعالان فرهنگی هشتگرد افزود: امروز سر یک پیچ تاریخی هستیم! اول اینکه یک قدرت نوظهور منطقه ای ذیل تمدن مادی غرب باشیم و سعادت خودمان را در زیست غربی بدانیم و یا اینکه یک ملت عزیز باشیم و با افتخار پرچمداری جبهه انبیاء را ادامه دهیم! کدام را انتخاب میکنیم؟!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها